PDA

View Full Version : Mesa Dual Rectifier + THD Hotplate?



andoni
22 oktober 2007, 21:14
Ik kan redelijk luid spelen thuis, maar ik merk toch dat die volumeknop altijd maar net iets hoger wil draaien tot het de medemens stoort. Nu ben ik niet op zoek naar eindbuisoversturing, daar koop je geen Recto voor. Maar ik merk dat net dat tandje meer toch iets helpt op het gebied van sustain en warmte in het geluid.

Nu was ik dus aan het denken om een attenuator tussen mijn Recto en speakerkast te hangen, veel kans dat het een THD Hotplate wordt.
Mijn vraag is, voor ik er eentje ga testen: ga ik er op vooruit? Ik ben niet geinteresseerd in een gigantische attenuatie en volume op 10 op huiskamervolume (ik besef dat er dan niet veel meer van je toon overblijft), maar meer in de volumeknop op zeg maar een kwart te kunnen zetten zodat het toch vrij luid is, maar niet zo dat ik de ramen uit de vensters knal thuis. Ga ik in dit geval een verbetering merken of niet? Of ga ik zodanig veel power slurpen dat het beter zonder klinkt?

En wat denken jullie van de THD? Of zijn er andere toestellen die de voorkeur genieten?

pol
23 oktober 2007, 15:36
Ik heb de hotplate getest op een jcm800 en vond het niet veel bijbrengen aan het geluid op laag volume, denk dat het meer iets is voor versterkers zonder master.

Proberen kan nooit kwaad natuurlijk.

bass blom
23 oktober 2007, 15:42
ik had er vroeger 1 en kon perfect op huiskamervolume ermee spelen, nooit de behoefte gehad hem te dimmen.
alleen clean had ie wat teveel ruis, verder de mooiste versterker die ik ooit gehad heb.