PDA

View Full Version : Verschil oude en nieuwe Hook



Angel
24 oktober 2007, 20:26
Kan iemand me zeggen welke de verschillen er zijn tussen de oude en de nieuwe Hook amps? Ik heb een oud type Hook op het oog en dat scheelt toch +-1000 euro t.o.v. een nieuwe.

hanzeman
24 oktober 2007, 20:58
Ik was toevallig van de week nog in de werkplaats waar twee man zich in het zweet aan het solderen waren om een partij van die Hooks in elkaar te zetten. Nederlansche waar, vakmanschap is meesterschap enzo. Kan me er helaas geeneen veroorloven momenteel... :(

provisus
24 oktober 2007, 23:39
Verschil tussen de oude en de nieuwe Hook zo ver ik weet: andere Tranformators, nieuw printje waardoor het laag later in de sound wordt geplaatst zodat de pre buizen minder verzadigd worden waardoor je een minder gecompresseerd geluid hebt. Een switch om de EQ van het cleane kanaal te bypassen, en een switch om er extra mids in te stoppen op het cleane kanaal. Maar om een volledige lijst kun je altijd Haarguitarsandparts bellen of mailen, die kan het je beter vertellen!.
Ik laat binnenkort het printje in mijn hook zetten en een soort van loudness switch (voor lagere volumes).

Rick trodat
25 oktober 2007, 10:34
Printje, welk printje?

PTP wired toch?

Squier4ever
25 oktober 2007, 12:30
Printje, welk printje?

PTP wired toch?

dan heb je ook printjes hoor, ze worden alleen ter plekke ptp gemaakt....

provisus
25 oktober 2007, 12:32
dan heb je ook printjes hoor, ze worden alleen ter plekke ptp gemaakt....

Indd via Turrets, ptp op een printplaat, eigenlijk het beste alternatief.

Rick trodat
26 oktober 2007, 11:11
dan heb je ook printjes hoor, ze worden alleen ter plekke ptp gemaakt....

Goh nog nooit van gehoord......

MAM IK HEB WEER IETS NIEUWS GELEERD!! :D

jacky
26 oktober 2007, 16:30
Fender en marshall hebben ook bordjes met turrets of busjes, component tussen twee turrets en van daaruit bedraad dat noemen ze point to point.

Bij de hook is gekozen voor een best of both worlds concept dus point to point en bepaalde connecties met printbanen.

Dat in tegenstelling met bv bogner die gebruikt weer puur printbanen en componenten gesoldeerd op de print.

Angel
26 oktober 2007, 17:29
Hoe kan het beste de Hook switchen?
De huidige eigenaar gebruikt hiervoor een GCX van Voodoo Lab, maar die wil jij er niet bij doen ;)

ieme
1 november 2007, 18:03
Angel, als jij de versterker niet gaat kopen, kun je mij dan even een berichtje sturen ;)

Angel
1 november 2007, 19:38
Is van mij :cheerup: :cheerup: :cheerup:

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN8549.jpg

Enkel nu nog een fatsoenlijke 2x12"-cab en de voodoolab combinatie.

Lexvandoef
1 november 2007, 20:06
wow, nice. Ziet er vet uit met dat rood en zwart, en klinkt vast nog veel beter. :cheerup:

Angel
1 november 2007, 23:06
Nu nog een juiste cab voor eronder.
Kunnen jullie me raad geven. Het zou een 2x12"-cab moeten worden.

Ik kan hier in België een Paul Lenders Clubcab 2x12 Emi Governors, maar heb niet echt de kans om hem te testen momenteel.

Dus hebben jullie voorstellen? Oversized Bogner cab? ...

Hell's Engl
1 november 2007, 23:24
Gefeliciteerd!! Je zult er zeker geen spijt van krijgen!!

Ik gebruik 'n Rivera 2x12 met standaard G12T75's.... en 'n Marshall AV 4x12 V30's..
Maar vind de HOOK toch 't beste met 'n Bogner 4x12 V30's klinken...
Erik heeft er bij mij voor de gein twee JJ voortrapbuizen erin gezet... nu klinkt hij nog lekkerder...So worth a try...

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/DSC01865.jpg

Joost

future2future
2 november 2007, 09:29
Nu nog een juiste cab voor eronder.
Kunnen jullie me raad geven. Het zou een 2x12"-cab moeten worden.

Ik kan hier in België een Paul Lenders Clubcab 2x12 Emi Governors, maar heb niet echt de kans om hem te testen momenteel.

Dus hebben jullie voorstellen? Oversized Bogner cab? ...

Die Clubcab schijnt erg goed te zijn, dus ik zou toch ff de moeite nemen om daar naar te gaan kijken

jacky
2 november 2007, 16:43
Is van mij :cheerup: :cheerup: :cheerup:

http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN8549.jpg

Enkel nu nog een fatsoenlijke 2x12"-cab en de voodoolab combinatie.


Dit lijkt mij dus een oude ....shoot me if Iam wrong

Angel
2 november 2007, 17:28
Dit lijkt mij dus een oude ....shoot me if Iam wrong

Nop, i won't shoot you :dance:

jacky
2 november 2007, 18:03
Nop, i won't shoot you :dance:

Face plate is wel afwijkend bij hells angel zie je duidelijk dikke witte piping en captain staan dus is een vroege productie uitgave bij jou zie ik geen captain staan

Angel
2 november 2007, 19:46
Face plate is wel afwijkend bij hells angel zie je duidelijk dikke witte piping en captain staan dus is een vroege productie uitgave bij jou zie ik geen captain staan
µ
Klopt dat het een vroege productie is, daarom ook dat ik ook niet op je zou schieten omdat je het juist had.

Hell's Engl
3 november 2007, 09:13
Jouw HOOK is 100W... de Captains zijn "maar" 80W.

Angel
3 november 2007, 13:39
Ik heb nu enkele footswitchen op de kop kunnen tikken om de kanalen en de boost's mee te schakelen maar merk nu dat er, redelijk irritante, plop komt bij het schakelen, vooral bij het overdrivekanaal.
Weet hier iemand een oplossing voor of kan iemand, in de buurt van Belgisch Limburg, dit éénvoudig verhelpen?

Hell's Engl
3 november 2007, 13:57
Had ik ooklast van.. Ben bij Erik geweest en Leendert heeft 't voor me verholpen...

Joost

Angel
3 november 2007, 14:01
Had ik ooklast van.. Ben bij Erik geweest en Leendert heeft 't voor me verholpen...

Joost

Ok, heb net Erik een mailtje gestuurd, maar het probleem is dat Erik, voor mij toch, niet echt bij de deur woont.

provisus
3 november 2007, 17:55
Dit had ik ook in het begin bij mijn HOOK, dit is na enige tijd weg gegaan door veel te schakelen. (misschien was het bij mij nieuwigheid, en dat het bij jou een ander probleem is dat kan ik helaas niet bepalen)