PDA

View Full Version : EMG 81-85 in ibanez s 320



damon183
22 oktober 2007, 19:53
he snaar meesters!!

ik heb een ibanez s 320 ( echt een super gitaar )

maar ik wil er graag een emg setje in zetten ( emg's en metal ... goeie combi )

nu is mijn vraag.

kan ik als leek met electronica van gitaren dit zelf inbouwen?

passen ze er zo in of moet ik met een beitel spelen voor dat het past?

thanx

RedBuell
22 oktober 2007, 20:04
Ik heb het bij mijn Ibanez RG770 (60/85) zelf gedaan, het plaatsen gaat zeer makkelijk, ik moest alleen even de juiste humbucker ringen vinden. De electronica was wat minder makkelijk, nou is electronica iets wat ik nooit zal begrijpen maar heb het samen met iemand gedaan die er een stuk meer vanaf wist. Toen ik klaar was kreeg ik de gitaar met geen mogelijkheid clean en de potmeters kraakten en maakte ook een raar fluitachtig geluid bij het dichtdraaien. IK heb de boel later opnieuw laten doen door een bouwer die er uiteindelijk iets van €50 voor vroeg.

orreltak
22 oktober 2007, 20:44
bij je emg HB krijg je meteen de tonepots en output,enz erbij.
het meest is al gesoldeerd voor de rest wat je zelf moet solderen helpen de bijgeleverde schema`s je zo doorheen.
wel handig als je wat degelijk kan solderen.

en houdt rekening met ruimte voor de batt.

orreltak
22 oktober 2007, 21:14
heb niet zoveel met ibanez maar als er een 3way-switch op zit dan staat ie hier onder wel tussen.


http://www.emginc.com/downloads/wiringdiagrams/EMG-Hseries.pdf

damon183
23 oktober 2007, 13:47
nee t is een 5 way switch.... :satisfie:

moet ik die dan ook vervangen...volgens mij wel want die emg's kun je niet splitsen ..... of wel?

maar ik hoef dus niet met een beitel te werk?

de bat kan er makkelijk in... plek zat. :cooler:

en de electronica valt zeker mee.... kan je volgens mij dus weinig verkeerd aan doen. :satisfie:

Orpheo
23 oktober 2007, 14:10
die 5wayblade kan je wisselen voor een telecasterstyle 3weg blade, mocht het nodig zijn. maar goed; emg's in een gitaar zetten is echt zo waanzinnig makkelijk. als je de plug van je koptelefoon in je iPod kan douwen, kan je ook emg's in je gitaar doen.

RedBuell
24 oktober 2007, 00:18
Ik heb er een LP style toggle switch in gezet maar het is niet nodig, je kan die 5 way ook gebruiken, je hebt dan 2 standen brug 1 stand beide en 2 standen hals.