PDA

View Full Version : Besluitloos epiphone



<=Mark=>
21 oktober 2007, 15:38
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe gitaar aan te schaffen. Ik dacht dat ik het wist, maar nu ben ik aan het twijfelen tussen een Epiphone Les paul custom of een Epiphone Les Paul Black Beauty 3?
Wat is het (grote) verschil? Wat heeft de beauty meer dan decustom uitgezonderd het extra element?
Zijn er verder nog grote kwaliteitsverschillen, geluidsverschillen, speelbare genre verschillen, enzovoort?

Kan iemand me hiermee verder helpen?
Alvast bedankt!!

Groeten Mark

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 15:44
Het enige verschil is de extra pickup.

<=Mark=>
21 oktober 2007, 16:45
Ja oke, dat snap ik maar wat maakt dit dan voor een geluidsverschil?

Azrael
21 oktober 2007, 16:48
Ja oke, dat snap ik maar wat maakt dit dan voor een geluidsverschil?

You go to shoppy shoppy.....you listen with ear, both ear and then you know know!

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 18:03
Ja oke, dat snap ik maar wat maakt dit dan voor een geluidsverschil?
Ik zou zeggen ga luisteren.

Butger
21 oktober 2007, 18:18
Een gitaar met 3 humbuckers is voor graftakken, dus koop die maar niet.

stratlover
21 oktober 2007, 18:35
ja, ik heb zelf een Epi LP Custom, en dat vind ik zelf veel betere shit dan een BB. :blast:

up-guitarman
21 oktober 2007, 18:39
3 humbuckers heb je nergens voor nodig !!!

<=Mark=>
21 oktober 2007, 18:44
:D OKe, tis me wel duidelijk :p Graftakkenstijl ben ik niet zo voor. Dan is de beslissing makkelijker. Bedankt voor de reacties!!

Erikt
21 oktober 2007, 19:07
:D OKe, tis me wel duidelijk :p Graftakkenstijl ben ik niet zo voor. Dan is de beslissing makkelijker. Bedankt voor de reacties!!


weet je nu het geluidsverschil tussen 2 en 3 humbuckers dan? :nervous:

hendrix2
21 oktober 2007, 19:49
Ja, je vraag is helemaal niet beantwoord... waarop baseer je je nu eigenlijk om toch maar niet die met 3 pickups te nemen?
Ga toch gewoon naar de winkel en probeer ze beiden. Voila, dan weet je wat je wilt.
Misschien vindt jij het superhandig die 3 pickups...

Ik erger me eigenlijk nogal aan zulke topics, het antwoord ligt zo voor de hand.

Stiekem hoop ik eigenlijk altijd dat mensen die iets blindelings kopen omdat het hier wordt aangeraden een grote miskoop doen. (da's misschien een sadistisch kantje aan mij)

Butger
21 oktober 2007, 21:01
weet je nu het geluidsverschil tussen 2 en 3 humbuckers dan? :nervous:

Het vershil is dat als je die 3 humbuckers hoort dan denk je: Jeeeezus wilhelmina wat een graftakken geluid!

Bij 2 humbuckers kun je nog wél normaal nadenken.

Dus... Alleen 3 humbuckers nemen als je idd een graftak ben.

episua
21 oktober 2007, 21:07
Ik vind het moeilijk om een bepaald geluid in woorden uit te leggen, maar goed ik zal het proberen. Je kent waarschijnlijk wel het geluid van tussenstandjes op een strat, dus stand 2 en 4. Het geeft een wat funky, neuzig geluidje. Dit effect geeft de 3pu BB dus ook een beetje wanneer de vol. pot van het middelste element openstaat, alleen dan kenmerkend voor humbuckers, iets donkerder geluid. Of het iets voor jou toevoegd is persoonlijk, in andere woorden of je van dat geluid houdt.

<=Mark=>
22 oktober 2007, 00:13
Nee oke, Ik ga morgen gewoon even zelf naar de winkel. Ik ga ze beiden testen. Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook niet van plan om zomaar iets te kopen, ik wou alleen jullie mening horen. Maar het lijkt me idd beter dat ik het zelf ga testen.

Speeddemon
22 oktober 2007, 01:14
of je koopt voor +/- de prijs van die Epi een echte gitaar. ;)

http://cgi.ebay.nl/Early-90s-Burny-Japan-Les-Paul-Custom_W0QQitemZ330175701704QQihZ014QQcategoryZ238 4QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.nl/Burny-LP-Les-Paul-Custom-Vintage-made-in-JAPAN-MIJ_W0QQitemZ110181305495QQihZ001QQcategoryZ33040Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem



(serieus, de kwaliteit is zoveel beter bij de gemiddelde Burny dan de huidige Epi's. )

Luke-wannabe
22 oktober 2007, 01:43
ja, ik heb zelf een Epi LP Custom, en dat vind ik zelf veel betere shit dan een BB. :blast:
Nah veel beter zal wel meevallen, misschien beter voor jou, maar niet perse beter in het algemeen.

Franc
22 oktober 2007, 07:43
of je koopt voor +/- de prijs van die Epi een echte gitaar. ;)

http://cgi.ebay.nl/Early-90s-Burny-Japan-Les-Paul-Custom_W0QQitemZ330175701704QQihZ014QQcategoryZ238 4QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.nl/Burny-LP-Les-Paul-Custom-Vintage-made-in-JAPAN-MIJ_W0QQitemZ110181305495QQihZ001QQcategoryZ33040Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem



(serieus, de kwaliteit is zoveel beter bij de gemiddelde Burny dan de huidige Epi's. )

Ssssssssssssst ;)

Orpheo
22 oktober 2007, 08:53
ik vind het qua geluid niet echt geweldig (te warm, te neuzig), dus OF ik herbedraad de zooi dat het echt anders is, en bruikbaarder (iets met push pull pots of gewoon nog een 3 standenschakelaar), of ik haal 'm uit de bedrading, en maak er een gewone LP van met een faux humbucker in t midden. ik vind 'm gewoon mooi! :chicken:

JohnLord
22 oktober 2007, 10:10
Ja, over smaak valt toch niet te twisten (hoezo cliche). Zelf vind ik de 2 humbuckerversie, de gewone custom, veel mooier.

brunodb
22 oktober 2007, 10:32
koop gewoon de 3-humbucker versie. gooi daarna de pickup die je minst gebruikt eruit en zet er een humbucker sized single coil pickup in. dan heb je echt wat. kan je humbucker met single coil combineren en dergelijke en heb je bovendien nog een lekkerder clean indien gewenst.

veel veelzijdiger dus

iwamoto
22 oktober 2007, 12:43
bij gitaren denk ik altijd, liever teveel als te weinig, kijk maar naar parker fly's, met piezo, super brug systeem etc etc

nevyn292
22 oktober 2007, 12:55
ik zou zelf voor die black beauty gaan, als je dan even herbedraad met idd zoals orph al zei een push pull pot kan je ze ook nog alledrie tegelijk inschakelen, krijg je het beetje het idee van KISS. Ace Frehley had ook 3 pick-ups, dat ook een graftak? die schakelde ze alledrie tegelijk in, weer een ander geluid. derde pick-up bied gewoon extra geluid, is maar wat je leuk vind :hippie:

Orpheo
22 oktober 2007, 13:39
ik zou zelf voor die black beauty gaan, als je dan even herbedraad met idd zoals orph al zei een push pull pot kan je ze ook nog alledrie tegelijk inschakelen, krijg je het beetje het idee van KISS. Ace Frehley had ook 3 pick-ups, dat ook een graftak? die schakelde ze alledrie tegelijk in, weer een ander geluid. derde pick-up bied gewoon extra geluid, is maar wat je leuk vind :hippie:

sorry, maar daar zit je verkeerd. ace had er maar 1 aan, de middelste was voor de show, en de derde, bij de hals, daar zat een rookbom in.

brunodb
22 oktober 2007, 19:02
Voor niet-hollanders onder ons, ik veronderstel dat een graftak een goth is ofzo?

nevyn292
22 oktober 2007, 21:41
sorry, maar daar zit je verkeerd. ace had er maar 1 aan, de middelste was voor de show, en de derde, bij de hals, daar zat een rookbom in.

ow, gelijk heb je! ik zat even met mijn hoofd bij de signature,

dan nu, bij de signature gitaar van ace frehley(die nu uit productie is geloof ik) daar heb je op de middelste stand 3 superdistortions tegelijk aan.

zoiets zou je ook kunnen doen, geeft weer een apart geluid.