PDA

View Full Version : Verhouding volumes



zZoRgO
28 januari 2003, 14:42
hi,

Ik vroeg me af hoe jullie de volumeverhoudingen van verschillende kanalen, (distortion/clean) bepalen...

Wat is het makkelijkst om mee te werken volgens jullie?
Clean iets luider dan Overdrive en Overdrive iets luider dan Distortion?
Heb namelijk weinig zin (tijd) om steeds aan te passen met m'n volume pedaal...

Lucky
28 januari 2003, 14:56
mijn ervaring is dat clean beter door de band heen komt dan od en distortion.
Meestal heb ik mijn od iets harder dan mijn clean...en mijn distortion iets zachter dan mijn od.
Distortion is al snel erg aanwezig.

jorrit
31 januari 2003, 20:52
k zet mn versterker gewoon vol open....en dan mag de rest vna de band me volgen! :wink:

vinni
5 februari 2003, 01:04
Hoi,
Zit een beetje met hetzelfde probleem.
Ik hoor wel eens gitaristen die de hele avond hetzelfde geluid gebruiken. Gaap.....
Hoe goed dat gelui dan ook is.

Wat ik wil is clean, crunch, vintage en modern high gain op mijn versterker (een Mesa Boogie Single rectifier combo) zonder teveel de volumes steeds te moeten wijzigen als je van klank veranderd. Vind dat best wel moeilijk. Heb nu wel een compromis gevonden. Alle klanken zitten er wel in maar je moet zoveel wijzigen constant.
Toch maar een Roadking?
Koop er waarschijnlijk wel een crunchpedaaltje bij met klank- en volumeregeling. Kan ik clean optimaal instellen en crunch met het pedaaltje doen op het cleane kanaal.

Groet,
Vinni

Dirk_Hendrik
5 februari 2003, 09:31
Ik heb mijn Boss turbo overdrive aangepast dat hij meer output geeft bij het scheren. Om voor mij onverklaarbare reden vonden de jongens van boss blijkbaar dat maximaal scheurvolume gelijk moet zijn aan bypass volume.

Rutger
5 februari 2003, 11:11
k Heb een boostpedaal en een distortion achter elkaar staan. Met die combinatie kun je clean (alleen boost) en distortion vrij makkelijk op gelijk volume krijgen.

zZoRgO
5 februari 2003, 12:07
jij zou dus alles op een zelfde volume zetten...?
en volume pedaal dan in het midden... en maar aanpassen...?

skanky
5 februari 2003, 12:17
dat hij meer output geeft bij het scheren.


Heb je je scheerapparaat op je overdrive aangesloten? Helpt dat? :razz:

Dirk_Hendrik
5 februari 2003, 12:30
Sjit, foutje,

Scheuren bedoellik.

Rutger
5 februari 2003, 14:49
Ja, ik heb clean en distortion vrijwel op hetzelfde volume. Maar ik speel ook als enige gitarist in een band van gitaar, bas, drums en zang. Dus is het niet nodig bij de lead mezelf harder te zetten, want mij hoor je toch wel.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-02-05 14:00 ]</font>

vinni
7 februari 2003, 00:26
Oh ja...
Ik heb ook nog een Morley Little Aligator in de FX-loop van mijn versterker....daar kan ik ook nog wel mee....temeer die Morley een minimum volume pot heeft.

Enne....
Ook wel frustrerend....ik gebruik twee gitaaren... een rockmonster en een lief clean telecastertje. Als ik de versterker perfect afstel op de ene gitaar klinkt het weer niet met de andere gitaar....zucht...
Ja...ik weet het , ben perfectionist...

Vinni

Lucky
7 februari 2003, 09:36
Op 2003-02-06 23:26, schreef vinni:

Enne....
Ook wel frustrerend....ik gebruik twee gitaaren... een rockmonster en een lief clean telecastertje. Als ik de versterker perfect afstel op de ene gitaar klinkt het weer niet met de andere gitaar....zucht...



je kunt een boostertje aan het einde van je pedalboard zetten om het volume verschil met je tele op te vangen....of een Boss Lineselector (oa twee signalen (ab)met elk zijn eigen volumepot)...dan kun je je tele zelfs gewoon aangesloten laten staan.