PDA

View Full Version : line 6 variax wat vinden wij????



joke
21 oktober 2007, 20:34
wie heeft er ervaringen met de line 6 variax in de 600 serie ( ongeveer 1400 eurootjes!) en heeft er op gespeeld.....?

wat vinden wij van deze sexloze puploze beestjes?

je hebt wel een groot aantal gitaren in een plank zitten natuurlijk!!!

ik speel zelf op oude ibanez artists maar mijn colega speelt (of gaat spelen op ) een variax , wat vinden julie??

ist wat???

grayfink
21 oktober 2007, 20:39
Een 600 kost 799, bij musicstore 755. Ik ben er zelf blij mee, overtuigende geluiden, prima hals. Nadeel: geklooi met batterijen/voeding, en niet de feel van een originele gitaar. Maar absoluut geen speelgoed of zo, echt prima spul.
edit: hier is de mijne http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74180

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 21:28
Variax is leuk, maar ik hou van mojo.

duckman
21 oktober 2007, 21:39
ikzelf heb een variax 500. Prima gitaar, ideaal om mee op te nemen.

grayfink
21 oktober 2007, 22:14
Variax is leuk, maar ik hou van mojo.

Mojo zit in je hoofd.

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 23:03
Mojo zit in je hoofd.
Oh daar ben ik van overtuigd, maar ik hou persoonlijk van de looks van bepaalde gitaren, wat over het algemeen 'vintage' gitaren zijn.

Hoewel.. Het zit misschien niet helemaal in mn hoofd, want ik vind een vintage of reissue strat echt zo'n beetje het geilste wat er is, maar een standard strat ofzo vind ik weer niks aan. Het ligt dus wel sterk aan de gitaar en niet per se aan mij.

Rinze
21 oktober 2007, 23:12
Bij Luke zit de mojo meer op zijn hoofd :soul:

bass blom
21 oktober 2007, 23:17
Bij Luke zit de mojo meer op zijn hoofd :soul:

en goeie kans dat het ook al in zijn luiers zat :D

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 23:35
Bij Luke zit de mojo meer op zijn hoofd :soul:
:seriousf:

Orpheo
22 oktober 2007, 08:21
ik heb er een gehad, maar ik was er niet van ondersteboven. Wellicht kwam dat door 't feit dat de printplaat niet 100% was, maar goed, daarmee heb ik ook al wel gelijk het manke van de variax aangetoont. je speelt met een computer om je nek, en niet een gitaar, voor mij gevoel dan...

Kim Wilson
22 oktober 2007, 08:27
Ik heb de Variax van Grayfink IRL gehoord, en dat was echt zeeeer overtuigend. Ik vind hem echter niet bijzonder mooi. Ik zou hem zelf het liefst in een traditionele gitaarbody bouwen, omdat ik dat veel mooier vind. Maar qua elektronica is zo'n ding echt super. :)

iwamoto
22 oktober 2007, 10:17
wat ik wel even moet zeggen, is dat je wel een goede versterker moet hebben, anders klinkt het alsnog nergens naar, maar de 600 vond ik wel erg lekker spelen, en zeker goed klinken :) ik heb er in parijs op de beurs nog op gespeeld, en dat gaf echt een heel overtuigend geluid

HvV
22 oktober 2007, 19:05
Een 600 kost 799, bij musicstore 755. Ik ben er zelf blij mee, overtuigende geluiden, prima hals. Nadeel: geklooi met batterijen/voeding, en niet de feel van een originele gitaar. Maar absoluut geen speelgoed of zo, echt prima spul.
edit: hier is de mijne http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74180

Heb zelf ook aan een Variax zitten denken maar wat bedoel je precies met "niet de feel van een originele gitaar" dat het geen eigen geluid of identiteit heeft of dat het gewoon niet echt als een gitaar aanvoelt? :confused:

iwamoto
22 oktober 2007, 19:25
meer het 1ste denk ik, maar dat is ook gewoon gevoel voor krijgen hoor, het is gewoon geen gitaar met elementen maar alles word geprocessed, en sommige mensen hebben het daar niet zo op, maar hey, gaan m lekker testen, als ik geld over had, had ik er al 1, of beter gezegd, zn accoustische broertje, die vond ik helemaaaal te gek gaaf wauw!

grayfink
22 oktober 2007, 19:49
Heb zelf ook aan een Variax zitten denken maar wat bedoel je precies met "niet de feel van een originele gitaar" dat het geen eigen geluid of identiteit heeft of dat het gewoon niet echt als een gitaar aanvoelt? :confused:

Een es-335, grote holle kast, korte mensuur, geeft gewoon een heel ander gevoel als je die in handen hebt, vergeleken met de variax emulatie. De variax klinkt ook gewoon als een es dan hoor, vergis je niet.
Ik heb bij mijn variax trouwens ook workbench, dat is helemaal lachen. Dan kun je zelf je eigen gitaaremulatie bedenken, andere stemmingen/capo kun je programmeren, les paul met stratelementen, beetje meer/minder output per element, positie/hoek van de elementen kun je mee schuiven etc. Fantastisch speelgoed. Als je dan nog niet een lekker geluid kan krijgen weet ik het ook niet meer :-)

dunnoaname
22 oktober 2007, 20:30
Ik vind hemheel tof klinken en zou er ook zeker een kopen als hij niet zo kut speelde... Ik vind die hals echt voor geen meter spelen.