PDA

View Full Version : Line6 Echo Park, is dat wat?



jero
24 oktober 2007, 20:19
ik begin wat beperkingen te ondervinden van de maximale delaytijd van 300ms van mijn Maxon AD-80 en zoek naar een delay met wat meer mogelijkheden. De Line6 echopark is redelijk betaalbaar en lijkt op papier erg veelzijdig. Iemand hier ervaring met dit pedaal? Hoor graag de superlatieven en teleurstellingen :)

Azrael
24 oktober 2007, 20:20
Misschien........ien.................ien.......... ..ien.............ien............ien......ien :D

Sj03rd
24 oktober 2007, 22:25
mooi ding...jammer dat ie een eigen voeding nodig heeft want anders wordt het....


misschien.....hummm....ien.....hummm....ien....hum mm....ien.....hummm....ien....

:D

Rinze
24 oktober 2007, 23:49
Zoekfunktie? Komt in meerdere topics voor.

Mitch
24 oktober 2007, 23:57
Met de sound die jij gewend bent (ik houd nu een aantal buitengewoon smakelijke pedalboards van jou in mijn achterhoofd) denk ik niet dat je er blij van gaat worden. Hij klinkt aardig, ook voor de pre amp, maar ik denk dat je 'm te saai gaat vinden en niet natuurlijk genoeg. Ik kan me vergissen, maar ik vond 'm zelfs iets kunstmatiger klinken dan de DD20 bijvoorbeeld. Die is duidelijk veelzijdiger door de pre sets én de klank is net wat natuurlijker, vooral in tape delay en analog modus.

jero
25 oktober 2007, 19:30
kijk, daar hebben we wat aan. Ik ben een behoorlijke delay-noob, die AD-80 is mijn eerste delay ooit. Lees wel dat dit een van de betere is, dus in dat opzicht ben ik misschien verwend en zal de Line6 tegenvallen. Ik zal eens verder zoeken. Las in jouw grote delay review topic dat de Replica ook niet helemaal overtuigt, misschien eens kijken of de Memory Lane wat is. Had eigenlijk gehoopt met de Echo Park voor relatief weinig geld mijn delay probleem op te lossen.....

ewout
25 oktober 2007, 21:11
Ik heb de echopark nu 3 jaar en ben er zeer tevreden mee. Ik heb ook een EHX deluxe memory man en de echopark komt echt zeer dicht in de buurt in analoge modus. Ik kan ze echt bijna identiek laten klinken. Ik heb de echopark ook naast een keeley modded ibanez ad-9 gehoord, naast de memory lane zlefs meerder gigs gespeeld, naast de visual sound h20, naast de boss dd-20, naast de line6 dl-4, en naast de TC nova delay.

In vergelijking met deze digitale delays vind ik de echopark realistischer klinken, gewoonweg lekkerder klinken. De tape delay is de beste simulatie die ik heb gehoord in digitale delays en zoals eerder gezegd komt de analoge delay echt dichtbij een memory man. Als ik zou moeten kiezen tussen een maxon / ibanez delay (desnoods met 600ms) of een echopark, dan kies ik voor de veelzijdigheid van de echopark en lever graag die paar procent geluidskwaliteit in voor de veelzijdigheid en de tap tempo van de echopark. De memory lane bied zowel een dikke sound als tap tempo, maar is drie keer de prijs en formaat van de echopark. Zeker een gaaf pedaal, ik denk het ultieme analoge delay pedaal als je niet perse de modulatie van de deluxe memory man wil - want de modulatie is net anders. Zeker een gaaf ding!

Ik heb nooit de indruk gehad dat de analoge delays echt veel beter zijn dan de echopark. Het scheelt iets, een paar procent, maar daar krijg je zoveel voor terug. Het ding stoort veel minder dan een analoge delay, heeft een fijne buffer, (alles klinkt zelfs lekkerder met de echopark in mijn keten) is stereo (ik gebruik hem ook echt als stereo splitter) heeft taptempo, heeft dotted eight note settings, dual delay settings, reverse delays, enz en hij is even klein als de maxon/ibanez pedaaltjes. Zelfs de mensen die een memory lane hebben willen er toch nog een echopark bij voor de veelzijdigheid. Zegt voor mij genoeg. ;-).