PDA

View Full Version : Pearl Les Paul (oud beestje)



HotRat
22 oktober 2007, 15:12
Nu ik mij een redelijk squier stratje heb gekocht, kan ik mijn oude cheapo les paul eens wat proberen opknappen (niet optisch hoor, wat littekens enz vind ik niet erg, toch niet met in het achterhoofd wat ik voor betaald heb)...
Het probleem zat hem in het feit dat de actie veel te hoog stond, dat kwam doordat het fretboard boven de neckjoint was losgekomen (dus ook: weg sustain, weg degelijke klank op sommige plaatsen)

http://i102.photobucket.com/albums/m90/MHmotorsport/IMG00568.jpg

Dus ik ben hem beginnen demonteren, met de bedoeling ook de nek eruit te halen om het fretboard er weer degelijk op te lijmen, toen ik tot de vaststelling kwam dat de neck geen kik gaf na verwijderen van de schroeven & neckplate... Ik merkte ook op dat al de schrammetjes en beschadigingen onder de neckplate gewoon doorliepen... Zou het dan oorspronkelijk toch een set neck geweest zijn ?

http://i102.photobucket.com/albums/m90/MHmotorsport/gitaar.jpg

http://i102.photobucket.com/albums/m90/MHmotorsport/gitaar2.jpg
(crappy webcamfoto's)

Ik heb dan dus gewoon het fretboard wat opgetild aan de neck-PU door er een creditkaart tussen te schuiven en dan lijm ertussen te doen... Nu hopen dat de lijm (pattex houtlijm uit brico) het houdt...

Maar mss was mijn les paul dus ooit helemaal niet zo cheapo, het ziet er toch nog redelijk hout uit, en als origineel toch set-neck was... (hoewel de inlegjes in de neck wel weer vrij goedkoop ogen)
Tja ik zal zien he, als ik hem komend weekend weer opbouw en de actie laag krijg en hij vlot speelt, is het mss toch nog de moeite alles van elektronica eens onder handen te nemen ook... Wat denken jullie ?

*Heeft iemand meer info over deze les pauls ? Ooit nog een gehad, bevindingen ?

*Hebben jullie nog specifieke tips voor het afstellen van een les paul (trussrod, brug, intonatie, ...) ???
(eerste keer dat ik dit allemaal doe, maar ik leer snel en denk dat het niet zo'n kwaad kan om op deze gitaar zo'n dingen te leren, integendeel mss kan ze zo nog een 2e leven krijgen)

Franc
22 oktober 2007, 15:52
Ik zie de nek op de foto doorlopen tot in de pickupruimte dus zeker een setneck!

En je moet het ook kunnen zien hoor. Bij een geschroefde hals zie je kieren.

Yamhammer_71
22 oktober 2007, 16:21
*Heeft iemand meer info over deze les pauls ? Ooit nog een gehad, bevindingen ?

Ik zou de gitaar zowieso ff naar een gitaarbouwer brengen om 'm in zijn geheel te restaureren. Dan kan best wat centen kosten, maar dan heb je er ook iets voor.
Ik heb eens een Pearl Les Paul bespeeld en die voelde exact aan als 'the real thing'...ook de body klopte qua vormen. Ik heb 'm helaas niet bespeeld, maar de eigenaar gebruikte 'm voor een blues/funk/rock band en vertelde dat er erg veel sustain uit dat ding kwam met de echte LP-sound. Ik denk dat het een goede gitaar is, die het zeker verdiend om opgeknapt te worden.

Squier4ever
22 oktober 2007, 16:24
Ik zou de gitaar zowieso ff naar een gitaarbouwer brengen om 'm in zijn geheel te restaureren. Dan kan best wat centen kosten, maar dan heb je er ook iets voor.
Ik heb eens een Pearl Les Paul bespeeld en die voelde exact aan als 'the real thing'...ook de body klopte qua vormen. Ik heb 'm helaas niet bespeeld, maar de eigenaar gebruikte 'm voor een blues/funk/rock band en vertelde dat er erg veel sustain uit dat ding kwam met de echte LP-sound. Ik denk dat het een goede gitaar is, die het zeker verdiend om opgeknapt te worden.

over tegenstrijdig gesproken, verder is het veel leuker en meestal veeeel goedkoper om t zelf te doen....

BamBuFan1
22 oktober 2007, 16:57
*Heeft iemand meer info over deze les pauls ? Ooit nog een gehad, bevindingen ?

Pearl is een beetje een raar merk in gitaarland. Ze zijn wereldberoemd geworden met hun drumstellen maar hebben dus ook andere instrumenten laten bouwen. De kwaliteit van Pearl gitaren (en hun submerk Vorg by Pearl) varieert net als bij bv de Hoshino merken van multiplex tot prachtige neck throughs met kwaliteits pickups...

Er zijn Pearls waarbij 'Matsumoku' op de nekplaat staat (Matsumoku is één van de twee grote gitaarbouwplekken van Japan). Jouw LP doet me erg aan een Fuji gen gitaar denken (en Fuji is die andere plek), de fabriek(en) waar ook Hoshino's merken als Ibanez, Custom, Morris enz enz van de band rolden. En met name de Ibanez bolt-on Les Pauls staan goed bekend.

Je zou hier (http://www.ibanez-vintage-page.com/) eens door de jaren kunnen neuzen om te kijken of je jouw gitaar tegenkomt. Want ze zullen in Fuji echt geen speciale gitaren voor Pearl hebben gebouwd: Pearl bestelde gewoon 10.000 Tele's, 20.000 Strats en 10.000 bolt-on LP's uit de catalogus van Fuji gen en daar werd dan hun logo op geplakt ipv Ibanez enz enz...

Ik weet niet of je de pickups al eens hebt bekeken, maar met een beetje mazzel zouden het nog wel eens Dimarzio's kunnen zijn.

HotRat
22 oktober 2007, 17:09
Ja, ik spreek sowieso ook over zelf doen hoor... Zelfs al zou ik het willen laten doen, dan nog denk ik niet dat mijn portefeuille daar ook zo over denkt :stop:
Ben eerder een doe-het-zelver (maar tot nu toe vooral wat oude auto's betreft, das de andere hobby 8-) ) dus gitaren en hout zijn eerder nieuwe materie voor mij, maar ik zie het als iets wat ik graag ook zou leren...

Ik vind het trouwens wel plezant zo, met een weinig geld toch een goeie gitaar "maken" (beetje hetzelfde verhaal met die squier, die ik later ook wat ga upgraden)

Of je er nu op gespeeld hebt of niet yamhammer, klinkt toch aangenaam in de oren dat je het een goede les paul kopie vond :satisfie:

Hij is ook wel heel zwaar, dus mss wel mahonie, aangezien ik hoor dat dat ook vrij zwaar is... Dat is redelijk donker van kleur toch he ? Waar er wat verf af is zie ik vrij bruin hout, de gefreesde ruimtes lijken echter wel wat bleker, maar die zijn ook niet zo glad natuurlijk, mss ligt het daaraan...

nevyn292
22 oktober 2007, 17:13
als het echt donkerbruin hout is kan je er de donder op zeggen dat het mahonie is. mahonie is een beetje donkerbruin/oranje achtig. mahonie heeft ook een kenmerkende tekening, gewoon je gitaar vergelijken met plaatjes van google, dan kom je er wel uit denk ik :hippie:

HotRat
22 oktober 2007, 17:16
Je zou hier eens door de jaren kunnen neuzen om te kijken of je jouw gitaar tegenkomt. Want ze zullen in Fuji echt geen speciale gitaren voor Pearl hebben gebouwd: Pearl bestelde gewoon 10.000 Tele's, 20.000 Strats en 10.000 bolt-on LP's uit de catalogus van Fuji gen en daar werd dan hun logo op geplakt ipv Ibanez enz enz...

Ik weet niet of je de pickups al eens hebt bekeken, maar met een beetje mazzel zouden het nog wel eens Dimarzio's kunnen zijn.
Ja ik dacht ook eerst: een van de vele oude bolt-on kopietjes... maarja nu blijkt dat het toch een set neck was...
Ik heb niets bijzonders gezien op de pickups... But then again, heb er niet echt aandacht aan besteed :sssh: Maar de brug-PU is wrs al vroeger eens ingeruild voor een andere... Hoe kan ik checken of een PU een dimarzio is ?
Of staat het er simpelweg op :satisfie: ?(nu herinner ik me wel dat de verkoper mss ook iets heeft gezegd van dimarzio, maar ik had er toen wrs nog nooit van gehoord 8) )

BamBuFan1
22 oktober 2007, 17:23
Ja ik dacht ook eerst: een van de vele oude bolt-on kopietjes... maarja nu blijkt dat het toch een set neck was...
Ik heb niets bijzonders gezien op de pickups... But then again, heb er niet echt aandacht aan besteed :sssh: Maar de brug-PU is wrs al vroeger eens ingeruild voor een andere... Hoe kan ik checken of een PU een dimarzio is ?
Of staat het er simpelweg op

Ja, normaal gesproken staat er dan Dimarzio op de onderkant.

marter544
22 oktober 2007, 17:25
Wtf, welke idioot schroeft der nou zo'n plaatje op een set-neck! :???: Tis wel duidelijk een set-neck, en voor zover ik et op de foto kan zien, ook zeker geen multiplex! Snel eraf halen, opvullen met deuveltjes zaagsel en houtlijm oid., en opnieuw lakken...

HotRat
22 oktober 2007, 17:39
Ja, het is mij ook een misterie waarom dat plaatje er ooit is opgezet...

Het zou wel kunnen dat de kop ooit eens is afgebroken... Ofwel is het schade van een sigaret en mottig opnieuw geverfd, dat kan het ook zijn wat ik zie...
Maar dan nog, het is toch niet omdat de kop afbreekt dat je vijzen in de neck moet draaien he, en ik voelde echt niet meer beweging in de neck met dat plaatje eraf dan met dat plaatje erop dus...

Deze gitaar zou wrs wel wat verhalen prijsgeven moest je eens al de verf eraf doen :soul:

BamBuFan1
22 oktober 2007, 17:43
Deze gitaar zou wrs wel wat verhalen prijsgeven moest je eens al de verf eraf doen :soul:

Verd*md, het blijkt eigenlijk een strat te zijn!

HotRat
22 oktober 2007, 18:07
Verd*md, het blijkt eigenlijk een strat te zijn
Das mss iets te vergaand... 8-)
Hoewel, ik hier (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Pearl/Les+Paul+Copy/10/1) op harmony central van 2 mensen lees dat de zowel body als neck wel eens alder zouden kunnen zijn !?! haha
Nu herinner ik mij die reviews weer, had ze vroeger ook al eens gelezen, maar dacht dit is niet van toepassing op de mijne want tis een bolt-on...
Er schrijft ook iemand dat het wel een goede gitaar is, en als een minpunt vermeld ie ook de 'cheap inlays' (want das ook iets waarvan ik vroeger dacht dat komt niet overeen: ik heb geen binding op de achterkant en geen mother of pearl inlays)

HotRat
22 oktober 2007, 20:47
Heb een topic op een duits forum gevonden over Pearl Les pauls... Iemand heeft zelfs een vergelijkend muziekbestandje met een gibson gemaakt: http://www.musiker-board.de/vb/e-gitarren-modelle/95148-pearl-les-paul-custom-3.html (op deze pg.)

En die persoon heeft exact dezelfde Les Paul als ik:

http://i102.photobucket.com/albums/m90/MHmotorsport/vb_Pearl.jpg

Jammer dat er aan de mijne al zo gekloot is...
Maar als ik dat zo zie en hoor, is mijn zin om die oude LP wat op te knappen nu wel aangewakkerd :hippie:

wietse
22 oktober 2007, 22:37
Maar de brug-PU is wrs al vroeger eens ingeruild voor een andere... Hoe kan ik checken of een PU een dimarzio is ?
Of staat het er simpelweg op

leuk gitaartje, een betere pearl dus daar ga je nog veel plezier van hebben, wat die neckplate aangaat, ik denk dat iemand dat gewoon mooi heeft gevonden chroom op zwart.
staat er trouwens iets op de elementen, stempel oid?
men wilde er namelijk nog wel eens ongemerkte ibanez super 70's instoppen als ze bij guji gen gakki werden gemaakt, en dat zijn hele leuke elementjes.

Yamhammer_71
23 oktober 2007, 02:11
Hotrat, die foto's....geweldig!

Zo zag het exemplaar die ik had gezien/vastgehouden er ook uit (alleen een andere kleur, welke weet ik niet meer). Fantastisch ding. Ik ging toen voor een akoestische gitaar (via marktplaats), dus heb er verder niet op kunnen spelen. De eigenaar wilde 'm in ieder geval nooit verkopen en gebruikte de Les Paul echt voor het betere blueswerk in zijn band en zei nogmaals dat er veel sustain uit dat ding kwam. Ik hoop dat je de gitaar goed kan 'restaureren', want uiteindelijk kan ook deze Les Paul weer op en top 100% worden. Ben benieuwd hoe je 'm tegen die tijd vind klinken en spelen :)

Echt relaxt dat je 'm gaat opknappen!

By the way: zet er een slagplaat op, staat echt 'Rock 'n Roll' op een LP Custom.

spirit
23 oktober 2007, 06:25
Als ik jou was zou voortaan wel een stukje karton of hout tussen je lijmklemmen zetten, zo voorkom je dat de frets beschadigen

HotRat
23 oktober 2007, 12:51
staat er trouwens iets op de elementen, stempel oid?
men wilde er namelijk nog wel eens ongemerkte ibanez super 70's instoppen als ze bij guji gen gakki werden gemaakt, en dat zijn hele leuke elementjes.
Ik zal de PU's dit weekend eens goed bekijken... (zit op kot en ze ligt thuis)


Als ik jou was zou voortaan wel een stukje karton of hout tussen je lijmklemmen zetten, zo voorkom je dat de frets beschadigen
Ik weet het, dacht het ook toen ik ze er net had opgezet, maar goed, moest die klemmen nu ook niet zo hard aandraaien dat ik de frets echt kon beschadigen... volgende keer (als die er nog komt) zeker met stukje hout ertussen 8-)

Jimwoud
23 oktober 2007, 13:32
Hotrat, die foto's....geweldig!

Zo zag het exemplaar die ik had gezien/vastgehouden er ook uit (alleen een andere kleur, welke weet ik niet meer). Fantastisch ding. Ik ging toen voor een akoestische gitaar (via marktplaats), dus heb er verder niet op kunnen spelen. De eigenaar wilde 'm in ieder geval nooit verkopen en gebruikte de Les Paul echt voor het betere blueswerk in zijn band en zei nogmaals dat er veel sustain uit dat ding kwam. Ik hoop dat je de gitaar goed kan 'restaureren', want uiteindelijk kan ook deze Les Paul weer op en top 100% worden. Ben benieuwd hoe je 'm tegen die tijd vind klinken en spelen :)

Echt relaxt dat je 'm gaat opknappen!

By the way: zet er een slagplaat op, staat echt 'Rock 'n Roll' op een LP Custom.

sustain, mooi woord hè. Heb je dat onder een sneltoets staan ofzo?

On topic: Gave gitaar, zal mooi staan bij mijn drumstel.

Squier4ever
23 oktober 2007, 13:41
natuurlijk zet je geen slagplaat op een LP, doe eens normaal man!

wietse
23 oktober 2007, 17:23
natuurlijk zet je geen slagplaat op een LP, doe eens normaal man!
natuurlijk wel!!
anders is hij zo bloot, op een les paul hoort een slagplaat.

Mitch
23 oktober 2007, 17:52
Daar worden we het warschijnlijk nooit over eens ;)
Qua spelen vind ik het wel prettig, om mijn pink daarop te laten rusten. Maar goed, negeer mij verder maar, ik kan geen eens op een LP spelen zonder tijdens het spelen de pickup switch te raken en ik kan niet omgaan met de grote afstand tot de volume pots :sssh:

HotRat
23 oktober 2007, 18:56
Ik steun niet met mijn pink, en nu zie ik een zwarte LP het liefst zonder slagplaat...
Maar wie weet verander ik daar wel eens over van gedacht en in dat geval ligt die mooi klaar en kan ik hem er direct terug op hangen 8-)

Tis zoals je zegt, daar zal wel nooit iedereen het eens over zijn...

Yamhammer_71
24 oktober 2007, 00:06
sustain, mooi woord hè. Heb je dat onder een sneltoets staan ofzo?

Het woord 'sustain' is jargon in de gitaarwereld.

Verdiep je eens wat meer in dit soort termen, misschien dat het dan eindelijk niet meer vreemd overkomt voor jou.

'Wat de boer niet kent, vreet ie niet' :stop:

Lexvandoef
24 oktober 2007, 00:08
Het woord 'sustain' is jargon in de gitaarwereld.

Verdiep je eens wat meer in dit soort termen, misschien dat het dan eindelijk niet meer vreemd overkomt voor jou.

'Wat de boer niet kent, vreet ie niet' :stop:

Hij kent het woord wel hoor, je strooit er alleen altijd zo mee :satisfie:

Yamhammer_71
24 oktober 2007, 03:26
Hij kent het woord wel hoor, je strooit er alleen altijd zo mee :satisfie:

Ik heb het woord maar 2x genoemd :stop:

iwamoto
24 oktober 2007, 12:55
Ik heb het woord maar 2x genoemd :stop:
welk woord?

tabmaniac
24 oktober 2007, 13:11
welk woord?

haha, is dit een grap of moet hij dit serieus nemen!?:seriousf:
anders vind ik m geniaal!:D

Yamhammer_71
24 oktober 2007, 13:16
Ik 'sus' mezelf met wat 'thee'.....N

tabmaniac
24 oktober 2007, 13:26
haha:D

10 tekens

Lexvandoef
24 oktober 2007, 14:40
Ik 'sus' mezelf met wat 'thee'.....N

hehe oke, props :hippie:

ff ontopic, gave gitaar, customs doen het altijd wel goed bij mij qua looks. :sssh:

HotRat
28 oktober 2007, 12:55
Stand van zaken: het fretboard blijft op zijn plaats en ik heb de actie een heel eind lager kunnen zetten, dat speelt echt ontelbare keren beter :rockon:

De pickups heb ik eens deftig bekeken achteraan, maar er staat niets op... op geen van beide (nochthans moet de brug-pu toch al een andere zijn) Dus heb geen idee wat voor pu's het juist zijn...

Ik ga ook eens de stemmechanieken vervangen denk ik, die hebben hun beste tijd wel gehad, sommige zijn zelfs scheef...
De pots zou ik dan ook ineens eens vervangen, ze ruisen en kraken... Zou ze wel liefst door van die push-pull pots vervangen, om de elementen single-coil te kunnen schakelen... Gaat dit met deze standaard (?) humbuckers ?

(Voor mensen die foto's willen zien: zie het toon je LP custom topic)

wietse
28 oktober 2007, 13:36
moet je effe kijken hoeveel draadjes er uit de humbucker komen 2 of 3 dan kan je ze niet splitten 4 of meer dan kan je ze splitten.
brug pu hoeft niet beslist een andere te zijn ik heb meerdere oude gitaren met dezelfde elementen zowel bij de brug als has, zegt dus niks.
en zolang het goed klinkt waarom dan niet?

HotRat
28 oktober 2007, 14:57
Er komen maar 2 draadjes uit elke humbucker... jammer...
Nuja mss moet ik toch ook eens andere elementen overwegen, deze piepen wel serieus als je bij luide versterker komt (hoewel dit wrs ook kan worden opgelost met wax)

Dat de brug-pu een andere zou zijn bedoel ik mee: gn chrome kapje, andere dikte en kleur draad, lijkt er erg op dat iemand die ooit heeft in de plaats gezet van de originele brug-pu... Maar staat dus evenmin iets op achteraan...

Marc Noukens
11 juli 2012, 09:59
Nu ik mij een redelijk squier stratje heb gekocht, kan ik mijn oude cheapo les paul eens wat proberen opknappen (niet optisch hoor, wat littekens enz vind ik niet erg, toch niet met in het achterhoofd wat ik voor betaald heb)...
Het probleem zat hem in het feit dat de actie veel te hoog stond, dat kwam doordat het fretboard

Dus ik ben hem beginnen demonteren, met d

http://i102.photobucket.com/albums/m90/MHmotorsport/gitaar2.jpg
(crappy webcamfoto's)

Ik heb dan dus gewoon het fretboard wat opgetild aan de neck-PU door er een creditkaart tussen te schuiven en dan lijm ertussen te doen... Nu hopen dat de lijm (pattex houtlijm uit brico) het houdt...

Maar mss was mijn les paul dus ooit helemaal niet zo cheapo, het ziet er toch nog redelijk hout uit, en als origineel toch set-neck was... (hoewel de inlegjes in de neck wel weer vrij goedkoop ogen)
Tja ik zal zien he, als ik hem komend weekend weer opbouw en de actie laag krijg en hij vlot speelt, is het mss toch nog de moeite alles van elektronica eens onder handen te nemen ook... Wat denken jullie ?

*Heeft iemand meer info over deze les pauls ? Ooit nog een gehad, bevindingen ?

*Hebben jullie nog specifieke tips voor het afstellen van een les paul (trussrod, brug, intonatie, ...) ???
(eerste keer dat ik dit allemaal doe, maar ik leer snel en denk dat het niet zo'n kwaad kan om op deze gitaar zo'n dingen te leren, integendeel mss kan ze zo nog een 2e leven krijgen)

blijf met die lijm van die pearl jonge haal die lijmtangen van die fretten en zet die hals terug op de body gelijke ze stond . stel met u brurg de hoogte . ja ferm duur en hard houd en zwaar en nee geen chaep brol guitarke daar is die fender van u niets tegen . verbrod die pearl niet aub tis een gibson alles het zelfde niet allee model en klank ook matriaal waar uit ze gemaakt is is het zelfde

zeppo
11 juli 2012, 10:04
blijf met die lijm van die pearl jonge haal die lijmtangen van die fretten en zet die hals terug op de body gelijke ze stond . stel met u brurg de hoogte . ja ferm duur en hard houd en zwaar en nee geen chaep brol guitarke daar is die fender van u niets tegen . verbrod die pearl niet aub tis een gibson alles het zelfde niet allee model en klank ook matriaal waar uit ze gemaakt is is het zelfde
WTF!, Nu al legendarische first post. Benieuwd naar de 'Stel jezelf voor!' post van Marc

bass blom
11 juli 2012, 10:22
:seriousf: ja, zou het nog lukken die lijm los te halen na 5 jaar? :D

peter_heijnen
11 juli 2012, 10:27
LOL! :)

Maar wat ik mijn nu afvraag: is het nou geniaal of juist niet om een niet gelijmde hals toch te lijmen voor het vastschroeven?

lindstrom
11 juli 2012, 10:27
blijf met die lijm van die pearl jonge haal die lijmtangen van die fretten en zet die hals terug op de body gelijke ze stond . stel met u brurg de hoogte . ja ferm duur en hard houd en zwaar en nee geen chaep brol guitarke daar is die fender van u niets tegen . verbrod die pearl niet aub tis een gibson alles het zelfde niet allee model en klank ook matriaal waar uit ze gemaakt is is het zelfde

Wat is dit klote lezen zeg!! :stop:

maar inhoudelijk qua lijmklemmen op de frets heb je wel een goed punt :ok:

Marc Noukens
11 juli 2012, 10:45
natuurlijk haal ik lijm los na 5jaar en zeker wat houdlijm . maar 2005 die pearl is naar de KL stelletjes misbruikte kakspieren haha jong jong :gitarist: guitarfreak666 herstel of restoreer guitaren heb er 27 . ben van mijn 6jaar begonen met spelen en herstellen op mijn 19 ben nu 41jaar en heb all wat meer gedaan dan wat 5jaar oude lijm losmaken haha

jutter
11 juli 2012, 10:50
Nu nog een spoedcursus Nederlands. Dit is echt niet normaal te lezen.

lindstrom
11 juli 2012, 10:56
natuurlijk haal ik lijm los na 5jaar en zeker wat houdlijm . maar 2005 die pearl is naar de KL stelletjes misbruikte kakspieren haha jong jong :gitarist: guitarfreak666 herstel of restoreer guitaren heb er 27 . ben van mijn 6jaar begonen met spelen en herstellen op mijn 19 ben nu 41jaar en heb all wat meer gedaan dan wat 5jaar oude lijm losmaken haha

Belgie? :???:

Marc Noukens
11 juli 2012, 11:03
nee maroko haha . maak het wat uit belgie of ?

bass blom
11 juli 2012, 11:04
http://www.wijblijvenhier.nl/wp-content/uploads/Alle-turken-terug-naar-marokko.jpg

Orpheo
11 juli 2012, 11:09
Alsjeblieft, ga door! Marc, je Nederlands is werkelijk om van te janken. Je bent nu al legendarisch, in het rijtje yamhammer en scali.

jutter
11 juli 2012, 11:12
http://www.wijblijvenhier.nl/wp-content/uploads/Alle-turken-terug-naar-marokko.jpg

Bass, ik had jouw geestelijk vermogen toch wat hoger ingeschat :D

Marc Noukens
11 juli 2012, 11:14
ben belg ja maar geeft niet rasisten kom op man je maak zo heel deze site naar de kloote zo . laat maar . dus toch site van mijn botten hier . ga ik geen tijd meer of energy aan verkloten bay bay

lindstrom
11 juli 2012, 11:15
Alsjeblieft, ga door! Marc, je Nederlands is werkelijk om van te janken. Je bent nu al legendarisch, in het rijtje yamhammer en scali.

Jij heeft een excuus.. hij is een Belg.. hij kan daar ook niks aan doen.

Marc Noukens
11 juli 2012, 11:19
Jij heeft een excuus.. hij is een Belg.. hij kan daar ook niks aan doen. noem je dit nederlands ???

Rizz
11 juli 2012, 11:26
Nou nou, wat een binnenkomer, zeg..

Marc, het leest kut, dat is een feit! Reageren op een topic van 5 jaar oud, ok, maar gelijk zo hoog van de toren? En het is cultuur hier dat er grapjes worden gemaakt, in dit soort gevallen, wen er maar aan! :D Dat wil dan niet zeggen dat we gelijk racisten zijn of het slecht met je voorhebben..

Als je werkelijk zoveel ervaring hebt, kunnen we alleen maar van je leren, misschien kan je toon dan iets minder, dat komt iedereen ten goede!

Ennuh Welkom!!

jutter
11 juli 2012, 11:28
Nu nog de hoofdletters en je bent geaccepteerd!

smullie
11 juli 2012, 11:28
Belgie? :???:

Ga je de Belgen even wat lopen beledigen? :makeup:

Het taalgebruik (als ik even naast de fouten lees) komt me in elk geval niet typisch Vlaams over. Ik sla Belgisch even over, want ik denk dat we vrij simpel de mogelijkheid dat het Waals is al kunnen elimineren.

Maar zoals hij zelf al schreef: "Wat maakt het uit?" De juiste vraag is: Vormt hij een wezenlijk gevaar voor de maatschappij omwille van zijn lamentabel taalgebruik? OF Kan hij echt wel een hals van een body scheiden die aan elkaar hangt met 5 jaar oude lijm? MAAR VOORAL Waarom schrijft hij "misbruikte kakspieren" wel voluit, terwijl hij blijkbaar "kloten" niet voluit durft te schrijven? Tenzij natuurlijk dat hij Kuala Lumpur bedoelde met KL, maar daar twijfel ik sterk aan, aangezien er nergens aanwijzingen zijn dat deze in 2005 naar Maleisië gestuurd geweest zou zijn.

Haha jong jong

almarvk
11 juli 2012, 11:30
@Marc Noukens: iets netter schrijven op het forum mag best. Je posts zijn behoorlijk onbegrijpbaar, zelfs voor Belgen!

En omdat dit nergens meer over gaat, gaat het topic weer op slot.