PDA

View Full Version : Metal uit een Orange!



a darker shade of grey
24 oktober 2007, 20:26
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=0AkLmgefYuI) een filmpje van wat metal riffs uit een Orange Rocker 30, ik was ook sceptisch dus ik vergeef het je. Maar geef toe: dit klinkt verdomd lekker!

morroow
24 oktober 2007, 20:28
Vind het knap dat je dat kan beoordelen bij dit filmpje wat toch wel heel slecht qua kwaliteit is..
Vind trouwens dat die gast ook niet al te best metal speelt :o

Arts
24 oktober 2007, 20:29
vind het niet zo denderend klinken eerlijk gezegt..


weet je mss wat voor gitaar dat is?

Raffel
24 oktober 2007, 20:30
wat een brei rotzooi :|

interessander
24 oktober 2007, 20:37
Jezus, onstrakke moddersound, vast een prima amp maar zeker niet hiervoor!

EpiCenturiesAWAy
24 oktober 2007, 20:45
Hoe je dit voor metal goed kan vinden klinken ??
Wil ik jou sound wel eens horen..

Het moet veel strakker en gedefinieerder!

(voor mij ;) )

Squier4ever
24 oktober 2007, 20:49
gitaar is een LP doulecut volgens mij.... klinkt idd helemaal nergens naar die opname, orange is supervet maar niet hiervoor.

Kaïn
24 oktober 2007, 21:03
Klinkt echt veeeeel te braafjes. Maar dat hoeft ook niet, omdat het geen metalamp is. Voor rock is dat ding perfect.
Je gaat toch ook niet proberen te schroeven met een hamer? Da's het verkeerde gereedschap voor de klus.

Frankiefrank2
24 oktober 2007, 21:10
echt een kutsound/

Ibanez RuleZ
24 oktober 2007, 22:15
tja, ik vind dit meer een zware rocksound dan metal. wel leuk though om dit te horen uit een orange.

ik vind het wel wat narrow minded om te zeggen "het hoort strakker". de clip is van nare kwaliteit, maar alsnog, als metal altijd volgens het boekje veel strak laag etc moet, dan zeg ik: kijk eens verder dan je neus lang is. naja, wij gitaristen zijn natuurlijk lekker conservatief (incluis moi).

H.

new deep
24 oktober 2007, 22:37
was me zelf thuis opgevallen dat de tiny terror zich ook goed leent voor metalriffs, zeker met een ocd ervoor.

Hier een ander voorbeeld (beetje neuzige kwaliteit) maar verder wel redelijk in de richting hoe het naar mijn idee zou moeten klinken;

http://www.youtube.com/watch?v=LjECjGtW2m4

Het is dus onzin om te zeggen dat metal alleen op een zogenaamde metal-amp zou kunnen.

casper innosence
24 oktober 2007, 23:26
tja, ik vind dit meer een zware rocksound dan metal. wel leuk though om dit te horen uit een orange.

ik vind het wel wat narrow minded om te zeggen "het hoort strakker". de clip is van nare kwaliteit, maar alsnog, als metal altijd volgens het boekje veel strak laag etc moet, dan zeg ik: kijk eens verder dan je neus lang is. naja, wij gitaristen zijn natuurlijk lekker conservatief (incluis moi).

H.

voor veel laag hebben ze de bassgitaar toch uitgevonden. Er zijn zoveel met name moderne (thrash?) bands die veeeel te laag gestemd staan, met alleen maar laag in hun sound, mid's gescooped en 7 snarige gitaren, die zooo laag klinken, dat een bassist met alles wat ie speeld het zelfde klinkt.. een grote OOOMPH..

Maar goed, dat vind ik geen metal sound..

Dan hoor ik duidelijk liever oude thrash (en van de modernere bands de 1e van Machine Head).

Jimwoud
24 oktober 2007, 23:31
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=0AkLmgefYuI) een filmpje van wat metal riffs uit een Orange Rocker 30, ik was ook sceptisch dus ik vergeef het je. Maar geef toe: dit klinkt verdomd lekker!
Als je dit goed vind, koop een sovtek Mig100 of Midget Mig50!! Die klinkt ook zo alleen dan wel strakker en nog beter, heb een filmpje gemaakt, alleen krijg hem niet kleiner. Maar als dat lukt zet ik hem wel online

provisus
24 oktober 2007, 23:33
Het eerste filmpje vind niks, en absolute geen metal sound, weinig gain en te modderig en te veel laag in gedraaid. Het klinkt misschien metal omdat de gitaar een ander tuning heeft maar hiermee heb je nog geen metal sound. Het tweede filmpje klinkt al beter (meer gain) alleen zit er ontzettend veel laag in, terwijl bij de meeste metal sounds heel weinig laag in zit.

a darker shade of grey
25 oktober 2007, 09:59
gitaar is een LP doulecut volgens mij.... klinkt idd helemaal nergens naar die opname, orange is supervet maar niet hiervoor.

Gitaar is een Michael Kelly.

Fijn dat niemand het eigenlijk met me eens is :p

Mijn sound komt op dit moment voornamelijk uit een Line6 Toneport plus Gearbox, waar eigenlijk al mijn soundmodellen (ook voor metal) gebaseerd zijn op een marshall, ik hou van de britse sound. Ik ben een beetje gaan youtuben en kwam dit tegen, en toch vind ik het ondanks de slechte kwaliteit van het filmpje en het belabberde spelen van die gast lekker klinken :p


edit: ik denk dat ik uiteindelijk toch op een Laney ga uitkomen, VH100R of GH50L...klinkt toch wat opener dan die orange.

caliban
25 oktober 2007, 13:59
Clipje van de tiny terror klinkt best vet, het andere is vreselijk. Boosten is misschien een oplossing daarbij. Maar dan nog als je metal wil spelen zijn er andere opties goedkoper en uiteindelijk beter.