PDA

View Full Version : Hals vastschroeven?



Autumnkid
22 oktober 2007, 22:29
Hoi

De vier vijzen die de arm van mijn Epi Les Paul II op de body bevestigen, kunnen nog aangedraaid worden. Kan dit kwaad als ik dit zelf doe? Ik ontdekte dit toen ik merkte dat de arm niet 100% vast zit, maar een beetje kraakt als ik er druk op uitoefen... Is dit normaal?

Groeten!

Koen

Kaïn
22 oktober 2007, 22:34
De "arm" van je gitaar wordt meestal een hals genoemd hierzo ;)

Die schroeven kan je gewoon aandraaien, kan weinig kwaad. Alleen niet te debiel strak aandraaien natuurlijk, dan draai je ze dol.

Autumnkid
22 oktober 2007, 22:35
Lol - Cheers! Tja, ik ben Belg, wat wil je. Hals, dus... :satisfie:

Sjel
23 oktober 2007, 16:08
Lol - Cheers! Tja, ik ben Belg, wat wil je. Hals, dus... :satisfie:
Ik ben ook Belg, maar bij mij is het toch ook gewoon hals hoor. Maar "schroeven" heten in België inderdaad "vijzen" ;)

pieter-jan1
23 oktober 2007, 21:13
Ik ben ook Belg, maar bij mij is het toch ook gewoon hals hoor. Maar "schroeven" heten in België inderdaad "vijzen" ;)


100% belg, en ik zeg toch ook hals en nog altijd schroeven ipv vijzen ... :satisfie:

Mr.Fingers
23 oktober 2007, 21:35
100% belg, en ik zeg toch ook hals en nog altijd schroeven ipv vijzen ... :satisfie:

Nee, jij bent een Limbabwaan, bewoner van de laatste kolonie van België.


Echte mannen (uiteraard Antwerpenaars :rockon: ) zeggen Vijs, Steel, Blaffetuur, Chambrang,...

(in A.N. staat er: schroef, hals, rolluik, deurlijst)












;) 8)

bert k
23 oktober 2007, 22:16
Verdomd, de steel! Ik dacht dat die naam alleen gebruikt werd in de Wehkamp-catalogus...:D

jerome
23 oktober 2007, 22:25
Verdomd, de steel! Ik dacht dat die naam alleen gebruikt werd in de Wehkamp-catalogus...:D

Ik zag BTW een keer een foto van een bananenmerk Strat in de Wehkampgids staan met de tremelostang in de output...
Ik zie het voor me, de fotograaf denkend waar moet ik dat ding nou instoppen?... Aha, daar zit een gat....:D

Van Dattum
24 oktober 2007, 09:02
Ondertussen weet die jongen nog niet of zijn hals, nek, steel, arm wel goed vastzit....
De schroeven, vijzen, moeten gewoon goed vastgedraaid worden, zonder dat je ze aan gort draait. Goed passende schroevendraaier (vijzenwentelaar??) gebruiken. Als de hals, nek, steel, arm kraakt zit ie niet goed vast.

Kim Wilson
24 oktober 2007, 09:04
Verdomd, de steel! Ik dacht dat die naam alleen gebruikt werd in de Wehkamp-catalogus...:D
Die gitaren kun je ook het beste gebruiken als schop of sneeuwruimer, dus die benaming klopt prima. :)

tabmaniac
24 oktober 2007, 12:09
gewoon goed vast draaien dus, maar kijk uit dat je niet uitschiet, zou zonder zijn:)

pieter-jan1
15 december 2007, 21:23
Nee, jij bent een Limbabwaan, bewoner van de laatste kolonie van België.


Echte mannen (uiteraard Antwerpenaars :rockon: ) zeggen Vijs, Steel, Blaffetuur, Chambrang,...

(in A.N. staat er: schroef, hals, rolluik, deurlijst)




hahahaha :p Steel, Blaffetuur en Chambrang gebruik k ook :p:p

Arne
15 december 2007, 21:54
ougt da ier is wa deftig mannen :p azoe dialect klappen...
jasper159 kanter ook wel iet af, me zijn ninofs :stop:

bass blom
15 december 2007, 21:58
ougt da ier is wa deftig mannen :p azoe dialect klappen...
jasper159 kanter ook wel iet af, me zijn ninofs :stop:

kanternixvanbakknie

wietse
15 december 2007, 22:36
ik kin dér ék neat fan meitsje.

bert k
16 december 2007, 12:52
Leuk, dat dialect, maar erg off topic, dus dicht.