PDA

View Full Version : Goede midilooper?



Angel
23 oktober 2007, 20:24
Aangezien er een groot deel van het materiaal eruit gaat, mag er een heel klein beetje terugkomen en dat wordt een midilooper.

Ik vermoed dat de meeste van jullie zullen kiezen voor de VoodooLab GCX maar deze is momenteel niet tweedehands te vinden.
Wat vinden jullie van de Sound Sculpture Switchblade 8? Deze heb ik wel gevonden.

vdgraaf
23 oktober 2007, 20:36
Hoi Angel!

Ik heb de switchblade 8 ook, echt een geweldig ding! Volgens mij de meest flexibele looper op de markt. Anders dan andere loopers is namelijk ALLES flexibel. Je kunt de effecten die er in zitten op welke manier dan ook aan elkaar linken. Volgorde, serieel, parallel, zelfs de output van een effect weer terug naar de input om een feedback loop te maken. Daarbij kun je alle niveaus , in en uitgangs, instellen zoals je wilt en zelfs met een footcontroller besturen. Daarbij kan hij ook op (ik dacht meerdere) kanalen Midi data zenden naar andere apparaten. Download de software van de soundsculpture site, dat geeft je een goed idee van de mogelijkheden. Veel plezier!

grtn, Jan Anton

Angel
6 november 2007, 12:09
Hoi Angel!

Ik heb de switchblade 8 ook, echt een geweldig ding! Volgens mij de meest flexibele looper op de markt. Anders dan andere loopers is namelijk ALLES flexibel. Je kunt de effecten die er in zitten op welke manier dan ook aan elkaar linken. Volgorde, serieel, parallel, zelfs de output van een effect weer terug naar de input om een feedback loop te maken. Daarbij kun je alle niveaus , in en uitgangs, instellen zoals je wilt en zelfs met een footcontroller besturen. Daarbij kan hij ook op (ik dacht meerdere) kanalen Midi data zenden naar andere apparaten. Download de software van de soundsculpture site, dat geeft je een goed idee van de mogelijkheden. Veel plezier!

grtn, Jan Anton

Hey Jan Anton

Kan je eens een foto laten zien van jouw flightcase met de switchblade erin?

vdgraaf
7 november 2007, 22:09
Hey Jan Anton

Kan je eens een foto laten zien van jouw flightcase met de switchblade erin?

Geen idee of dit zo lukt maar hier zijn wat plaatjes van Picasa:

http://picasaweb.google.com/jananton/GuitarGear/photo#5130211143884658770

en:

http://picasaweb.google.com/jananton/GuitarGear/photo#5130211070870214722

Hmm, werkt allemaal niet zoals ik verwacht .....

Kijk anders op: http://picasaweb.google.com/jananton/GuitarGear

grtn, JA

Angel
8 november 2007, 08:34
Heb je ook toevallig foto's van de achterkant?

vdgraaf
13 november 2007, 20:44
Heb je ook toevallig foto's van de achterkant?

Nope, sorry. Is niet heel spectaculair hoor. Gewoon 8 IN jacks 8 OUT jacks, midi in/out en dat was het wel geloof ik. Staat er geen plaatje op de site?

1 ding is wel raar, er is geen algemeene IN en OUT. Je hebt dus eigenlijk 7 loops beschikbaar, geen 8, aangezien je 1 in en 1 uit voor gebruikt voor ehhhh, IN en UIT ;-) Vanwege het flexibele routing concept (je kunt alles met alles verbinden, hoe je maar wilt) kun je dus ook meerdere pre-amps, eventueel paralel, aansluiten. Wat dat aangaat is de 16 loops versie dus nog interessanter, heb je ook plaats om 1 of meerdere stereo multi-effects te loopen en schakelen, hoe je maar wilt.