PDA

View Full Version : Exotic Wood gitaar



jw009
23 oktober 2007, 16:23
Ik zat ff op de website van Warmoth te kijken en mijn oog viel gelijk op deze body :

KLIK (http://www.warmoth.com/showcase/sc_guitar_bodies.cfm?itemNumber=PS2427&type=guitar)

Ik loop gelijk helemaal over van de GAS, 630 euro betaal je voor alleen de body maar dan heb je wel echt een bizar mooie top.

Ibanez666
23 oktober 2007, 16:34
das wel een erg mooi plankje

JeroenSchaaf
23 oktober 2007, 16:37
dat is MOOI

maar 600 eu alleen voor een body?

Ibanez666
23 oktober 2007, 16:39
ik heb nog minder dan 600 betaald voor mijn twee Ibanez les Pauls, maar goed, alles heeft zn prijs

Orpheo
23 oktober 2007, 16:45
ja maar kom op. tis warmoth. warmoth's kwaliteit is WAANZINNIG goed (daarom heb ik net mn derde besteld) en tis cocobolo... cocobolo is sowieso duur en redelijk exclusief en klote te bewerken. vandaar dat t wat duurder is dan normaal.

en het is natuurlijk al een gelakte body.

Orgasmocaster
23 oktober 2007, 16:47
Daar zit ik ook al een tijdje naar te kijken!! zal een fantastiese plank worden met die all BRW neck die ze erbij suggereren! (voor slechts 900!)

mijn volgende project zal iets soortgelijks worden, alleen zal ie een Black korina achterkant krijgen..

Danielovich
23 oktober 2007, 16:51
bizar:S die nek is ook 899 dollar.

Ever Dying
23 oktober 2007, 17:41
Dat is 650 euries.. Maar dan nog verzend kosten.. Import kosten.. KOm je dan ook niet vanzelf op 899 eurotjes?

Maar verder is dat natuurlijk een belachelijk mooie body! :D

Orpheo
23 oktober 2007, 18:21
bizar:S die nek is ook 899 dollar.

ja natuurlijk. tis brazilian rosewood. weet je hoe zeldzaam dat is!?!?! lees je eerst in in de materie, en ga dan pas blaten hoe duur iets is.

Orpheo
23 oktober 2007, 18:22
Daar zit ik ook al een tijdje naar te kijken!! zal een fantastiese plank worden met die all BRW neck die ze erbij suggereren! (voor slechts 900!)

mijn volgende project zal iets soortgelijks worden, alleen zal ie een Black korina achterkant krijgen..


wil je mijn project weten? niet jaloers worden:

walnut back
koa top
ziricote hals
macassar ebben toets
stainless steel frets
rio grande muy grande brughum
rio grande BBQ halshum
TV jones filtertron mid.

JvD.
23 oktober 2007, 18:33
dan zou je er bijna zo'n line6 systeem in maken, dat je geen pickup gaten hoeft te maken.

Lord Abortion
23 oktober 2007, 18:34
Cocobolo ruikt naar vis.

Orpheo
23 oktober 2007, 18:36
dan zou je er bijna zo'n line6 systeem in maken, dat je geen pickup gaten hoeft te maken.

ik heb een variax gehad, maar ik vond 't niks. geef mij maar dit systeem. Het idee komt wel van de variax vandaan trouwens. Veelzijdigheid, alles passief, en gewoon goeie tone. Met de pups die ik gekozen heb kan ik van alles; van heavy metal tot country. De muy grande is eigenlijk 2 heel hotte singlecoils naast elkaar (met een speciale magneet erin geloof ik) dus je als je split heb je echt een singlecoil, en niet iets dat erop lijkt.

Orgasmocaster
23 oktober 2007, 20:43
wil je mijn project weten? niet jaloers worden:

walnut back
koa top
ziricote hals
macassar ebben toets
stainless steel frets
rio grande muy grande brughum
rio grande BBQ halshum
TV jones filtertron mid.

ah, inderdaad jaloers! en lijkt wel een combinatie van mijn projecten:

Walnut Thinline, Spruce top
Goncalo Alves Nek.
Rio Grande Fat Bastards

en

Hollow Korina Strat, Rosewood top
Ziricote/Ziricote nek
Rio Grande Punch/Crunchbox

ik heb ook 2 Warmoths met BBQ buckers er in, en die klinken echt geweldig!!!!
ik zou alleen de BBQ bucker in de Brug positie zetten!

Luke-wannabe
23 oktober 2007, 21:05
Vet mooi plankie!

Fender75
23 oktober 2007, 22:20
Kwijl... ;) Waanzinning mooi topje! Vind zelf de telecaster met Brazilian Rosewood top mooier..maar goed, deze is echt uitzonderlijk mooi. Houtsoort komt ook niet veel voor bij gitaren! :rockon: Bewijst maar weer de kwaliteit van Warmoth he!

Orpheo
23 oktober 2007, 22:33
Kwijl... ;) Waanzinning mooi topje! Vind zelf de telecaster met Brazilian Rosewood top mooier..maar goed, deze is echt uitzonderlijk mooi. Houtsoort komt ook niet veel voor bij gitaren! :rockon: Bewijst maar weer de kwaliteit van Warmoth he!

ghehe, moet je eens zien wat de specs zijn van mijn nieuwe warmoth LP ;) (hierboven gepost)

jw009
24 oktober 2007, 13:32
Orpheo bij deze eis ik foto's als je nieuwe plankie binnen is !!!

Highroller
24 oktober 2007, 13:54
Inderdaad mooi spul dat Warmoth. Ik heb er ooit een halsje laten maken --> speelt als een droom!

Orpheo
24 oktober 2007, 13:57
Orpheo bij deze eis ik foto's als je nieuwe plankie binnen is !!!

haha, ja natuurlijk. lijkt me logisch huh ;)