PDA

View Full Version : Is deze gitaar iets?



suuzz
24 oktober 2007, 07:18
Ik zoek een gitaar om mee te beginnen. Ik wil niet een al te dure gitaar, maar ook niet een al te goedkope gitaar...
Nou dacht ik aan het merk Cort. Omdat onze gitaarhandel in de buurt Kaat Gitaren (http://www.kaatgitaren.nl/pages/assortiment.php) ook Cort verkoopt. Denk ik dat dat handig is.
Nou heb ik ff gezocht en heb ik dit pakket (http://www.gitaarwinkel.nl/N_frame.html?http://www.gitaarwinkel.nl/N_art_796.html) gevonden.
Nu is de vraag.... is dit wat?
Ik weet niet zeker of dit pakket ook te koop is bij Kaat Gitaren, maar daar ga ik zsm langs.

Met mijn gitaar wil ik gewoon wat popmuziek en golden oldies spelen... En wil ik niet na een jaar hebben dat ik toch een andere wil kopen, omdat ik niet tevreden ben over het geluid.. (ook zit ik nog steeds te twijfelen of ik nou een akoestische of een semi-akoestische wil/ga kopen.)

Oja ik heb kleine handen, dus niet al te brede hals.

(btje off topic, hoe kom je er achter dat je linkshandig moet/kan spelen. Ik ben recht, maar ik eet links en ik heb het gevoel dat mijn rechter hand soepeler is dan mijn linker..)

tnx!!
suuzz :noob:

--=HANS=--
24 oktober 2007, 08:56
Hey Suuzz,

Voor wat betreft die Cort, ik zou gewoon wat gitaarwinkels gaan bezoeken samen met iemand die al gitaar speelt en er een beetje kijk op heeft. Voor € 129,- mag je niet te veel verwachten. Er zijn zo ontzettend veel verschillende gitaren te koop in de diverse prijsklassen dat je het best gewoon kan gaan proberen, kijken wat je past, qua klank, maat etc.
Als je dat gaat doen weet je ook binnen de korste keren of je links of rechts speelt. Als je rechts bent zoals je zelf zegt maar misschien een aantal zaken andersom doet dan speel je zeer waarschijnlijk gewoon rechts gitaar. De keuze in gitaren uit voorraad in linkshandig is overigens veel kleiner dan rechtshandig dus ik hoop voor je dat je gewoon rechtshandig speelt.

Succes met alles en als je je gitaar hebt wel even een plaatje posten!

Groet, Hans

LaurentB
24 oktober 2007, 14:51
Wat Hans zegt klopt, maar op zichzelf is Cort zeker geen verkeerd merk.

Harald
24 oktober 2007, 15:43
Gezien de prijs zou ik erg huiverig zijn, als je er een tijdje op vooruit wilt. Maar heb voor pakweg het dubbele wel eens een Cort in mijn handen gehad die behoorlijk goed klonk en ook goed speelde.

Als het even kan een kennis meenemen die al wat langer speelt.

Klank is trouwens het belangrijkste. Bespeelbaarheid is meestal een kwestie van afstellen. Met een beetje mazzel kun je bij een goede winkel ook nog wel een afstelbeurtje erbij krijgen. Dat is (ook als je dat nog extra moet betalen) wel snel de moeite waard. Meestal zijn ze lang niet optimaal afgesteld als ze in de winkel hangen.

axmaster
24 oktober 2007, 16:47
Hallo Suuzz,

Wat betreft je vraag over links- of rechtshandig: kijk ook eens naar de topic van gijsie84 over dit onderwerp van een of twee weken geleden. Wellicht heb je daar wat aan.

Succes met het vinden van een geschikte gitaar!

Groet, Peter

suuzz
25 oktober 2007, 09:05
tnx kzal er ff naar kijken...

WWJP
27 oktober 2007, 15:14
Ik speel nu sinds een jaartje op een Cort 100 Earth (massief bovenblad) en het bevalt nog steeds goed. Mijn gitaarleraar was er ook goed over te spreken, goede klank voor een niet te gekke prijs. Ik moest de gitaar nog wel laten afstellen (actie was te hoog) maar hij speelt en klinkt nu heel goed. Wat mij betreft (en volgens mijn gitaarleraar) om mee te beginnen zeker een aanrader (en je ziet ze ook nog wel eens gebruikt op Marktplaats).

Succes. :noob: