PDA

View Full Version : Hoeveel gaat dit me ongeveer kosten?



Blend
24 oktober 2007, 22:07
Ik wil zelf vanuit verschillende onderdelen een lekkere veelzijdige Tele gaan bouwen. Ik dacht aan het volgende:

- Maple toets / neck (á la Fender, evt met decalsticker ofzo) met Gotoh tuners (E80,-)
- Butterscotch body met zwarte slagplaat (Geen idee)
- 1 singlecoil à la LC Comet (50 euri's)
- Bridgepickup NoCaster (100 euro)

En ik heb niet zo bijster veel zin om te gaan knutselen, dus de body mag van mij incl hardware zijn.

Heeft er nog iemand tips voor me ?

Dank u

EDIT: Het idee is dus een goede Tele voor weinig geld.

oknarb180
24 oktober 2007, 22:37
Ik wil zelf vanuit verschillende onderdelen een lekkere veelzijdige Tele gaan bouwen. Ik dacht aan het volgende:

- Maple toets / neck (á la Fender, evt met decalsticker ofzo) met Gotoh tuners (E80,-)
- Butterscotch body met zwarte slagplaat (Geen idee)
- 1 singlecoil à la LC Comet (50 euri's)
- Bridgepickup NoCaster (100 euro)

En ik heb niet zo bijster veel zin om te gaan knutselen, dus de body mag van mij incl hardware zijn.

Heeft er nog iemand tips voor me ?

Dank u

EDIT: Het idee is dus een goede Tele voor weinig geld.


Tip:
Koop een Richwood in de gewenste kleur en knal de gewenste pickups erin, dan ben je snel en goedkoop klaar, hoef je niet zo veel te knutselen, en je heb nog een redelijk goed bespeelbare gitaar ook die leuk klinkt.

Maar omdat het bij zelfbouw staat, neem ik aan dat je er toch wel wat voor wilt doen?! Toch? Voor onderdelen om zelf een gitaar samen te stellen, kijk eens op www.guitarsupplies.nl. Zij hebben in de koopjeshoek nog een paar elzen bodies en necks voor weinig. Misschien niet het mooiste hout om te zien, maar alle waar is naar z'n geld. Even de neckpocket aan de body aanpassen en klaar. De basis voor een leuk betaalbaar zelf samengesteld gitaartje. Kun je zelf nog kiezen wat voor afwerking je 'm wilt geven.

Verder is er nog wel e.e.a. aan info hier te vinden hoor, maar dan moet je zelf maar even zoeken.

vr.gr.

Branko

Blend
24 oktober 2007, 22:52
Dank. Ja, ik ben al rond aan het kijken, maar over dit specifiek is niet veel geschreven.

Orgasmocaster
25 oktober 2007, 00:12
ik heb ooit een strat uit parts gemaakt voor minder dan $50. en geloof het of niet, hij speelt/klinkt beter dan de gemiddelde Squier of MIM Strat!

er zijn veel losse parts op ebay te vinden, finished en unfinished. je hebt goedkopie merken ($40-80) zoals eden, voor iets meer heb je Mighty Mite or Allparts.($80-130) WD is duurder maar ongeveer dezelfde qualiteit.
voor het betere werk moet je bij Warmoth, Musikraft, USACG zijn. (140 en hoger)er zijn meer, maar de kwaliteit is niet altijd consistent (is dat een woord?) zoals edenhoaus/heffner
*die prijzen zijn voor nek of body..dus keer 2

voor low budget hardware en pickups is GFS erg geschikt..

jimihattricks
25 oktober 2007, 11:31
tip: geef er niet al teveel geld aan uit, want een naamloze gitaar voor een goeie prijs doorverkopen is zo goed als onmogelijk (jammer maar waar, zodra er geen Fender maar bv. Allparts op staat haken veel kopers af).. en als je je dan toch helemaal wil uitleven, zorg er dan voor dat de gitaar zijn geld terugbetaalt in de vorm van speelplezier..

overigens; heb je al eens naar een LC Comet gekeken?

edt: blijkbaar wel > waarom kun je die niet gewoon modden dan..? andere hals erop (eurootje of 75-100) en deze pickups (135 euro) erin, setje Klusons (30 euro) en gaan met el banana:

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Fender/nocaster%20tele.jpg

ben je in totaal met een beetje geluk 400 euro kwijt en je hebt iets dat door te verkopen is..

nevyn292
25 oktober 2007, 11:36
voor die pickups samen 150 dollar betalen? dat lijkt me wel erg overdreven :???:

voor iedere zelfbouwer is er GFS, heb daar mn dingen zelf ook gehaald op aanraden van. echt superlevering en kwaliteit, binne 4-5 dagen heb je alles binnen en kan je aan de slag. het kost daarbij ook nog eens geen drol(50 doller per SET denk ik voor tele) en het is gewoon supergoed spul voor zelfbouw.

op die manier spaar je al een hele hoop geld uit denk ik :hippie:

jimihattricks
25 oktober 2007, 12:08
voor iedere zelfbouwer is er GFS, heb daar mn dingen zelf ook gehaald op aanraden van. echt superlevering en kwaliteit, binne 4-5 dagen heb je alles binnen en kan je aan de slag. het kost daarbij ook nog eens geen drol(50 doller per SET denk ik voor tele) en het is gewoon supergoed spul voor zelfbouw.

op die manier spaar je al een hele hoop geld uit denk ik :hippie:

+1 goeie tip

Blend
26 oktober 2007, 13:12
Doorverkopen is niet echt nodig, dat boeit me niet zo. De LC Comet is opzich een fijn gitaartje, mits die niet in een mooie kleur beschikbaar is, en moeilijk aan te komen is (de gitaar dan).

Verder bedankt voor de info van die elementen, 135 euro voor 2 nocaster elementen is het wel waard denk ik :)

jimihattricks
26 oktober 2007, 13:21
ik dacht dat je butterscotch wilde..?

http://www.muziekcentrumvangorp.nl/upload/9/9716.jpg

komt redelijk in de buurt, maar is het idd net niet...

Brent Ray Vaughan
26 oktober 2007, 13:23
Misschien is dit wel iets voor jou. Ik heb al verschillende onderdelen gekocht bij die winkel en nooit problemen mee gehad. Linkje (http://cgi.benl.ebay.be/LOADED-Vintage-52-RI-Fender-Telecaster-Tele-BODY-1952_W0QQitemZ200163712247QQihZ010QQcategoryZ41406 QQtcZphotoQQcmdZViewItem)

Het enige minpuntje is dat je bijna altijd NUkopen moet gebruiken ipv bieden dat goedkoper uitkomt.... of je zou om 4 uur 's nachts een veiling moeten willen volgen.

Deze body + alle hardware + een mooi neckje uitkiezen bij de gekende zaken en je hebt voor 500 € een 52 telecaster met 52 pu's made in USA. Lijkt mij redelijk van prijs. Als je hem beu bent en later wil verkopen, ga je geen verlies maken indien je de onderdelen afzonderlijk verkoopt lijkt mij.

Allé veel succes en plezier

Azrael
26 oktober 2007, 13:30
Hehe, tja ik heb waarschijnlijk als een van de weinigen een 3-tonesunburst met maple nek als LC Comet. Destijds namelijk halzen laten wisselen :D

Blend
26 oktober 2007, 13:34
Misschien is dit wel iets voor jou. Ik heb al verschillende onderdelen gekocht bij die winkel en nooit problemen mee gehad. Linkje (http://cgi.benl.ebay.be/LOADED-Vintage-52-RI-Fender-Telecaster-Tele-BODY-1952_W0QQitemZ200163712247QQihZ010QQcategoryZ41406 QQtcZphotoQQcmdZViewItem)

Het enige minpuntje is dat je bijna altijd NUkopen moet gebruiken ipv bieden dat goedkoper uitkomt.... of je zou om 4 uur 's nachts een veiling moeten willen volgen.

Deze body + alle hardware + een mooi neckje uitkiezen bij de gekende zaken en je hebt voor 500 € een 52 telecaster met 52 pu's made in USA. Lijkt mij redelijk van prijs. Als je hem beu bent en later wil verkopen, ga je geen verlies maken indien je de onderdelen afzonderlijk verkoopt lijkt mij.

Allé veel succes en plezier

Zoiets kan ik ook doen idd, het is alleen jammer dat ik nog even moet wachten voordat ik 500 euro ervoor kan besteden.

@jimihattricks: die LC is butterscotch blonde, IMHO een ontzettend lelijke gitaar... :sneaky:

Maar nogmaals: dat doorverkopen boeit mij niet zoveel, als ik maar 'n hele leuke gitaar in elkaar kan zetten.

Kim Wilson
26 oktober 2007, 13:35
...

@jimihattricks: die LC is butterscotch blonde, IMHO een ontzettend lelijke gitaar... :sneaky:

...
Tssss, jij bent echt niet wijs! :stop:



Nou vooruit, die RW hals vind ik ook niet zo mooi...

Azrael
26 oktober 2007, 13:36
Tssss, jij bent echt niet wijs! :stop:



Nou vooruit, die RW hals vind ik ook niet zo mooi...

Een Tele moet een maple hals hebben! :cooler:
De mooiste tele vind ik een Richie Kotzen signature. Gaaf ding is dat.

Kim Wilson
26 oktober 2007, 13:37
Vind ik ook. Een butterscotch blonde met maple hals en zwarte slagplaat is toch echt wel mooi, hoor. :cooler:

jimihattricks
26 oktober 2007, 13:48
ochja zo heeft iedereen zijn voorkeur, ik vind white blonde met een zwarte guard bv heel mooi (en jeff beck ook zo te zien):

http://images.guitarsale.com/products/full/Fender/353126.jpg

maar een maple hals is wel een must dat ben ik met jullie eens

Blend
27 oktober 2007, 12:23
Tssss, jij bent echt niet wijs! :stop:



Nou vooruit, die RW hals vind ik ook niet zo mooi...

Butterscotch is geweldig mooi, alleen is die LC butterscotch blond, en dat is dus NIET mooi.

De Bruce Springsteen tele dus, die is gaaf (hoewel dat volgens mij een Esquire is)

Mattia
29 oktober 2007, 09:24
Bah. Maple toetsen. Vieze gelakte gevoel...brr!

Een acrylzed/stabilised maple toets, dat misschien nog wel, maar dat is het dan ook.

Doe mij maar rosewood. Of ebben.