PDA

View Full Version : American Fender Stratocaster-vraagje



phille_g
23 oktober 2007, 09:06
Hallo iedereen,

Ik ben Philippe, een aantal jaren geleden heb ik hier op het forum een aantal vragen gesteld ivm de aankoop van een Ibanez RG Prestige. Die heb ik ondertussen (al een héle tijd) en ik heb er al héél veel plezier aan beleefd.
Nu heb ik een andere vraag:
Ik heb hier nog een American Fender Stratocaster staan (zwart met wit en beige hals, 3 single coils) die ik zou willen verkopen.
Nu heb ik niet echt geen idee van wat ik moet vragen voor dit instrument. Er zijn veel verschillende modellen Stratocaster en die verschillen precies allemaal in prijs!! Ik weet niet exact welk jaar dat de gitaar is gemaakt, ik heb ze namelijk gekregen en ik heb behalve het serienummer en de uiterlijke kenmerken spijtig genoeg geen verdere informatie.

De gitaar is in goede staat , er is wel een klein kapje onderaan de body (langs de voorzijde, niet zo ver van de plaats waar je een riem kan vastmaken (om rechtstaand te spelen dus) onderaande gitaar.

Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Philippe

LP_CL
23 oktober 2007, 09:13
Foto's?
123456789

G.G.
23 oktober 2007, 09:14
en ik heb behalve het serienummer ... spijtig genoeg geen verdere informatie.


Serienummer is voldoende.

phille_g
23 oktober 2007, 09:35
Dat zijn nog eens snelle reacties ...

Ik zal vanavond wat foto's nemen, maar ze posten mag ik precies niet (onderaan m'n scherm staat bij Posting regels: "Je mag niet bijlagen posten" ...)

@G.G.: Kan je aan de hand van het serienummer bepalen wat voor gitaar het is? Bestaan daar lijsten van?

Puerco
23 oktober 2007, 09:36
Hier (http://www.fender.com/support/usa_instruments.php) kun je aan de hand van je serienummer opzoeken wanneer je fender gebouwd is.

phille_g
23 oktober 2007, 09:43
Da's interessant, dat zal'k straks eens opzoeken ... en hoe kan ik dan aan de hand daarvan te weten komen wat een eerlijke prijs is voor de gitaar?

brunodb
23 oktober 2007, 09:53
je krijgt een indicatie maar uiteindelijk is iets waard wat de zot ervoor geeft. moeilijk te zeggen dus.

Maar door het grote overaanbod aan stratten op de 2dehandssites is de prijs niet zo geweldig. voor een standaard USA strat in zwart zal je al blij mogen zijn met 650 eurootjes als ze in goede staat. moest ze in een ander minder vaak voorkomend kleur of in vaak gevraagde 3-color sunburst zijn, dan zou ze nog een 100 euro meer opbrengen denk ik.

phille_g
23 oktober 2007, 10:06
Ok, ff wachten tot straks en dan zal ik dat serienummer eens opzoeken.

In ieder geval bedankt voor de informatie allemaal!

phille_g
23 oktober 2007, 21:55
Het serienummer op de gitaar is N3154278. Dus als ik het goed voor heb dan komt de gitaar van 1993 of 1994. Over de prijs wordt op de site van Fender spijtig genoeg niet veel gezegd ... maar't zal zijn zoals je al aangeeft (brunodb), ze is waard wat de zot ervoor geeft ...
Nu vraag ik me wel nog af of de gitaar z'n waarde blijft behouden in de loop der jaren ...

drap
23 oktober 2007, 22:04
Your guitar was made at the
Corona Plant (Fender), USA
in the Year(s): 1993 - 1994

Kan je hier vinden: http://www.guitardaterproject.org/default.aspx

Ik schat zo'n 600 a 700 euro, maar ik kan er goed naast zitten.

dr.distortion
23 oktober 2007, 22:10
Dit kwam d'r na mijn serienummer ingetikt te hebben

Your guitar was made at the
Fuji-gen Plant (for Fender Japan), Japan
in the Year(s): 1984 - 1987

Leuke site :D

drap
23 oktober 2007, 22:12
Waarschijnlijk heb je de keuze waar ie gemaakt is niet aangeklikt denk ik. Alleen op serienummer geeft die site nogal rare dingen weer heb ik al eerder gezien.

dr.distortion
23 oktober 2007, 22:14
Waarschijnlijk heb je de keuze waar ie gemaakt is niet aangeklikt denk ik. Alleen op serienummer geeft die site nogal rare dingen weer heb ik al eerder gezien.

Wie, ik? (en nog wat tekens)

phille_g
23 oktober 2007, 22:15
Thanks! Nu weet ik toch weeral wat meer hé!!

drap
23 oktober 2007, 22:28
Wie, ik? (en nog wat tekens)

Ik was het niet in ieder geval :satisfie: Ik krijg telkens dezelfde uitslag heurrr.

dr.distortion
23 oktober 2007, 22:44
Ik was het niet in ieder geval :satisfie: Ik krijg telkens dezelfde uitslag heurrr.

Ach, en snap ik dus je opmerking. Dat krijg je ervan als je een avond-dutje doet... (ik dus, laat daar geen verwarring over bestaan) ik had hier mijn eigen serienummer ingevuld, en dat is dus een Japanse strat. :hippie:

Luke-wannabe
23 oktober 2007, 22:49
Edit: verkeerd topic :p

FruscianteFan
23 oktober 2007, 22:53
Wel apart: volgens deze site is mijn CIJ Jaguar in 1994-1995 gebouwd, terwijl ik haar een maand geleden nieuw kocht.

Erikt
23 oktober 2007, 23:39
Wel apart: volgens deze site is mijn CIJ Jaguar in 1994-1995 gebouwd, terwijl ik haar een maand geleden nieuw kocht.

OF heeftie een heel poosje stilgestaan in de winkel OF je hebt ergens een foutje gemaakt ;)

FruscianteFan
24 oktober 2007, 00:31
OF heeftie een heel poosje stilgestaan in de winkel OF je hebt ergens een foutje gemaakt ;)Fender, Japanese Made, geen Crafted In Japan op headstock (staat wel vlakbij de body-halsverbinding), S067376.

Ik neem toch aan dat het ergens misgaat. Of ik doe iets fout, of die site klopt toch niet helemaal. En anders blijkt mijn Jag een 12-13 jaar oud beestje te zijn, heb ik eigenlijk ook geen problemen mee.