PDA

View Full Version : EH Small Clone Nano + EH Micro Metal Muff getest



robert-gitarist
23 oktober 2007, 18:12
Hoi allemaal,
Vandaag heb ik de Electro Harmonix Small Clone chorus getest uit de Nano serie en de Micro Metal Muff (aangezien ze de grotere versie neit hadden, heb ik deze maar gedaan. Zelfde klank volgens de verkoper alleen minder knoppen).
Het pedaal viel me op (afbeeldingen op internet etc) door zijn formaat (eindelijk eens een handzaam formaat van EH :D ) en vooral door zijn prijs (nieuw 49 euro. Normaal heb je daar een slappe tweedehands Boss CH-1 voor ;)..niks tegen Boss maar de CH-1 vind ik echt helemaal niks, sorry voor de gebruikers ervan. Smaken verschillen). Ik had totaal geen idee wat ik er van moest verwachten. In de winkel aangekomen, heb ik meteen de verkoper aangesproken dat ik dat pedaal wou uittesten. Aangesluiten op een Legancy combo en Gibson SG.
Woow, mooie klank! Heel erg helder en mooie hoge toontjes. Erg mooie chorus, helemaal voor dat geld. Zeker weten dat ik die binnekort ga aanschaffen. Ik ben erg blij met mijn Boss CE-2 maar deze EH is echt perfect. NIet beter dan de Boss CE-2 maar goed, het zijn twee apparte chorussen die eigelijk niet echt met elkaar te verlijken zijn. Heerlijk, 1 knop erop en thats it. Prima et de voettebedienen (net als sommige MXR pedalen). Ja heel erg fraai. Hoe die klinkt in de FX heb ik niet kunnen testen helaas dus hoe de chorus het doet met overdrive weet ik niet. Vast niet slecht hehe.
Dan de Micro Metal Muff:
Mooi pedaal, zelfde verhaal als de Nano Small Clone, geen idee wat me te wachten staat maar wel een leuke prijs (dacht 79 euro).
Mooie lay-out, 3 knoppen + een toggle switch voor low, boost en high. Dam wat een vieze tone zeg :D Low was erg mooi geluid, zeker voor dingen als nu-metal etc, maar de high vond ik niet erg mooi. Veel te veel hoog en fuzzy geluid. Je moet er van houden dus. Ik zelf vind het een erg tof pedaal dat wel erg breed inzetbaar is. Er staat Metal op maar ik denk dat ie zeker wel geschikt is voor rock en wat stevigere rock. Zeker de moeite waard om eens aan de tand te voelen als je een leuke overdrive/distortion zoekt.
Twee leuke pedalen, de Small Clone Nano ga ik binnekort halen en de Metall Muff wacht ik nog even mee want ik wil de grotere versie hebben.

Een vraagje over de Nano Small Clone:

Eindelijk een EH pedaal met een "normale" input voor de 9V maar nu staat er een stickertje op dat je er geen Daisy Chain op aan moet sluiten. Waarom niet? Wat is er anders aan dan bij andere pedalen? Of zou het een leuk verkoop truckje zijn van EH om nog eens een losse adaptor erbij te kopen? Na mijn idee kan het weinig kwaad om hem aan te slutien op een Daisy Chain. Verkoper zei dat ook maar weet iemand hier meer van? (D_H? Mitch....? :D )

Gr. Robert.

idno
24 oktober 2007, 09:05
Is die Nano Small Clone een normale Small Clone met de depth-switch omhoog of omlaag? Heb zelf sinds kort de normale versie en het is wel leuk om eens te wisselen tussen beide standen namelijk.

Mitch
24 oktober 2007, 11:27
Ah, ze hebben zich er dus makkelijk van af gemaakt met de opmerking 'geen daisy chain aan hangen' :D
In het begin was er een enorm gezeik, bleek dat de (ben het precies effe kwijt) de polariteit of de aarding andersom was dan gemiddeld. Je kan 'm daardoor wel met een normale adapter gebruiken, maar niet aan een daisy chain met andere pedalen hangen. Veel gebruikers die het ding dus al gekocht hadden vroegen om een upgrade of zo, verandering van de layout van de PCB, maar daar hadden ze blijkbaar (nog) geen zin in bij EH.

Nielsje
24 oktober 2007, 11:31
zit de dc inlet vast aan de pcb dan? Als ie gewoon los in de behuizing zit dan kan je het probleem nog wel oplossen met een andere dc-inlet en twee draadjes verwisselen.

Toch suf van EHX dat ze daar niet meteen ff naar koekeloeren.. gekke conservatieve amerikanen..

Mitch
24 oktober 2007, 11:45
Wat ik me herinner had het echt met de componenten zelf te maken, zoals in een PNP fuzz.

Nielsje
24 oktober 2007, 11:54
Hm..

Maar alsnog zou dat met een verloop stekkertje zijn op te lossen toch?

Valoosj
24 oktober 2007, 12:11
ik sluit mijn small clone (de oude nog) gewoon aan op mijn 1 spot daisy chain. in het speciale stekkertje wordt de polariteit ook meteen omgekeerd. maar die nano is al met dezelfde input als een boss pedaal zeker? wat nog steeds geen probleem mag zijn, gewoon zelf een polariteit-omwissel-stukje maken :)

Ash ketchum
24 oktober 2007, 12:41
Mijn nano-stone sluit ik ook met een daisy chain aan. Verder geen problemen mee.

jimihattricks
24 oktober 2007, 13:33
ja omdat je het speciale stekkertje gebruikt wsl..

ik vind EH een heel aantrekkelijk merk, de Big Muff die ik ooit heb gehad (en nu weer ooit ergens 2ehands ga proberen te zoeken) klonk waanzinnig bruut voor stonerrock, maar hun company-policy blijft voor mij een probleem...

Mitch
24 oktober 2007, 16:43
Nee, omdat het probleem NIET in de Stone zit, wel in de Clone. Op Harmony Central is er een heel topic over geweest waar ook een representative van EH heeft gereageerd. Ik zou zeggen: wie moeite wil doen, zoek het even op.

ME.
24 oktober 2007, 18:19
Binnenkort ook maar eens proberen.

Heb heel kort een Stereo Clone Theory van EH gehad maar die had te veel ruis.

Hoe is dat met deze?

Colin

glacius
24 oktober 2007, 19:14
ik heb de clone nano kort geleden ook eens getest maar hij viel mij vies tegen, kan liggen aan de amp waar ik hem over bespeelde, een vox valvetronic ofzo. klonk sowieso al niet,

voor die 49 euro zou ik hem nog wel eens willen testen op een buizenbak.


@ ME. : ik heb die theory ook getest en ik vond hem ook veel te veel ruisen.

Fuhgawz
24 oktober 2007, 22:41
Nee, omdat het probleem NIET in de Stone zit, wel in de Clone. Op Harmony Central is er een heel topic over geweest waar ook een representative van EH heeft gereageerd. Ik zou zeggen: wie moeite wil doen, zoek het even op.

http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1419970

Ik heb overigens andere topics gelezen op HC die beweren dat er een nieuwe versie is/aankomt waarbij dit is opgelost, maar dat bewijst natuurlijk niet dat het inderdaad zo is..