PDA

View Full Version : legend



anoniem
28 november 2001, 20:20
hoi, ik speel met een stokoude lampenverster van het merk LEGEND . diepe, volle vette sound blijkbaar is er niemand die dat merk nog kent . is er nog iemand die speelt met dergelijke versterker????? om ervaringen uit te wisselen
stef

ekkerman
29 november 2001, 20:17
ik dacht dat legend alleen van die waardeloze triplex gitaren bouwde zou dit merk dan toch al heel erg lang bestaan ??

anoniem
16 december 2001, 17:08
Ik Had een Legend gitaar en ik moet zeggen: complete crap!!! jesus wat een kut gitaar.

Slowhand41
16 december 2001, 17:27
Kijk eens op: http://www.google.com/ daar vindt je vast wel iets over jouw amp.

Greetz, Hans.

anoniem
1 januari 2002, 22:08
I speelde vaak en veel op een legend, ik had twee typen een koffer en een top plus 4.12. Het zijn trouwens geen buizenamps, alleen de voorversterker is buizen. Het aparte aan legend is dat het een zeer kwalitatief goed merk (was) met een verschrikkelijke sound:
a veeeeeeeel te veel gain (colour)
b nagenoeg geen toonregeling
c clean niet mooi helder
d vervorming echt een beetje fuzzy
Het vreemde is echter wel dat in een band de versterker wel goed zich kan handhaven, dan ook wel bruikbaar is, bovendien kan hij biezonder goed door het ambient geluid prikken. Met mijn rock&roll 120 type kon ik me altyd horen, later speelde ik op een fender super six een marshall en een vox tegelijk en moest desalniettemin harder spelen om erdoorheen te komen

gangsta
2 januari 2002, 00:12
op een fender super six een marshall en een vox tegelijk
dat wil ik ook wel........... :sad:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2002-01-01 23:13 ]</font>