PDA

View Full Version : Fender Stratocaster 50's 70's



Epipaul
24 oktober 2007, 22:30
Hallo,

Ik ben sinds kort serieus op zoek naar een Fender stratocaster. Nu ben ik onlangs naar musik produktiv geweest en heb daar een heel aantal Fenders uitgetest binnen mijn budget: max €1100 euro (scholier, je kent het).
Met name de Fender 50's Stratocaster vond ik bijzonder goed klinken. Ik had wel eens wat mee gekregen dat Mexicaanse Fenders niet zo goed zouden zijn of iets dergelijks maar dat vond ik complete onzin. Ik speelde daarna op een fender Strat highway 1, een Amerikaan en deze vond ik beduidend slechter.

Maar de aller mooiste kleur voor een Strat vind ik toch wel Olympic White en een maple toets. Op de Fender-site staat deze kleur niet maar ik zocht op google en daar vond ik bij musician's friend (http://www.musiciansfriend.com/product/Fender-50s-Stratocaster-Electric-Guitar?sku=510136) wel een 50's strat in deze kleur. Mijn eerste vraag is: Is deze kleur er nu wél of niet voor een 50's mexican Strat?

Ik zag dat een 70's strat deze kleur wel heeft maar ik heb deze gitaar nooit getest dus ik zou graag van jullie horen wat dit voor een gitaar is. Eventueel een vergelijking met de 50's, dat is voor mij makkelijk.

Overigens wil ik 60's muziek gaan maken. Maar soms vind ik het ook wel erg leuk om wat 70's punk te spelen. Hopelijk kunnen jullie antwoord geven op mijn vragen. Het zal mij zeker heel erg helpen.

Groet,

Jeroen

Dweezman
24 oktober 2007, 22:44
Je zoekt een 50's strat voor het spelen van 60's en 70's muziek? Grappig!

edje kadetje
24 oktober 2007, 23:13
Je zoekt een 50's strat voor het spelen van 60's en 70's muziek? Grappig!

Zo bijzonder is dat nou ook weer niet. Bedenk daarbij dat in de 60's en 70's ook al op 50's strats werd gespeeld.

rjtinge
24 oktober 2007, 23:19
het zou gekker zijn als ie het andersom zou doen... Althans, het zou onnatuurlijker zijn, want in de 50er jaren hadden ze nog geen 70's strats... :D

Erikt
24 oktober 2007, 23:27
het zou gekker zijn als ie het andersom zou doen... Althans, het zou onnatuurlijker zijn, want in de 50er jaren hadden ze nog geen 70's strats... :D

meen je dat nou? hadden ze in de jaren 50 nog geen 70's strats, vreemd :P

ik zou zeggen, let niet op de kleur, maar pak de strat die het allerlekkerst speelt en aanvoelt! Straks bestel je die witte ergens en speelt ie voor geen meter, dat willen we natuurlijk niet :)

California Jam
25 oktober 2007, 11:01
Volgens mij is die kleur van die strat in dat linkje geen Olympic maar Arctic White. Olympic is meer een ivoorkleur neigend naar witgeel.

Maar afgezien daarvan is natuurlijk de bespeelbaarheid het belangrijkst dus ik zou dat het zwaarst laten wegen.

jimihattricks
25 oktober 2007, 15:06
de classic 50's komt in de kleuren shoreline gold, 2tone sunburst, daphne blue (YEAH!), black, fiesta red en surf green..

dus geen olympic white helaas.. ze willen toch enigszins period correct bezig zijn daar bij fender, en dit is een vroege 50's strat

Epipaul
25 oktober 2007, 21:19
ok, en een American Standard? Is dat het extra geld waard?

Kim Wilson
26 oktober 2007, 08:30
ok, en een American Standard? Is dat het extra geld waard?
Nee, ik denk het niet. Tenminste, bij de Tele's was de Mexicaanse Baja beter dan de USA Std. Ik vond zelfs de Highway beter.

G.G.
26 oktober 2007, 09:05
Nee, ik denk het niet. Tenminste, bij de Tele's was de Mexicaanse Baja beter dan de USA Std. Ik vond zelfs de Highway beter.

Sluit ik me volledig bij aan.

Ibanez666
26 oktober 2007, 09:09
volgens mij koop je daar ook een leuke tweede hands voor