PDA

View Full Version : Elixer of Cleartone



Bloodline
24 oktober 2007, 11:05
Ik heb jaren Elixer gebruikt en eb eens Cleartone snaren geprobeerd.
Na 3 weken beginnen ze al te roesten ? Terwijl cleartone micro gecoat is.

Heeft iemand hier ook ervaring met elixer en cleartone ? wat vinden jullie ervan ?

bert k
24 oktober 2007, 14:02
Hm, en dat vraag je in een electronica subforum? Ik zal hem maar in Electrische gitaren zetten.


Bert K, mod

tabmaniac
24 oktober 2007, 14:05
niet op een te vochtige plek laten staan?
heb het zelf ook gehad, dan zijn ze zo naar de tering.

lijkt me beetje vreemd dat ze anders al zo snel zouden roesten..

Bloodline
24 oktober 2007, 14:12
hmm ja thuis is beetj vochtig, maar me elixer heb ik dit nooit gehad.

ErikE
24 oktober 2007, 14:17
Ik heb zelf ook lang op Elixir Anti-rust gespeeld en gebruik nu sinds een klein jaar Cleartone, wat veel beter bevalt omdat ze voelen en klinken als "normale" snaren, in tegenstelling tot Elixir.

Belangrijk is om ze na elke speelsessie droog te maken (met een doekje of zo) en je gitaar in een koffer of hoes te doen wanneer je hem niet gebruikt, al moet ik zeggen dat ze bij mij na een week of 4 ook beginnen te roesten, maar dat kan bv. met pickscrapes te maken hebben.

Ik ben i.i.g. allang blij op deze manier, aangezien ik met d'Addario elke week zo'n beetje een nieuw setje mocht halen... :angry:

tabmaniac
24 oktober 2007, 14:19
Ik heb zelf ook lang op Elixir Anti-rust gespeeld en gebruik nu sinds een klein jaar Cleartone, wat veel beter bevalt omdat ze voelen en klinken als "normale" snaren, in tegenstelling tot Elixir.

Belangrijk is om ze na elke speelsessie droog te maken (met een doekje of zo) en je gitaar in een koffer of hoes te doen wanneer je hem niet gebruikt, al moet ik zeggen dat ze bij mij na een week of 4 ook beginnen te roesten, maar dat kan bv. met pickscrapes te maken hebben.

Ik ben i.i.g. allang blij op deze manier, aangezien ik met d'Addario elke week zo'n beetje een nieuw setje mocht halen... :angry:

Heb ik geen last van, speel al 2jaar d'addario en nergens last van.
binnenkort ernie ball proberen:)

is dat trouwens niet iets voor jou Bloodline?

Yamhammer_71
24 oktober 2007, 14:21
Dat snaren breken ligt niet alleen aan het materiaal, maar vaak door de hogere snaarspanning van een bepaald setje snaren.
D'addario's hebben ook een vrij hoge snaarspanning, waardoor je sneller kans hebt op breken wanneer je geforceerd gaat soleren. Ik speel altijd op EB's en heb nog nooit een snaar gebroken. Altijd soepel.

ErikE
24 oktober 2007, 14:23
Tja, heeft geloof ik vooral met de zuurgraad van je zweet te maken. Ik hoef maar naar snaren te kijken om ze te zien verkleuren...(en da's zonder paddo's!)

drap
24 oktober 2007, 14:27
Dat snaren breken ligt niet alleen aan het materiaal, maar vaak door de hogere snaarspanning van een bepaald setje snaren.
D'addario's hebben ook een vrij hoge snaarspanning, waardoor je sneller kans hebt op breken wanneer je geforceerd gaat soleren. Ik speel altijd op EB's en heb nog nooit een snaar gebroken. Altijd soepel.

Hoe doe je het toch elke keer, dergelijke dingen uit je duim zuigen. Ik vind het haast een prestatie man.

Yamhammer_71
24 oktober 2007, 14:27
Ik hoef maar naar snaren te kijken om ze te zien verkleuren...(en da's zonder paddo's!)

Wel met XTC dan? lol :satisfie:

ErikE
24 oktober 2007, 14:30
Nee, met EXL's... :hippie:

rjong999
24 oktober 2007, 14:36
Het blijft toch een raar verhaal. Ik speelde altijd op Ernies, .009. Op een gegeven moment eens een 5-pack Elixir's gekocht (is dus wel meer dan 100 eypo aan snarenspul). Zowel op mijn strat als op mijn PRS gelegd. Drie dagen en twee optredens later was ik er doorheen, ik brak bij ieder optreden drie snaren. Terwijl ik nog nooit een Ernie gebroken had. Dus ik denk: kutsnaren. Eerlijk is eerlijk: Elixir beschouwde het als een productiefout en bood direct aan ze op hun kosten te vervangen. Maar ik dus aan de Cleartone. Mijn SG Custom en Jackson Kelly met Cleartone .010 belegd. Duur. Niet opmerkelijk langer goed dan Ernies. Kortom, geen geslaagd experiment.

Maar...laatste setje Elixirs's op de PRS zit er al een paar maanden prima op, wordt wel wat rafelig maar dat is niet echt merkbaar, en klinkt nog steeds prachtig.

Nu had ik vorige maand mijn Les Paul Custom weggebracht, nieuwe pickupringetjes, straplocks, strak afstellen en .010 er op. Toch maar weer voor Elixir gekozen, ziet er dus nu een week of zes op: supertopsnaren! Geweldige klank, blijft mooi, niks breken. Ik hou ze er voorlopig op en ben benieuwd hoe lang ze goed blijven. Dus voorlopig schort ik mijn oordeel over Elixir op, wellicht was mijn eerste ervaring echt een productiefout.

JeroenSchaaf
24 oktober 2007, 14:40
Dat heb ik met daddarios breekt elk optreden wel 1.

Nu ben ik overgestapt naar Elixer! echt stukken beter. Klank blijft beter, en ze zijn langer bespeelbaar.

doe mij maar een setje elixers!

Bloodline
24 oktober 2007, 20:02
Let wel op dat elixer sinds... vorig jaar ?
Micro coating heeft gemaakt, en anti rust erop.
Ik heb op mijn les paul al 3 maanden elixer, ze zijn echt precies net toen ik ze er net op had. Mooie glans, klank perfect en lekker glad.

Mijn grootste probleem was dat cleartone zegt dat hun en micro coating hebben, en beter zijn dan gecoate strings, maar na paar weken al beginnen te roesten ?