PDA

View Full Version : Bandit 112 & koptelefoon



BartS
22 oktober 2007, 14:53
Een probleem.

Stiekem wil ik een gitaar 'erbij', gestemd in B. Het punt is echter dat ik volgend jaar op kamers ga in Nijmegen, en in een studentenflat terecht kom. Daar is de boel waarschijnlijk niet goed geïsoleerd, dus met een versterker spelen is geen optie.
"Dan pleur je er een koptelefoon in", zul je denken. Nou nee, ik heb een Peavey Bandit 112 als versterker en daar zit geen line-out in, alleen een uitgang om een andere versterker er op aan te sluiten. Als je daar je oortjes in duwt krijg je slechts geluid aan één kant, en er komt nog steeds evenveel lawaai uit de versterker zelf.
Koptelefoon in m'n Line 6 Uber Metal (tonecore) pedaal gaat, maar wederom geluid aan één kant van de koptelefoon en het geluid klinkt verschrikkelijk goedkoop.

Wat moet ik doen? Ik wil gitaar spelen niet opgeven als hobby. Is een andere versterker kopen dan de enige optie (liever niet, gaat me weer een hoop duiten kosten) of zijn er goede alternatieven?

BartS
22 oktober 2007, 14:58
http://www.feedback.nl/?id=52&q=pod

Zo'n ding van 150 euro lijkt mij tot nu toe de beste optie, in dat geval. Iemand ervaring mee?
Ik wil er vooral Death/Thrash metal mee maken

tabmaniac
22 oktober 2007, 15:34
zelf niet, maar gebruik de zoekfunctie eens, je vind er genoeg over de pods!:)

Swan
22 oktober 2007, 15:44
k zou voor n pocketpod, 2e hands vamp2 ofzo gaan...

Dribbel_
22 oktober 2007, 15:48
Ìk zou idnerdaad voor een pod of een toneport gaan :satisfie:

Dootch
22 oktober 2007, 15:53
Heeft iemand deze amplug al geprobeerd?

http://www.voxamps.co.uk/amplug/

Lijkt me een goedkoop en vooral handig alternatief.

marter544
22 oktober 2007, 16:04
Heeft iemand deze amplug al geprobeerd?

http://www.voxamps.co.uk/amplug/

Lijkt me een goedkoop en vooral handig alternatief.

Maar komt maar 1 soort geluid uit, en geen effecten.. Ik zou ook gaan voor een Pocketpod, is hetzelfde dan die Pod 2.0, alleen kleiner (en bij de pp zit er USB op voor opnemen). Veelzijdig, klinkt best goed, leuke effecten etc.

Squier4ever
22 oktober 2007, 16:30
Een probleem.

Stiekem wil ik een gitaar 'erbij', gestemd in B. Het punt is echter dat ik volgend jaar op kamers ga in Nijmegen, en in een studentenflat terecht kom. Daar is de boel waarschijnlijk niet goed geïsoleerd, dus met een versterker spelen is geen optie.
"Dan pleur je er een koptelefoon in", zul je denken. Nou nee, ik heb een Peavey Bandit 112 als versterker en daar zit geen line-out in, alleen een uitgang om een andere versterker er op aan te sluiten. Als je daar je oortjes in duwt krijg je slechts geluid aan één kant, en er komt nog steeds evenveel lawaai uit de versterker zelf.
Koptelefoon in m'n Line 6 Uber Metal (tonecore) pedaal gaat, maar wederom geluid aan één kant van de koptelefoon en het geluid klinkt verschrikkelijk goedkoop.

Wat moet ik doen? Ik wil gitaar spelen niet opgeven als hobby. Is een andere versterker kopen dan de enige optie (liever niet, gaat me weer een hoop duiten kosten) of zijn er goede alternatieven?

komt omdat je headphones stereo zijn en jou output wss mono... is vast wel een verloopje voor te vinden.

Jim Haagmans
23 oktober 2007, 02:00
die vox dingen zien er wel heel goedkoop uit.. koop je eentje voor clean (ac30) en eentje voor distortion (metal).. lijkt mij perfect :)

the_arod
23 oktober 2007, 10:24
komt omdat je headphones stereo zijn en jou output wss mono... is vast wel een verloopje voor te vinden.
of een goede mono-hoofdtelefoon??