PDA

View Full Version : g major an ground control.



tjonk
22 oktober 2007, 22:01
Ik ga zaterdag naar music store in Keulen om een ground control en g major te kopen.
Nu weet ik dat je de ground control zo in kan stellen dat je 4 presets hebt op de onderste rij en dat je dan de 8 knoppen er boven hebt op bij de presets nog effecten aan te zetten.
http://www.voodoolab.com/images/p_gcontrolpro_lg.jpg
Kan je een g major zo instellen dat je bijvoorbeeld bij de 4 presets een standaard altijd een delay hebt en dat als je een andere delay hij naar die delay en dan de standaard delay uit doet. En als je dan weet terug gaat naar je basis geluid dan ook weer de basis delay aanzet. Maar dat als je bijvoorbeeld bij je basis geluid ook een flanger aan wil zetten kan dat dan ook. kan je een delay en flanger tegelijk aan hebben zonder dat ze in de zelfde preset in de g major zitten.

Groeten Tim.

Nitefly7
23 oktober 2007, 14:32
Ik ga zaterdag naar music store in Keulen om een ground control en g major te kopen.
Nu weet ik dat je de ground control zo in kan stellen dat je 4 presets hebt op de onderste rij en dat je dan de 8 knoppen er boven hebt op bij de presets nog effecten aan te zetten.
http://www.voodoolab.com/images/p_gcontrolpro_lg.jpg
Kan je een g major zo instellen dat je bijvoorbeeld bij de 4 presets een standaard altijd een delay hebt en dat als je een andere delay hij naar die delay en dan de standaard delay uit doet. En als je dan weet terug gaat naar je basis geluid dan ook weer de basis delay aanzet. Maar dat als je bijvoorbeeld bij je basis geluid ook een flanger aan wil zetten kan dat dan ook. kan je een delay en flanger tegelijk aan hebben zonder dat ze in de zelfde preset in de g major zitten.

Groeten Tim.

je zult gewoon je presets goed moeten programmeren; een Gmajor (zoals bijna alle multi-effecten),werken met effect-blokken die je aan of uitzet;
een preset is gewoon een voorinstelling waarin bepaalde effectblokken zitten, die elk een bepaalde parameter hebben..

je kan dus als je in iedere preset dezelfde delay-instelling gebruikt, in iedere preset dat geluid hebben.. als je een andere delay wilt, zul je in het 'delay-effect blok' iets moeten veranderen en dus zul je naar 'n andere preset moeten.. eventueel is het mogelijk om via een zogenaamde 'Control change' (1 van die 8 'losse switches' op de GCP), een delay aan/uit te zetten..

je kan dus tot 7 of 8 effecten maximaal aanhebben in de G-major, die je met de 8 instant access switches van de GCP aan/uit zet..

een delay + flanger tegelijkertijd aan zonder dat ze in dezelfde preset zitten, wordt lastig, omdat je met de GCP in principe door presets 'wandelt'..
je kan de delay + flanger dus alleen aan hebben als ze in de zelfde preset geprogrammeerd zijn...

of je ze dan ook gebruikt, dat is aan jou..

tjonk
23 oktober 2007, 19:22
ik had er nog iets overgelezen ergens anders en is dat met dat cc en pc ofzo. Wat bedoelen ze daar mee, dat je meer effect blokken tegelijk aanzet?

En begrijp ik het goed dat als ik een blok maak met 8 effecten erin dat dan die 8 knoppen op de gcp die effecten per stuk aan/ uit kan zetten?

Nitefly7
23 oktober 2007, 20:54
ik had er nog iets overgelezen ergens anders en is dat met dat cc en pc ofzo. Wat bedoelen ze daar mee, dat je meer effect blokken tegelijk aanzet?

En begrijp ik het goed dat als ik een blok maak met 8 effecten erin dat dan die 8 knoppen op de gcp die effecten per stuk aan/ uit kan zetten?

ik denk dat je even de grote MIDI-FAQ kunt doorbladeren....! dit zijn redelijke standaard vragen die in dit subforum tot in details beschreven zijn..

zelf weet ik 't ook alleen van een aantal jaren veel handleiding doorspitten .. tot nu toe blijf ik nog even bij 2 losse pedalenplanken, maar ik sluit niet uit dat ook ik binnen een jaar ofzo de rack-kant op ga...

vinni
24 oktober 2007, 13:04
Zoek ook even op "Active Sensing"


Groet,
Vinni

tjonk
25 oktober 2007, 23:23
Ik kan hier op dit forum niets over active sensing vinden?
Kan iemand me er iets meer over vertellen.

BeeJee
25 oktober 2007, 23:51
dat is dat je midi-board 'aanvoelt' of bepaalde effecten aanstaan in je processor. De aangewezen leds van de knoppen op je board branden of zijn uit al naar gelang.

SimonS
26 oktober 2007, 01:02
active sensing, dat heeft de Ground Control Pro toch helemaal niet?

Je kunt wel een semi-active sensing idee programmeren, door de footswitch+led van een effect die aanstaat in een preset als 'aan' te programmeren in je midi-board. Beetje vaag gezegd maar goed ;)

vinni
26 oktober 2007, 10:24
Nee,
De GC heeft geen active sensing.
Maar voordat je denkt dat de ledjes automatisch goed gaan branden
als je van patch veranderd op de G-major....dat is dus niet zo.
Je moet ze per patch op de GC goed zetten.
Dit omdat je opmerkt dat de delay moet blijven doorgaan (je bedoeld toch geen spillover functie hoop ik !) als je van patch veranderd. De GC weerspiegeld dit niet automatisch. Het kan dus zijn dat de delay-switch op de GC uitstaat terwijl je wel delay hoort. Ik hoop dat het duidelik is.

Groet,
Vinni

SimonS
26 oktober 2007, 12:48
Maar voordat je denkt dat de ledjes automatisch goed gaan branden
als je van patch veranderd op de G-major....dat is dus niet zo.
Je moet ze per patch op de GC goed zetten.
Dit omdat je opmerkt dat de delay moet blijven doorgaan (je bedoeld toch geen spillover functie hoop ik !) als je van patch veranderd. De GC weerspiegeld dit niet automatisch. Het kan dus zijn dat de delay-switch op de GC uitstaat terwijl je wel delay hoort. Ik hoop dat het duidelik is.

Groet,
Vinni
dat bedoel ik idd, dat is de manier om active sensing te 'simuleren'.