PDA

View Full Version : Ibanez Concord 693



bluesharp
22 oktober 2007, 11:35
Kan een Ibanez Concord 693 kopen. Schijnt al een lekker oudje te zijn jaren 70

Ibanez heeft in dit soort series in die tijd veel 12 snarige gebouwd volgens mij. Misschien waren 12 snarige gitaren destijds populair.

Iemand info of ervaring met zo'n soort gitaar?

Joshiii-Kun
22 oktober 2007, 18:47
Ik heb niet echt ervaring met exact die gitaar, maar ik heb wel een Ibanez Concord 647 en ik ben er heel tevreden over :satisfie: Moet inmiddels al wel weer de hoge G snaar vervangen :dontgeti: Die was vrij snel geknapt, maar dat is meestal zo bij 12 snarige gitaren (de hoge G snaar is de dunste snaar).

Ik vind het een hele fijne gitaar om te bespelen en het geluid bevalt me erg goed :) Maar ik raad je toch aan om gewoon een keertje op die gitaar te spelen, kijken wat je ervan vind.

bluesharp
22 oktober 2007, 19:23
mijne is overigens gewoon 6 snarig

Joshiii-Kun
22 oktober 2007, 20:18
Okee, heb je weleens eerder op een 12 snarige gespeeld? Het is erg wennen als je er nog nooit eentje hebt bespeeld, maar het geluid dat uit een 12 snarige gitaar is heel mooi (tenminste, dat vind ik dan).
Wat zou je op die 12 snarige willen spelen? Akkoorden en gewoon met een plectrum zou met wat oefening moeten lukken, fingerpicken wordt al wat moeilijker, maar het is mogelijk (ik doe dat zo nu en dan) :)

dede
22 oktober 2007, 20:24
Sommige modellen uit de concord serie zijn vrij bekent als de "Lawsuits" series, hierover lagen ze dus in conflict met Gibson en zijn ze ook veroordeeld. Ze werden gebouwd in de 70 en 80er jaren, de 693 is de copy "DOVE", sommige zouden minstens zo goed als de originelen zijn, zelf heb ik er geen ervaring mee. Je kan ze regelmatig terug vinden op de diverse 2de hands sites, de prijzen wisselen nogal wat. De gitaren zijn allen vol hout dus geen laminaat.
Nog zo'n merk dat dergelijke modellen bouwde is Terada.
Is zeker de moeite als je niet overdreven veel moet neerleggen ;)

groetjes,

Danny

bluesharp
22 oktober 2007, 23:32
...en wat is niet teveel?...

hadv
23 oktober 2007, 01:15
ik heb voor mijn 647-12 125 euri betaald. was niet meer origineel (betere mechanieken, who cares) en in redelijk bedroevende staat (gewoon goor)
overigens niet allen Gibson, ook Fender kwam met lawsuits. de 647-12 is gewoon een fender kloon