PDA

View Full Version : Ovation (Celebrity)



gw_guitars
21 oktober 2007, 23:40
Vrienden,

Ik heb wat hulp nodig met mijn Celebrity.
Dit is een goedkopere uitvoering van de Ovation.
Echter het is een super fijne gitaar met een hele mooie klank.
Het model is het bekende Ovation model (met de bolle achterkant) en het element onder de brug.

Wat is nu het probleem.
Hij speelt een beetje te zwaar naar mijn zin.
Uiteraard heb ik al zelf lopen rotzooien.
Als ik een setje snaren voor een elektrische gitaar (009) erop zet voelt het veel beter. Logisch natuurlijk want de tension van de snaren is minder dan voor een 'akoestische'.
De klank is dan ook beduidend anders en dat wil ik niet.

De hals is recht.
Maar volgens mij is de hoogte aan de kant van de body te hoog; dus zou het bruggetje lager moeten.
Bij een elektrische gitaar is dit geen probleem. :strat:
Hier zit echter een vaste brug in van een soort plastic, net als bij een klassiek model. :noob:
Nu heb ik wel een zo'n brug lager gemaakt door de onderkant wat af te schuren, maar bij de Celebrity weet ik niet hoe dit zit.
Ik heb de snaren er al af gehad om te proberen of ik het bruggetje eruit kan krijgen maar of hij zit gelijmd of hij zit een beetje klem.
In ieder geval ik durf niet goed kracht erop te zetten omdat ik niet weet hoe het met het element hieronder zit.
Zit de brug hierop gelijmd?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij helpen?

Ik wil de gitaar niet verpesten dus ik ben een beetje huiverig.


Groetjes Gerard

ernieman
22 oktober 2007, 06:44
Hij zit idd een beetje klem. Er zit namelijk een piezo onder de brug en ze hebben die vastgezet met een soort van ijzeren klemmetje. Het vervelende is alleen dat je de onderkant van dit stukje plastic niet kunt gaan afschuren omdat het niet mooi plat is maar voorgevormd naar de piezo. Je zult dus van de bovenkant moeten wegnemen. Wat weer een volgend probleem opleverd dat je daar je "profiel" (compensatie-profiel) naar de %@*$& helpt. Maar als je dit een beetje terug bijvijlt is het geen probleem.

no 1 hops
22 oktober 2007, 08:28
lijkt op mijn melody ovation copy probleem.