PDA

View Full Version : Toneport ux2 + Condensator mic.



xentagz
21 oktober 2007, 21:27
Hoi muziek mensen,

Ik ben sinds kort druk aan het opnemen geslagen, en ik ben van plan een toneport ux2 aan te schaffen.
Nu heb ik een vraagje over de toneport ux2.

Ik heb een condensator microfoon (takstar sm-10b).
Nou weet ik dat op de ux2 phantompower zit voor condensator microfonen.

Is het dan zo dat ik de condensator mic direct op de toneport kan aansluiten en dat deze dan genoeg heeft aan de phantompower?

Mijn dank is bij voorbaat groot. :p

Dennis

Azrael
21 oktober 2007, 21:29
Hoi muziek mensen,

Ik ben sinds kort druk aan het opnemen geslagen, en ik ben van plan een toneport ux2 aan te schaffen.
Nu heb ik een vraagje over de toneport ux2.

Ik heb een condensator microfoon (takstar sm-10b).
Nou weet ik dat op de ux2 phantompower zit voor condensator microfonen.

Is het dan zo dat ik de condensator mic direct op de toneport kan aansluiten en dat deze dan genoeg heeft aan de phantompower?

Mijn dank is bij voorbaat groot. :p

Dennis

Ja. ;)

+10 tekens

xentagz
21 oktober 2007, 21:32
mmmm......heeft iemand dit toevallig ook al uitgeprobeerd? :dance:

bert k
21 oktober 2007, 22:39
Hoeft niet, hoor. Phantompower is een standaard, en als die mic Phantom kan hebben, dan werkt het gewoon.

(ff gegoogled, en ja, dat werkt.)

bass blom
21 oktober 2007, 23:10
er zijn wel apparaten die als ze via usb voeding krijgen geen 48 volt geven, en wel als ze via hun externe voeding draaien..

Solidkick
22 oktober 2007, 00:13
Is het dan zo dat ik de condensator mic direct op de toneport kan aansluiten en dat deze dan genoeg heeft aan de phantompower?


Yep, ik weet uit ervaring dat dit werkt (via usb).
Mic aansluiten, +48V Knoppie indrukken, juiste source selecteren in Gearbox (mic1 of mic 2), gain instellen et voila!

Advies: doe wat testjes met de mic preamps in Gearbox en stoei met de settings. Net als bij gitaar amp modellers loont het om verder te kijken dan de preset neus lang is.

xentagz
22 oktober 2007, 00:16
Thankx guys! :blast: