PDA

View Full Version : Lowden F25 jazz



JanB
21 oktober 2007, 18:14
Ik vond ergens op internet een Lowden F25 jazz aangeboden. De nylonsnarige Lowden. Overigens uit 2002, dus gemaakt in Noord-Ierland.

Nu ken ik de S25 jazz wel, maar een F model jazz heb ik nog nooit gezien. Ik vind er op Internet ook geen informatie over gek genoeg. Ze zijn wel gemaakt. Heeft iemand hier er één toevallig of er ooit opgespeeld, gehoord?

Jan

--=HANS=--
21 oktober 2007, 23:28
Ik weet het niet zeker maar volgens mij hangt er een bij Luthiers in Den Bosch. Ik weet niet zeker of het een S of F is. Ik zou er een belletje aan wagen en evt. gaan luisteren/spelen.

Succes!

JanB
22 oktober 2007, 14:48
Bedankt Hans. Ik zal ze eens bellen. De laatste keer dat ik daar was hing er geen nylonsnarige Lowden meer van voor 2003, toen avalon is ontstaan. Sindsdien wordt een F nylon sowieso niet meer gemaakt. Maar wie weet.

Jan

--=HANS=--
22 oktober 2007, 21:01
De nylonsnarige die er een tijdje geleden hing komt uit het nieuwe atelier van George Lowden en is volgens mij uit 2006. Hij heeft in ieder geval al de nieuwe vorm body (meer getailleerd) en is supermooi maar de prijs is navenant. Als jij stelt dat er geen f-jes meer gemaakt worden in nylon-jazz uitvoering dan moet dit dus wel een S zijn.
Ik heb zelf een staalsnarige F 25c en die vind ik erg comfortabel qua maat en ik ben niet al te groot. Waar komt je speciale interesse voor een S vandaan?

Groet, Hans

JanB
22 oktober 2007, 22:00
Mijn interesse gaat nu uit naar een Lowden F model jazz, omdat me die is aangeboden. Soort acute GAS aanval. (ik heb al een s25j). Maar ik vindt er niets over. Lijkt een relatief zeldzame gitaar.

Jan

--=HANS=--
23 oktober 2007, 09:18
Ben benieuwd! Mocht het iets zijn en je koopt hem, wel even een plaatje posten hè :satisfie:

Groet, Hans