PDA

View Full Version : Multitone alternatief met mooi 3e kanaal



The_syphon
22 oktober 2007, 19:24
Vandaag heb ik een Koch Multitone 1 head bespeeld. Een waanzinnig mooie clean en crunch, maar de lead liet echt te wensen over, erg korrelig en niet strak.
Ik ben dus op zoek naar een versterker met de clean en crunch van de koch, maar dan met een goede lead. Budget is €1000 (tweedehands is geen probleem) en gitaar is AM Fender stratocaster deluxe / Telecaster MIM. Genre: Rock (ACDC, Jimi Hendrix, Dizzy mizz lizzy), blues, funk.

Aangezien ik Koch zeker niet wil afschrijven, vroeg ik me af of de Multitone II, Twintone II of Studiotone wel een mooie lead hebben?

gothax
22 oktober 2007, 19:29
booster oid?

ErikE
22 oktober 2007, 20:27
Niet echt de zelfde sound, maar een H&K Triamp lijkt me aardig bij jouw genres passen.

robert-gitarist
22 oktober 2007, 20:52
Er zijn inderdaad meerdere Kochs zoals je zelf als zegt. Probeer een ander type eens. Een poosje terug heb ik op een Koch gespeeld en die had een lead waar je u tegen zegt :stop: Erg strak en breed in zet baar. Ik heb werkelijkwaar geen idee welk type het was maar klonk erg fraai. Test dus eens meerdere Kochs want volgens mij is het jou ding wel als ik zo na je verslag kijk :)
Het zelfde had ik eens met een ENGl screamer combo. Echt ik vond het ruk. Mooie clean etc maar het lead kanaal vond ik niet erg overtuigend (let wel, smaken verschillen natuurlijk). Later heb ik een top versie er van geprobeerd die ik echt stukken beter vind, maar toen ik de Powerball teste had ik meteen van WOW "verkocht". Geweldig. Helaas geen geld dus ik heb hem niet maar goed :D ....
Komt dus vaker voor dat je gek bent van een merk maar dat je van dat merk net een type hebt geprobeerd die niet helemaal aan jou eisen voldoen terwijl ze wel types hebben die helemaal jouw versterker zijn.

The_syphon
24 oktober 2007, 15:34
Kan iemand bevestigen of de Lead van de Twintone of Powertone beter is dan die van de Multitone?
Of misschien dat iemand anders nog concrete modellen kan noemen, zoals een Mesa-Boogie of iets dergelijks.

guhlenn
24 oktober 2007, 15:55
heb een multi en twintone, beide serie I. Twin is wat agressiever. de lead sound is goed in te stellen en erg lekker, maar smaak he,

The_syphon
24 oktober 2007, 17:26
heb een multi en twintone, beide serie I. Twin is wat agressiever. de lead sound is goed in te stellen en erg lekker, maar smaak he,
Ben je het wel eens met me dat de multitone lead korrelig is, en beduidend minder mooi dan het clean en crunch-kanaal

Dweezman
24 oktober 2007, 19:12
misschien een MTII?

The_syphon
25 oktober 2007, 01:24
ja, inderdaad. Heeft er iemand ervaring met het geluidsverschil tussen de Multitone I & II?