PDA

View Full Version : Het nut van een compressor



belfrink
28 januari 2003, 19:25
ik zit erover te denken om een compressor aan te gaan schaffen, maar is z`on ding het geld wel waard. Ik speel voornamelijk Hardrock en Metal en wil dat ding voornamelijk gaan gebruiken voor solo`s om de peaks er wat uit te halen en het geluid wat te "verwarmen".

vulvasonic
29 januari 2003, 09:54
Als dat de reden is waarvoor je een compressor wilt aanschaffen, dan lijkt het me geen verkeerde koop. Het doet precies wat je ervan verwacht (mits goed afgesteld).

skabouter
29 januari 2003, 21:58
hmzzz, dus als ik een wah wah verwacht, en ff goed afstel heb ik ineens een vette cry baby, voor de prijs van een lullig compressortje ??

I`m outta here !!

(skabouter@store, buying compressor)

Fluffy
29 januari 2003, 22:04
Op 2003-01-29 21:58, schreef skabouter:
hmzzz, dus als ik een wah wah verwacht, en ff goed afstel heb ik ineens een vette cry baby, voor de prijs van een lullig compressortje ??

I`m outta here !!

(skabouter@store, buying compressor)

:grin: :grin:

vulvasonic
29 januari 2003, 22:27
Ja, jullie zijn mij er eentje, belhamels!

Even een ietwat duidelijker versie:
Als je een pedaal zoekt "voor solo`s om de peaks er wat uit te halen en het geluid wat te "verwarmen", dan is een compressor inderdaad een effect dat in zeer grote mate in staat mag worden verondersteld, precies DAT te doen wat hier zo gewenst wordt.

Zo, en nu niet meer doen hee, vlegels, schobbejakken!
;]

FragDaddy
29 januari 2003, 23:10
ehm. ska: een goede compressor is een stuk duurder dan een crybaby wah.

vinni
31 januari 2003, 03:28
hoi,

Gebruik zelf een Carl Martin Compressor.
Duur maar The Best!...Lekker transparant.

Maar als je je geluid ook wilt verwarmen is de nieuwe Black Finger van Electro Harmonix wel wat voor jou! Daar zitten buisjes in...Jawel!

Zie : http://namm.harmony-central.com/WNAMM03/Content/E-H/PR/Black-Finger.html

Maar dr zijn genoeg alternatieven. Wat ik persoonlijk ook een leuke vond is de EMMA Transmorgriffier...(leuk voor de scrabble)
Maar die kan je beter nemen als je echt compressie wil "horen"....meer voor het effect dus....

Groet,
Vinni