PDA

View Full Version : Alhambra 5P online kopen in Duitsland... of Spanje?



nasca
21 oktober 2007, 15:04
Hallo,

Dit is mijn eerste post hier. Fijn forum! :p
Een vriend van me heeft een Alhambra 5P, ik weet dus hoe de gitaar
klinkt en speelt. Bij vergelijking met de prijzen in België en Duitsland blijkt
de prijs in Duitsland toch gemiddeld een 100,00 Euro lager te liggen (verzendkosten inbegrepen).
Twee winkels die deze gitaar in hun gamma hebben zijn http://www.rockshop.de en http://www.guitar24.de
Heeft er iemand negatieve/positieve ervaringen met deze winkels?
Als ik de prijzen in Duitsland en Spanje vergelijk, ligt de prijs in Spanje; http://guitars.com.es,
zo'n 70,00 Euro (inclusief verzendkosten) lager dan in Duistland.
Zijn er hier mensen die ooit een guitar online gekocht hebben in Spanje?

BrianMay
21 oktober 2007, 16:11
die lagere prijs in Spanje is leuk en aardig, maar wat bijvoorbeeld als er iets stuk gaan aan je gitaar? Dan ben je hem weken zoniet maanden kwijt als je hem weer op moet sturen, en bovendien kost het je dan veel extra geld.

hendrix2
21 oktober 2007, 17:21
Vergeet niet dat elke gitaar anders is!
Je kan die van je vriend misschien fantastisch vinden, maar voor hetzelfde geld ontvang jij een exemplaar dat je net niet ligt. Ik ben een 2tal weken terug gitaren gaan testen en dit is mij heel erg opgevallen. Daarom heb ik uiteindelijk ook gekozen om niet via internet te kopen, maar gewoon in de winkel. 2 identieke gitaren, zelfde merk enzo... maar wat een verschil! De ene vond ik echt niet goed, van de andere wist ik meteen dat ik deze wou... Dit ging wel om akoestische gitaren, maar ik vermoed dat het bij klassieke gitaren niet anders is.

Ik zou het risico niet nemen en gewoon 100euro meer betalen. Je krijgt er de service bij en da's ook wel wat waard. Als er iets moet hersteld worden zal dat veel rapper gebeuren dan dat je het naar het buitenland moet sturen.

Ik zelf zou zowat alles op internet kopen: snaren, versterkers, pedaaltjes,... maar nooit een gitaar.

Pais
22 oktober 2007, 08:25
Ik heb via het forum contact gehad met iemand die twee keer een alhambra heeft gekocht bij guitar24.de en daar zeer goede ervaringen mee had.
Als het gaat om een paar tientjes verschil, zou ik hem in duitsland kopen en niet in spanje. Vanuit spanje heeft het arme ding een stuk meer te reizen, verloopt de communicatie vast niet zo soepel als bij een duits bedrijf met nederlandse contactpersonen en wie weet valt het in duitsland nog voor je te bereizen ook en kun je de gitaar zelf in duitsland uit een winkel uitzoeken.

De afstand zou ik niet zo'n probleem vinden. De kans is bij spaanse gitaren niet erg groot dat je ermee terug moet voor ditjes of datjes of aanspraak moet maken op de garantie.

Natuurlijk wordt vaak gezegd dat veel gitaren van hetzelfde model heel verschillend kunnen zijn, maar ik weet het niet hoor. Het is een fabrieksgitaar van een merk die prima bekend staat. Ik kan me niet voorstellen dat uit dezelfde serie heel veel verschil zal zitten tussen de afzonderlijke gitaren. Ik heb zelf overwogen een alhambra bij guitar24.de te kopen maar heb uiteindelijk een tweedehandsgitaar gekocht. Alhambra is een merk wat in nederland erg duur uitvalt tegenover andere europese landen, maar bij veel spaanse merken liggen de prijzen ook redelijk gelijk.