PDA

View Full Version : Wat kan ik hieraan verbeteren?



ben vanhoof
23 oktober 2007, 22:41
Met mn band Crankshaft hebben we nu alle opnames zo goed als af. De opnames op zich zijn niet slecht, enkel de mix staat ons niet echt aan. Nu ben ik deze avond nog eens wat aan het proberen geweest en ik heb er dit van gemaakt: http://media.putfile.com/Demons-mix-58

Wat vinden jullie hiervan? Wat kan aangepast worden?
Mss willen jullie dit eens proberen te mixen. Ik kan een zip bestand maken van al deze opnames en deze online zetten.

Greetz Ben

bass blom
23 oktober 2007, 22:54
klinkt alsof er iemand heel druk met de schuiven in de weer is.
gitaar erg brallerig in begin, is later beter.
zang te dik erop, mijn mening.
snare klinkt redelijk maar lijkt of hij soms mis slaat?
solo.. was de gitaar goed op stemming?

ja, doe dat, zet die zip online!

ben vanhoof
23 oktober 2007, 23:04
Solo trekt inderdaad op niets, die wordt vrijdag opnieuw ingespeeld. Ik zal eens een zip bestand maken van een ander nummer dat wel af is, mss ook iets rustiger qua genre zodat er mss meer mixers zijn
(dit nummer: http://media.putfile.com/Greed-35)

Han S
24 oktober 2007, 00:36
Solo trekt inderdaad op niets, die wordt vrijdag opnieuw ingespeeld. Ik zal eens een zip bestand maken van een ander nummer dat wel af is, mss ook iets rustiger qua genre zodat er mss meer mixers zijn
(dit nummer: http://media.putfile.com/Greed-35)

Ben, het probleem zit nog steeds in het meest elementaire, de basis van alles: de timing. De drums gaat voor de bas uit of de bas loopt er achteraan, het effect is hetzelfde. De gitaar zit daar een beetje mee en loopt er ergens tussenin, in zijn eigen timing waar dan ook weer weinig mis mee is. (de solo is te hard). Het is niet de bedoeling dat het computerstrak wordt, een bepaalde ongelijkheid is wel lekker, we noemen dat 'groove, feel of swing' en dat is een georganiseerde ongelijkheid die alleen mensen met elkaar kunnen maken.

Maar wat ik hier hoor is effe te veel van de ongelijke. Ik vind het wel toffe muziek.

bass blom
24 oktober 2007, 00:53
helemaal eens met han, rammelende spons, overnieuw doen, vette pech :D

caelin
24 oktober 2007, 13:39
ik vind de zang wel lekker eigenlijk :)

ben vanhoof
24 oktober 2007, 14:17
Dat rommelige gaat er niet uit, de drummer kan zn ritme niet houden waardoor de gitaar en bas ook rommelig gaat klinken. Ook is het nogal moeilijk om hem uit te leggen dat je best cimbaal op de akkoordenovergang slaat en niet ertussen.
Ik ben al blij dat er iets van drum tussen staat!

caelin
24 oktober 2007, 14:20
mischien moet je hem volledig gaan triggeren ;)
en dan lekker zn kopertjes rechtzetten voordat de gitaren en bas erop komt :D

ben vanhoof
24 oktober 2007, 14:22
Heb aleens voorgesteld om met koptelefoon te spelen waar de maat door komt, maar dat lukte blijkbaar niet. Met dit tot gevolg.

caelin
24 oktober 2007, 14:24
Heb aleens voorgesteld om met koptelefoon te spelen waar de maat door komt, maar dat lukte blijkbaar niet. Met dit tot gevolg.

een metronoom ?
nah dat kan niet elke drummer ...mischien met een maatvaste bassist ?
die wel mee kan spelen en dat hij daar houvast aan heeft ?

ben vanhoof
24 oktober 2007, 14:27
De nummers worden ingespeeld terwijl ik gitaar meespeel. Maar je kunt toch slecht als gitarist de maat gaan ingeven.. Ik laat het nu gewoon zo, heb geen zin om terug te vragen om alles te gaan inspelen omdat hij dat wrsch toch niet wilt (en de ritmeverschillen wrsch niet eens hoort).
Hetgene wat ik eig echt wou weten is hoe je alles tegoei mixt en wat ik juist verkeerd doe. Ik zal proberen de opnamebestanden ergens online te zetten en dan een nieuw topic openen waar iedereen zijn mixkunsten eens kan laten zien.

Han S
24 oktober 2007, 15:31
Ik heb de indruk dat het voornamelijk aan de bassist ligt, daarbij heeft de drummer de neiging om licht te gaan jagen. Het gebeurt vaak onbewust, de drummer vindt het tempo eigenlijk te laag en wil sneller, de bassist vindt dat het te snel gaat en probeert het naar beneden te trekken.

Wat je moet doen is zowel de drummer als de bassist op een click laten oefenen, niet tegelijk maar afzonderlijk. Let op wat er gebeurt, gaat de drummer voor de click uit? Dacht ik wel. En gaat de bassist er achteraan lopen? Juist.

Laat de drummer en de bassist dan eens samen spelen en kijk of ze elkaar kunnen vinden, zolang dat niet goed zit moet je eigenlijk niet opnemen, alleen opnamen maken om te horen wat er gebeurt, maar met alle respect: het moet eerst kwa feel goed op elkaar zitten, anders is het gewoon zonde want het is een leuk bandje verder met mooie muziek en de zang vind ik ook koel.

Werk de komende tijd alleen aan de feel van die band, dit kunnen jullie veel beter. Gewoon een simpele click op een koptelefoontje en zorgen dat je er mee kunt spelen, dat hebben veel mensen met een uur voor elkaar, sommigen krijgen dat nooit voor elkaar.

Vroeger toen ik langs de weg zat had ik altijd de radio aan en als je dan een tunnel inrijdt valt het weg. De gein was dan om in gedachten dat nummer verder te spelen/zingen en kijken of je er bovenop zat als je de tunnel uitreed en de muziek weer terug kwam, dat moet een drummer gewoon kunnen.

Solidkick
25 oktober 2007, 13:00
clipje wil nie spelen. Damn Putfile! :angry: