PDA

View Full Version : blanke lak



Swan
23 oktober 2007, 16:07
hey, heb al enkele FX gebouwd, waarvan enkele met n graphic op de voorkant, ik had die gewoon met lijmspray er opgeplakt en toen met blanke lak van de halfords bescherming gegeven...
nou duurt dit wel eindeloos en zijn er erg veel lagen (min. 10) voor nodig om n beetje stevigheid te krijgen...
is er niet iets mogelijk zoals n laag van epoxy? ik had iets gelezen van 2 componentenspul wat je er op zou kunnen smeren maar of dat ook hier toepasbaar is?

Dirk_Hendrik
23 oktober 2007, 18:04
Tien!??

Ik doe het met 2!

guitartheo
23 oktober 2007, 18:05
hey, heb al enkele FX gebouwd, waarvan enkele met n graphic op de voorkant, ik had die gewoon met lijmspray er opgeplakt en toen met blanke lak van de halfords bescherming gegeven...
nou duurt dit wel eindeloos en zijn er erg veel lagen (min. 10) voor nodig om n beetje stevigheid te krijgen...
is er niet iets mogelijk zoals n laag van epoxy? ik had iets gelezen van 2 componentenspul wat je er op zou kunnen smeren maar of dat ook hier toepasbaar is?

Ik lak ze met 2k autolak (3 lagen nat in nat) daar heb je dus een spuitinstallatie voor nodig of een autospuiter vriendelijk vragen , zijn ook spuitbussen van maar erg duur en maar een keer te gebruiken.
bytheway lak direkt op aluminium is geen verstandig idee...

Swan
23 oktober 2007, 20:16
Tien!??

Ik doe het met 2!

hmmm misschien heb ik dan de verkeerde te pakken want met 2 is t echt nix..
hij ligt in de kelder dus kan nu niet gaan kijken maar volgens mij is t van Motip?

space monkey
23 oktober 2007, 20:30
Hey,

Volgens mij is tien idd wel een beetje een overkill. Wat wel idd belangrijk is dat je t eerst grondverft en dan je graphic dr op, in principe zou dan 2 à 3 lagen genoeg moeten zijn, zolang je dr geen extreme dingen mee uitspookt...

Swan
23 oktober 2007, 20:38
ik had idd niet gegrondverft... missch. zuigt de graphic alle lak op?

guitartheo
24 oktober 2007, 12:48
zonder primer heb je mazzel als er uberhaupt wat op bijft zitten:satisfie: (tenzij je 'm in de kast zet:seriousf: )

space monkey
24 oktober 2007, 15:06
Hey,

De graphics zuigen niet alle lak op hoor, de lak hecht gewoon helemaal niet op onbewerkt aluminium...

Swan
25 oktober 2007, 13:12
ok ik ga maar eens opzoek naar een primer ;)
maar heb t idee dat de lak ook niet hecht op de graphic?