PDA

View Full Version : Fender CD-60



Autumnkid
22 oktober 2007, 22:14
Hoi iedereen

Ik wil graag een budgetfolkgitaar kopen. Ik zie hier een 'echte Fender' voor nog geen € 100 :

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0009601-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

Iemand ervaring met dit model? Of bestaan er folkgitaren in die prijsklasse van een ongekend merk die beter zijn?

Groeten!

Koen

Blend
22 oktober 2007, 22:33
Een 'echte' Fender is het zeker. Alleen jammer dat de akoestiese gitaren van Fender vaak ronduit ruk zijn. Ik denk niet dat je voor die prijs een goeie folkgitaar kan aanschaffen. Ik zou op marktplaats.nl kijken naar een 2e hands Yamaha Western, dat zijn hele fijne gitaartjes, en voor dat geld moet dat wel lukken denk ik. (en ik raad ze aan elke beginner aan -in veronderestelling dat je een beginner bent-).

Sowieso is dit cliché van toepassing: laat je niet leiden door het merk of door het prijskaartje, maar wat JIJ van die gitaar vind.

En als je een 'echte' folkgitaar wilt: de Seagull S6 (standaard versie zeg maar, zonder poes-pas) moet nieuw ongeveer 350 euro kosten, 2e hands moet 250 euro toch zeker wel lukken.

Succes met je zoektocht!

sanderz
23 oktober 2007, 06:55
Hey Koen,

Ik heb een CD-60. Ziet er mooi uit maar het geluid is armoedig.

Fender heeft geen goede naam m.b.t. akoestische gitaren en zoals Blend zegt: een Yamaha lijkt me een betere keuze. Niet echt een onbeduidend merk.

Autumnkid
23 oktober 2007, 11:12
Bedankt!
Ik ga vanmiddag eens mijn licht opsteken in de gitaarwinkel. Merci voor 't advies!

Koen