PDA

View Full Version : Probleem met Fender Hotrod Deluxe



Bobbejaan
22 oktober 2007, 13:47
Hey allemaal!

Heb sinds paar dagen een Fender Hotrod Deluxe gekocht. 1 optreden ermee opzitten en klonk echt geweldig. Fantastisch geluid en was in goeie staat. (2e hands gekocht)

Nu zit ik alleen met een probleem, ik plug net alles in om even te spelen en als ik vooral lage noten aansla (denk aan gewoon lage E F en G los) begint hij een heel raar trillend geluid te maken. Ik geloof niet dat dit een versterkt geluid is maar gewoon iets dat mee trilt. (maar dit weet ik niet zeker) Ook begint hij niet gelijk te trillen maar na heel korte tijd en word steeds harder in korte tijd. Ik denk dat deze gegevens aantonen dat er echt iets meetrilt?

Kennen jullie dit probleem en weten jullie wat dit is? Liefst natuurlijk ook hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!!

Bob

Luke-wannabe
22 oktober 2007, 14:22
Ik denk feedback?

Bobbejaan
22 oktober 2007, 14:45
bedoel je dat het verstandig is om naar de winkel feedback te gaan of dat et rondzingen is?

feedback is tog rondzingen of niet? Dat is het in ieder geval niet... echt iets wat meetrilt..

ColourofFire
22 oktober 2007, 15:24
Even checken of alles in de versterker goed vastgedraaid zit. Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de reverbveer meerateld (die heeft een htrd toch ook?)

Bobbejaan
22 oktober 2007, 15:32
Dat zit tog gewoon in die grote reverb onder in je versterker toch?

Ik vind het vrij moeilijk te horen waar het precies vandaan komt, zou best kunnen dat dat em is, maar alles zit wel goed vastgedraait...

Bobbejaan
23 oktober 2007, 22:57
Hoor nu ook een tik als ik me reverb wat hoger zet, ben er van overtuigd dat het de veer is. Is dit makkelijk zelf op te lossen of is het verstandiger om er iemand naar te laten kijken?

Eko
24 oktober 2007, 07:37
De reverbtank is niet gebouwd met raketwetenschap. Het is een metalen tank met daarin een paar veren. Het originele signaal gaat er door heen en wordt naderhand versterkt. Als de spanning er af is kun je de tank weghalen en openen.
Ik zou eerst de kabel uit de tank lostrekken en dan kijken of alle bijgeluiden weg zijn. Als je het niet helemaal zelf aandurft kun je altijd nog even naar een goede hersteller in de buurt gaan.

Little Jay
24 oktober 2007, 09:59
Ik heb een Blues Deluxe, lijkt erg op de Hotrod.

Mijn ervaring is dat de speaker/cabinet combinatie in staat is heel erg veel lage frequenties te produceren. Op zich een goed teken, een efficiente amp in het laag dus, maar soms iets teveel van het goede. Probleem met de lage frequenties is dat er heel veel mee gaat ramelen. Ik heb ook al veel lage rammeltjes gehad, echter nooit was het volgens mij de reverb-tank. In de meerderheid van de gevallen rammelt er trouwens iets mee in de buurt van de versterker (deur, koffer-handvat o.i.d.) en dan lijkt het ne alsof het uit de versterker komt! Check dus of dat niet het geval is, heb ik me echt al meerder malen door laten misleiden!

Verder kan het een buis zijn, voorzichtig er tegenaan tikken kan dat ophelderen. Zal eerder een eindbuis dan een voorversterker buis zijn denk ik. Ik heb ook al eens gehad dat de achterplaat rammelde, goed die 6 of 8 schroeven aandraaien.

Overigens is het drive-kanaal gevoiced met veel minder bas. Treedt de rammel ook op als je zo clean mogelijk over het drive-kanaal speelt?

Check ook eens hier: http://studentweb.eku.edu/justin_holton/problems.html
Daar staat ook een probleem van iemand met een rammel ("motorcycle squeel") die steeds harder wordt. Bleken kapotte weerstanden te zijn.

Succes!