PDA

View Full Version : Ik ben alweer tevreden



dePerik
23 oktober 2007, 23:29
Net voor 75 euri een zo goed als nieuwe FCB1010 gekocht.

En kom nou niet weer met dat die dingen het zo slecht doen op Marktplaats en dat ik er eigenlijk 50 voor had moeten betalen :D

als ik 'm binnen heb ga ik m'n Intellifex eens grondig uitzoeken op midimogelijkheden.
Iemand trouwens ervaring met de gemodde FCB1010, waar die andere chip in zit? Is dat wat?

minoin
25 oktober 2007, 12:50
Goeie deal!!!
Ik heb geen ervaring met de gemodde versie, maar ik weet wel dat mijn FCB1010 het al een aantal maanden perfect doet! Hij is wel zwaar door dat staal, maar maakt het goed stevig. Ook de relay-schakelaar doet het perfect!
Superding

FNaRK
25 oktober 2007, 15:41
wat is een normale prijs voor die dingen 2ehands ?

Veekeren
25 oktober 2007, 16:50
wat is een normale prijs voor die dingen 2ehands ?

Ik heb 100 euro voor de mijne gekregen. Die was, op 1 kras na, in een enorm goede staat, inclusief originele doos en handleiding (en incl. een heel aantal cordial midi kabels).

SimonS
26 oktober 2007, 01:03
ik kreeg er ongeveer 120 voor, maar dat is alweer 1.5 jaar geleden. Prima midi-board overigens, als je eenmaal door hebt hoe je 'm moet programmeren. de UnO chip is helemaal ideaal, kun je (net als bijv. de GroundControlPro) in een preset fxblokken aan en uit zetten.

Veekeren
26 oktober 2007, 10:24
ik kreeg er ongeveer 120 voor, maar dat is alweer 1.5 jaar geleden. Prima midi-board overigens, als je eenmaal door hebt hoe je 'm moet programmeren. de UnO chip is helemaal ideaal, kun je (net als bijv. de GroundControlPro) in een preset fxblokken aan en uit zetten.

120, dat heb je goed gedaan voor iets wat 160 nieuw kost. Helaas worden er nog best wel wat van aangeboden en heeft Behringer niet de beste reputatie. Ik was al best blij met 100 achteraf gezien :)

Kaboemba
26 oktober 2007, 22:10
Volgens mij is 100 euro een redelijk gangbare prijs voor die dingen en 75 euro een mooie prijs.

Pverigens een prima ding hoor, behringer maakt veel spul waar je op termijn soms niet vrolijk van wordt maar zo af en toe zit er iets goed tussen (zeker voor het geld).
De fcb1010 is er zo 1.
Overigens moet hij (als dat al niet gedaan is) wel goed gecalibeerd worden (de voetpedalen).
Ik ben er tevreden mee.

dePerik
26 oktober 2007, 23:30
Ik koop ook geen Behringer als er een geluidsignaal doorheen moet. Maar midi of overige zaken, alleej, da kan geen kwaad toch en als je kijkt naar de prijs-kwaliteitverhoudieng zit het goed denk ik.
Ik ga die mod op termijn zéker uitproberen.


Oei, bedenk me net dat in mijn nieuwe setup, mijn eerste pedaal een A/B switch van Behringer is waarmee ik of naar m'n pedalen, of naar m'n stemapparaat switch.
Ik met m'n grote mond ook :o

Nocki
27 oktober 2007, 08:25
:-) hihi... fapdrol/... Maar gefeliciteerd met je koopje

dePerik
28 oktober 2007, 23:16
Ik kan 'm er altijd nog uitdoen en 1 HE in m'n rack opvullen met een tuner van............................................... ? :stop: Marktplaats is vergeven van die dingen. MAar ik vraag me af wat meer toonzuigt, die AB swtich of die racktuner

Albert
29 oktober 2007, 10:01
Heb ook een FCB-1010 en net sinds een paar weken gecombineerd met een Gordius Little Giant Module. (www.gordius.be)

Zeg maar net zoiets als de UNO-chip, maar dan veeeeeeel uitgebreider. Kan alleen maar positieve dingen over het apparaat zeggen: vrijwel alles is mogelijk op midi-gebied. En vergeleken met andere (duurdere) controllers veel meer mogelijkheden voor veel minder geld. Absoluut een aanrader als je veel midi gebruikt. Oh ja, de customer-service is echt uitstekend, mails worden snel beantwoord en als er iets mis mee is ( wat met de mijne het geval was, had een van de eerste, nr. 0004, had een probleempje met het geheugen) wordt het zonder gedoe opgepikt door UPS en gerepareerd (kosteloos wel te verstaan). Xavier staat je netjes te woord, doet zijn uiterste best om zaken toe te lichten en staat open voor customer-feedback (er zijn nu al een aantal updates geimplementeerd vanwege ideeen van klanten) Kortom, ik ben enthousiast!


Edit: en ik word niet gesponsord door Gordius, heb gewoon de normale prijs betaald en verder geen relatie met Gordius. Geen reclamepraatje dus, wel een enthousiaste klant.

dePerik
29 oktober 2007, 23:40
Da's mooi om te lezen. Als ik zover ben dat de FCB1010 geen geheimen meer heeft voor me, zal ik er eens serieus naar kijken. Voor nu, ik heb net m'n eerste repetitie met het ding achter de rug en hij beviel goed. Schakelt wel een stuk lichter dan m'n ouwe FC100 van Roland. De switch naar m'n amp deed het voorbeeldig, dus al met al een lekker begin van m'n nieuwe soundsystem.