PDA

View Full Version : john mayall



gangsta
28 november 2001, 20:00
ik was laatst ff in de lp's van mn vader aan t kijken en ik keek bij een paar platen van john mayall, en zag dat hij echt die goede gitaristen vroeger had: clapton, daarna jeff beck. en bv ook de yardbirds: clapton, jimmi page enz.
luisteren jullie (blues?)liefhebber nou ook nog wel eens naar die oude platen/lp's???

SteavisSmokin
28 november 2001, 22:34
Zeker! Bij John Mayall is Clapton écht beroemd geworden (hij speelde daarvoor bij the Yardbirds) en ik vind het album van John Mayall & the Bluesbreakers with Eric Clapton (zo, een hele mond vol!) Eric's beste werk, een echte klassieker die plaat. Je kan ook eens zoeken op Peter Green in je vaders platencollectie, die hoort ook zeker in dat rijtje thuis. Hij is de opvolger van Clapton bij the Bluesbreakers en heeft daarna een tijd in Fleetwoord Mac gespeeld, erg goede muziek.

SteavisSmokin
28 november 2001, 22:36
...en niet te vergeten Mick Taylor, daar heb ik helaas weinig werk van maar ook die hoort in het rijtje thuis. :wink:

John Mayall heeft trouwens nog steeds oog (oor?) voor talent. Ik heb hem afgelopen zomer in Paradiso gezien en hij verzamelt nog steeds érg goede muzikanten om zich heen. Buddy Whittington, de gitarist, is toch ook van een behoorlijk hoog kaliber. Zijn sound vind ik een beetje té glad klinken maar wel echt een hele goede gitarist die best wel wat meer bekendheid onder gitaristen verdient.

Steven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2001-11-28 22:41 ]</font>

philbee
29 november 2001, 09:16
john mayall en alexis korner waren zo'n beetje de godfathers van de britse blues. Hoewel het natuurlijk ook afgeleiden waren van oude bluesmannen uit de states.

Heb Mayall 2 jaar geleden in Peer gezien met vond het iets teveel bluesrock voor mij smaak maar goed ieder zijn ding.

Iemand gisteren (28-11) uur van de wolf gezien met John Lee Hooker?? Dat zijn de echte godfathers.

SteavisSmokin
29 november 2001, 14:08
Nog niet gezien, wel opgenomen en ik wilde het zometeen even gaan kijken. Er zouden toch vaker van dat soort documentaires (shit, hoe schrijf je dat ook alweer :wink:) moeten zijn op tv. Nou vind ik JLH de laatste jaren niet echt veel byzonders meer, zijn spel en zang stelt niets meer voor van wat ik heb gezien. Zijn vroege opnames vind ik toch wel ergg tof!
BOOGIE BABY!

philbee
29 november 2001, 20:02
nee de laatste jaren heeft ie wat geteerd natuurlijk, ja geef m ongelijk. Liepen wel wat muzikanten bij m in de buurt in die docu. Maar als je ziet de sfeer en hoe die t doet toch wel cool. Veel simpeler kan niet maar das net de kracht.

Overigens britblues werd britrock, die zijn toch erg goed geweest die jongens van Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath, Procol Harum, ja ga maar weer in je pa's LP collectie kijken, die staan er gegarandeerd ook in.

taylor
30 november 2001, 00:41
the cream

philbee
3 december 2001, 09:36
ik durf te beweren dat de hardrock en al zijn broertjes en zusjes toen geboren is.