PDA

View Full Version : Welke nieuwe combo?



Nocki
22 oktober 2007, 15:01
Hoi,

Voor in de kerk wil ik een combo hebben samen met wat pedaaltjes. Hiervoor heb ik een Vox AC-15cc1 maar dit is eigenlijk niet mijn geluid. Hij voldoet goed maar ik wil toch een wat meer moderne sound. Mijn main amp is een Mesa Mark IV en het leukste zou zijn om ook een mark IV in de kerk te zetten. Maar misschien is dat net wat teveel van het goede. als ik er niet uit kom is dat in ieder geval een optie maar wil andere dingen niet uitsluiten.
Volume en dergelijke zijn geen probleem en prijs ook niet. ik moet er gewoon budget voor vrij maken en als het goed is is het goed. in principe is meer dan een goede 1 kanaals combo niet nodig vandaar dat de mark IV overkil is, maar hij zou wel leuk gebruikt kunnen worden met het pedalboard en rackje wat ik dan thuis en voor grote optredens ook gebruik. scheelt weer in rondzeulen als dezelfde amp daar staat en ik heb dan altijd het zelfde geluid.

Zelf dacht ik aan een mark II van boogie maar zijn er meer opties? het liefst iets met el34 of 6l6 buizen en dus geen el84. dat is het toch steeds net niet voor me en ik houdt toch van dat wat nieuwere geluid wat de 6l6 geeft.

Iemand suggestisch voor me?

alvast heel erg bedankt!

dr.distortion
22 oktober 2007, 15:31
Een Peavey Valveking 112? Lekker clean en 6L6...

stevie_vp
22 oktober 2007, 15:35
Wat voor muziek speel je in de kerk dan?

Nocki
22 oktober 2007, 16:07
Hoi,

Bedankt voor de tips. In de kerk spelen we eigenlijk in heel veel stijlen. Het gaat van country achtign naar funky naar bluesy naar rocky... zels wat harde komt voor. Dus ik zoek eigenlijk een leuke cleane amp. De mark IV die ik vroeger had voldeed eigenlijk heel erg goed en de meeste sounds (en meer) kan ik in principe met mn byoc pedalen ook wel maken dus vandaar een lekker clean met genoeg midden!

Ibanez RuleZ
22 oktober 2007, 16:13
joh, je bent gewoon een mesa figuur, dus ik zou zeggen: kijk daar voornamelijk. misschien iets van een caliber series ofzo, maar anders blijf je toch shoppen.

H.

Dude
22 oktober 2007, 16:18
Hoi,

Voor in de kerk wil ik een combo hebben samen met wat pedaaltjes. Hiervoor heb ik een Vox AC-15cc1 maar dit is eigenlijk niet mijn geluid. Hij voldoet goed maar ik wil toch een wat meer moderne sound. Mijn main amp deze maand is een Mesa Mark IV en het leukste zou zijn om ook een mark IV in de kerk te zetten. Maar misschien is dat net wat teveel van het goede. als ik er niet uit kom is dat in ieder geval een optie maar wil andere dingen niet uitsluiten.
Volume en dergelijke zijn geen probleem en prijs ook niet. ik moet er gewoon budget voor vrij maken en als het goed is is het goed. in principe is meer dan een goede 1 kanaals combo niet nodig vandaar dat de mark IV overkil is, maar hij zou wel leuk gebruikt kunnen worden met het pedalboard en rackje wat ik dan thuis en voor grote optredens ook gebruik. scheelt weer in rondzeulen als dezelfde amp daar staat en ik heb dan altijd het zelfde geluid.

Zelf dacht ik aan een mark II van boogie maar zijn er meer opties? het liefst iets met el34 of 6l6 buizen en dus geen el84. dat is het toch steeds net niet voor me en ik houdt toch van dat wat nieuwere geluid wat de 6l6 geeft.

Iemand suggestisch voor me?

alvast heel erg bedankt!


:chicken: sorry kon het niet laten...

Nocki
22 oktober 2007, 16:32
Haha... Leuk!

Tja. ik speel al jaren Mesa inderdaad en dat bevalt me. De makr Iv heb ik eigenlijk altijd super gevonden en is er nu helaas een jaartje uit geweest maar nu gelukkig weer helemaal terug.

Een Caliber is inderdaad een leuk idee want ook die zijn er met 6l6 eindtrap...

Toch maar eens voor de zekerheid gaan luisteren naar Rivera (ja marc ik kom!) en Bogner maar waarschijnlijk wordt het toch een Boogie... We zullen eens zien!

Helter Skelter
22 oktober 2007, 16:34
ja Nocki...we zullen zien! :)

Soulflyhigh
22 oktober 2007, 19:26
Mijn 5150! Rocken die kerk ;) !

Nocki
31 oktober 2007, 09:34
Iedereen heel erg bedankt voor de hulp! het is een .50 Caliber + geworden van Mesa met een 1x12 cab.