PDA

View Full Version : Slagpartij volume+ extra pedaal



Aca Ilic
24 oktober 2007, 00:00
Een vraag voor alle pedaalfreaks die misschien een andere oplossing hebben. Ik zat al een tijdje met gedachten te spelen om een pedaal tussen mijn twee overdrives in te gooien, puur om slagpartij volume te manipuleren.
Aangezien ik blues speel zou voor de hand liggende oplossing zijn dat ik gewoon met volume potmeter werk, en daar is niks mis mee; heb ik al vaker gedaan, alleen dat je met het verminderen van volume ook hoeveelheid van drive ook vermindert. Nou bij sommige nummers is deze drive toch nodig en zodoende had ik gedacht om een pedaal in te zetten waar ik totale level eigenlijk zou halveren , en bij intrappen minder volume zou krijen en bij uitztetten meer.
Nou, afgelopen weekend is de keuze op een Voodoo lab Sparkle drive gevallen, omdat je bij deze pedaal ook cleane signaal kunt manipuleren en het werkt perfect. Ik heb mijn slagpartij volume als 'ie aan staat, en solo volume als 'ie uit is.
Andere twee pedalen zijn Tubescreamer en Fulltone fulldrive, eentje is main pedaal , andere wordt meer als een booster gebruikt.
Heeft er iemand andere oplossing, ( bijv. dezelfde effect te bereiken maar dan zonder extra pedaal, dan hoor ik het graag).
Alvast bedankt
groetjes
Alex

Yannicks
24 oktober 2007, 08:22
De MXR micro amp in je effecten loop hangen. :)

Nitefly7
24 oktober 2007, 09:46
of een goede clean boost die je dan wel laat boosten, dan wel wat volume laat 'terugpakken'; een Keeley Katana, of Xotic RC Boost..
wat goedkoper is inderdaad een Micro Amp, alhoewel die ook een beetje teveel bas/laag kan geven (aldus Scott Henderson..)

Aca Ilic
24 oktober 2007, 16:39
De MXR micro amp in je effecten loop hangen. :)


hey guys , alvast bedankt voor reacties.
Yannick, mijn amp heeft helaas geen eff. loop. dus deze optie vervalt ( had ik zelf vergeten om te vermelden ,excusses).
Nitefly, sparkle drive heeft al cleane boost optie, dus cleane booster heb ik al d'r bij gegooid en hem terug op de volume gepakt.

grtz
Alex