PDA

View Full Version : Erfenis.. hulp met geld uitgeven nodig!



seraphim
21 oktober 2007, 01:32
Hallo!

Ik ben de gelukkige eigenaar van een erfenis van ongeveer 9000 euro geworden. Nu ik al tijden behoorlijk serieus aan het gitaarspelen ben. Leek het me een goed idee om eens echt een goede rig aan te schaffen. Ik ben dus op zoek naar goede gitaar/versterker/effecten. Dit komt ook heel goed van pas als ik binnenkort met mijn band ga opnemen, en zoiezo om echt een goed geluid voor mekaar te krijgen.
Muziek die ik goed vind:
Arctic Monkeys, The Cure, The Beatles, Jimi Hendrix, Nirvana, Soundgarden, Guns n Roses, Dinosaur Jr, The Babyshambles, The Beach Boys, Sonic Youth, The White Stripes, Sublime, The Sex Pistols, The Vines, The Meters, Average White band, Deep Purple, Led Zeppelin, The Strokes, The Kooks, Kings of Leon, We Are Scientists, John Scofield, The Magic Numbers.

Zoals je ziet een hele lijst met verschillende genres, en daar zit ook meteen het probleem, ik vind veel soorten muziek leuk en speel ook veel, de genres die ik niet speel zijn, metal, country, de meeste jazz en fusion. Ik vind Jimi Hendrix bijvoorbeeld echt geweldig muzikaal en met een geweldige gitaarstijl maar de Arctic Monkeys zijn ook echt geweldige muzikale songwriters en Alex Turner heeft een eigen leuke functionele gitaarstijl.
Ik probeer me vaak te beperken tot 1 genre of stijl, maar dat lukt me moeilijk. Vaak begin ik al snel Britpop met Jimi Hendrix licks te combineren. Ik probeer me wel altijd goed genoeg te verdiepen in iemand, dat ik wel een beetje de diepte in ga, in iemands manier van spelen.
In me band probeer ik voor een 'eigen geluid' te zorgen. Ik probeer te voorkomen dat bijvoorbeeld een funk invloed in een nummer klinkt als een slechte funk imitatie, maar dat het klinkt als een functioneel element in het nummer en dat het in één geheel klinkt met de rest van de muziek.

Dus nu ben ik op zoek naar een gitaar (en versterker enz) die veel aankan maar dat het liefst wel op zijn eigen manier doet, en iig niet een gitaar die als een slechte imitatie van een Les Paul en een Strat ineen klinkt. Ik heb zelf al aan een aantal gitaren gedacht, zoals een EJ strat, een tele hot rod of zelfs een Jazzmaster omdat die zo'n apart geluid heeft. Ook heb ik een periode aan een Les Paul gedacht door zijn vette warme toon, vooral met een overstuurde buizenversterker (slash). Dit leek me later in verband met alle Jimi Hendrix dingen die ik speel niet zo'n goed idee, zijn clean is niet helder genoeg denk ik. Een Strat vind ik een geweldig clean hebben, hoewel ik misschien het neck element van een tele nog mooier vind, maar ik ben bang dat hij niet goed genoeg distortion aan kan en altijd een beetje een 'ijl' geluid houdt, ook ben ik bang dat hij misschien een te standaard geluid heeft.

Ik probeer alle mogelijkheden zo goed mogelijk te overdenken, doe iig een poging =). Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen en dat het een beetje overkomt wat ik bedoel. Als ik nog een opmerking heb of een ingeving krijg post ik het nog. Ik waardeer het zeer en bedankt voor het lezen!
Groet!

STW
21 oktober 2007, 02:31
als ik dit (srctic monkeys, jimi) zo lees denk ik strat, evt met humbucker

maar ik denk dat een aparte gitaar ook wel bij je zou passen
daar hou ik zelf namelijk ook wel van en ik kan me heel goed vinden in jouw muzieksmaak
dan denk ik aan een gekke japanner uit de 60s bijvoorbeeld, hoeft niet eens zo duur te zijn
lekker scheuren kan met vrijwel elke elektrische gitaar imho, misschien geen metal maar dat wil je ook niet

STW
21 oktober 2007, 02:32
oh en gecondoleerd trouwens

maar wel fijn dat je iets leuks kan halen..
gecondoliflapstaart dan!

Veekeren
21 oktober 2007, 05:04
De looks moeten je liggen, maar als ik een gitaar zou willen die divers qua sound is maar nog steeds wel écht als gitaar voelt, echt een feel heeft, zou ik voor een PRS CE22 gaan.

grayfink
21 oktober 2007, 08:38
PRS is zeker goed, maar met jouw budget kun je uiteraard ook 2 of 3 gitaren kopen. Ik zou zelf denk ik een goede strat kopen en de rest van het geld op de bank. Dan komt over een tijdje toch vanzelf weer gas voor iets anders. :-)

grayfink
21 oktober 2007, 08:47
Of je koopt een Variax 600, prima afgewerkte gitaren met compleet overtuigende sounds. Als je dan na een tijdje alleen één bepaalde emulatie gebruikt, heb je je voorkeur bepaald en haal je zoiets er bij op :-)
Ik ben zelf blij met een variax. Nadeel: geen mojo, gepiel met voeding of batterijen. Voordeel: heel veel goede sounds.

marc_olly
21 oktober 2007, 09:41
Gecondoleerd !

Koop een mooie strat met een humbucker in de brug-positie, een lekkere buizen-amp en zet de rest van het geld lekker opzij.

Dan heb je nu de thrill van nieuwe gear en als je straks beter weet wat je wilt kun je altijd nog iets anders of iets erbij kopen.

9.000 euro is zo uitgegeven, maar of je er dan ook voor 9.000 euro lol van hebt is echt iets anders.

Just my 2 cents...

Samder
21 oktober 2007, 10:18
Of Laat er een bouwen!

Rinze
21 oktober 2007, 10:19
Geef het geld aan mij, dan krijg je van mij een gitaar naar keuze uit mijn collectie, een versterker en ik doe er ook nog een paar leuke effecten bij. Deal?

grayfink
21 oktober 2007, 10:19
Of Laat er een bouwen!

Dat is wel de beste manier om van je geld af te komen :D

a darker shade of grey
21 oktober 2007, 10:28
Ik zeg een Gibson Les Paul Supreme! Dan heb je de lekkere volle warme toon van een LP die je graag wilt, maarrrrrr dat ding is de enige LP met een coilsplit, dus heb je óók het heledere clean dat je wilt!

Daarbij zou ik zeker gaan voor een Marshall, of marshall-achtige versterker. Je kunnen kijken naar de JVM410H, maar ook naar bijvoorbeeld een Splawn HotRod. Effecten moet je zelf ff kijken wat je wilt hebben en welke daarvan je het beste liggen...

hendrix2
21 oktober 2007, 10:34
Ga gewoon uitproberen.
9000 euro is een hele hoop geld... daar zou ik ook zwaar mijn tijd voor nemen om degelijk uit te testen. Want als je nu een gitaar gaat kopen voor pakweg 4500 euro, en volgend jaar kom je er achter dat het toch niet is wat je zoekt..tja, da's niet zo leuk.

Ik zou ook eens naar een leuke strat kijken. Liefst met humbucker in. Dat zal het meest aanleunen tegen de groepen die je opsomt.

Rormo
21 oktober 2007, 10:59
Ik zou toch voor een hele mooie PRS gaan. Die zit een beetje in het midden van de muziekstijlen die jij beschrijft en zal al die dingen aan kunnen. Uiteraard zou je ook gewoon een Strat en een Les Paul kunnen kopen.

Qua versterker schijnt de Marshall JVM heel goed te zijn en die is in ieder geval heel divers. Zou ik zeker eens gaan testen. (zie ook het JVM topic in moderne versterkers).

the_arod
21 oktober 2007, 11:15
hoeveel geld wil je voor die ene gitaar neertellen??
deel dat bedrag eens doro 2, is het dan genoeg voor een goede Les Paul (bv. een Epiphone Les Paul Custom) én een leuke Strat?? Zo ja, denk daar eens over na.

en ik sluit me aan bij wat anderen ook al zeiden: smijt nou dat geld er niet meteen helemaal doorheen. Zet iets apart, komt altijd nog van pas.

Squier4ever
21 oktober 2007, 11:16
Wat gek dat nog niemand van jullie een ES335 heeft aangeraden, een te gekke gitaar en veelzijdig.

jasper159
21 oktober 2007, 11:21
Of je koopt een leuke strat, een leuke les paul, en fender buizenbak, aangezien je toch 9000 euro hebt :p

Squier4ever
21 oktober 2007, 11:22
ik zou t niet in een keer uitgeven... koop een mooie 335 en een lekker buizenbak (marshall, orange oid)

Mr.Fingers
21 oktober 2007, 11:23
Fender Jazzmaster USA, Marshall buizenamp (1960 mss?) en BOSS pedaaltjes.

Meer moet je niet hebben. (trouwens, die van Dino Jr. speelt ook op een Jazzmaster)

Squier4ever
21 oktober 2007, 11:25
Fender Jazzmaster USA, Marshall buizenamp (1960 mss?) en BOSS pedaaltjes.

Meer moet je niet hebben. (trouwens, die van Dino Jr. speelt ook op een Jazzmaster)

er is zoveel meer en beter te krijgen dan boss pedaaltjes...

imlikeajungle
21 oktober 2007, 11:32
Haha, goed kansloos topic is dit weer :seriousf:

Jorikjet
21 oktober 2007, 11:56
mijn advies, ga rustig allerlei gitaren en versterkers testen tot dat je iets gevonden hebt waar je helemaal verliefd op bent. 9000 euro is echt veel geld, en je kunt het maar een keer uitgeven

Van Dattum
21 oktober 2007, 12:03
Ik zou zeker een Music Man Luke uitproberen! De EMG-set die hier opzit is echt heel veelzijdig. Actieve elementen moeten een beetje jouw ding zijn, maar ik speel zelf in een coverbandje (en dus in zo'n -tig verschillende stijlen...) en ik vind ze geweldig. De 85 bij de brug geeft een mooie strakke, warme overdrive en de enkelspoelers zijn mooi helder (lekker om aan te kleden met een chorusje of delay). En ze zijn muisstil.....
In combinatie met mijn H&K Switchblade kan ik eigenlijk alles aan van jazz tot metal.

Rormo
21 oktober 2007, 12:15
hoeveel geld wil je voor die ene gitaar neertellen??
deel dat bedrag eens doro 2, is het dan genoeg voor een goede Les Paul (bv. een Epiphone Les Paul Custom) én een leuke Strat?? Zo ja, denk daar eens over na.

en ik sluit me aan bij wat anderen ook al zeiden: smijt nou dat geld er niet meteen helemaal doorheen. Zet iets apart, komt altijd nog van pas.

what the hell? Die gozer heeft 9000 euro te besteeden en dan ga je hem een epiphone aanraden?

Mare zoals velen al gezegd hebben kun je het beste gewoon een paar dagen doorbrengen in wat muziekwinkels en gewoon een hele hoop proberen.

the_arod
21 oktober 2007, 12:19
what the hell? Die gozer heeft 9000 euro te besteeden en dan ga je hem een epiphone aanraden?
het gaat om het idee, om het voorbeeld. Hij weet overduidelijk nog niet helemaal wat ie wil, en dan is het zonde om 1 dure gitaar te gaan kopen waar je later teleurgesteld over zijn. Koop dan 2 gitaren, een Les Paul-achtige en een Strat, beiden van goede kwaliteit, maar niet van 2000 euro o.i.d. en als je weet wat je wilt ga dan voor meer.

E-J
21 oktober 2007, 12:23
Ik zou in ieder geval niet als een gek met geld lopen smijten.

Je geeft zelf al aan dat je nog niet echt weet wat je wilt. Ik zou voor een leuke USA Strat met een humbucker gaan, en dan een veelzijdige 2 of 3 kanaals combo... dan heb je een mooie en veelzijdige set die niet duur hoeft te zijn. Ik zou toch 75% van je erfenis ongemoeid laten...

Sj03rd
21 oktober 2007, 12:23
echt wat een onzin dit! Zou je OOIT een gitaar++versterker+effecten van 9000 euro kopen als je die erfenis niet zou hebben gekregen??
Begin eens met VEEL testen want de spullen die je noemt liggen zover uiteen dat het wel duidelijk is dat dit een zware GAS aanval is met zoveel geld...
Ik zou zeggen: kijk eens naar het budget dat je had toen je die erfenis nog niet had en kijk wat je daarmee kunt kopen wat goed bevalt (na het getest te hebben). Misschien dat je dan iets van de erfenis kan bijleggen, mocht je er later achterkomen dat het niks is dan heb je (zoals anderen ook al zeggen) niet een gigantisch bedrag uitgegeven waar je dan spijt van krijgt....
Het is maar een idee hoor, maar 9000 euro is echt zoveel geld, moet je eens kijken wat je daar allemaal voor kunt doen!!!
Succes ermee! :)

jasper159
21 oktober 2007, 12:26
Of leg een potje van 2000-3000 euro uit.
Krijgen je kinderen ook (ooit) nog wat :p

grayfink
21 oktober 2007, 13:07
Of leg een potje van 2000-3000 euro uit.
Krijgen je kinderen ook (ooit) nog wat :p

Muhahahaaaaahh......

pannekoek
21 oktober 2007, 13:11
voor die 9000 pleuro mag je mijn gibson les paul , mijn peavey rotor exp , mijn ''76 gracia strat en mijn roland cube 30 hebben :)

hoelaat kom je het ophalen?

Erikt
21 oktober 2007, 13:18
een goeie (customshop) strat, een marshall silver jubilee en een rits pedalen (delay, chorus, tubescreamer ed)

klinkt als een tiet!

polysix
21 oktober 2007, 13:41
een mooie strat met een fender twin.

Dweezman
21 oktober 2007, 14:50
Ik denk dat je met jouw wensen helemaal geen 9000e nodig hebt. Ga lekker testen, en koop vervolgens wat je denkt te willen 2e hands. Heb je nog ruim 6000e over....

Koop 'n mooie gebruikte '62 reissue Strat, 'n Vox AC30 en setje fijne pedalen. (RMC-wah, Emma ReezaFRATzitz, MemoryMan Deluxe, HWA of SHO boost) en dan ben je d'r wel!







Hey! Zoiets heb ik zelf ook ;-)

GunMetalBlue
21 oktober 2007, 17:54
Ben ik de enige die dit een ziek topic vind?

Gecondoleerd!

Kaboemba
21 oktober 2007, 18:29
Nou niet de enige, ik vind het nogal een foute grap.

Geloof er eigenlijk niet veel van.

heavy-metal-thunder
21 oktober 2007, 18:40
Gecondoleerd !

Koop een mooie strat met een humbucker in de brug-positie, een lekkere buizen-amp en zet de rest van het geld lekker opzij.

Dan heb je nu de thrill van nieuwe gear en als je straks beter weet wat je wilt kun je altijd nog iets anders of iets erbij kopen.

9.000 euro is zo uitgegeven, maar of je er dan ook voor 9.000 euro lol van hebt is echt iets anders.

Just my 2 cents...

idd, het is zo leuk om af en toe eens van gear te switchen. Maar voor al die sounds die je opnoemt, zou'k zeker een naar PRS, Tom Anderson ofzo gaan zien.

Erikt
21 oktober 2007, 19:05
ikzelf zou een Two-Rock versterker scoren met een customshop 63 reissue strat... ben je er ook gelijk doorheen :)

Orpheo
21 oktober 2007, 19:11
ik zou er een custombuild LP van laten maken...

ziricote hals, macassar ebben toets, multiply binding van flamed maple en ebben, flamed walnut top, korina back uit 3 delen(middelste deel is flamed koa). de hals is neckthru, maar is niet te zien door de back, maar wel 'op het eind' van de body. en custominleg.

oh en dan een leuke marshall jcm800 fullstack. klaar, denk ik zo.

bass blom
21 oktober 2007, 19:13
Ben ik de enige die dit een ziek topic vind?

Gecondoleerd!

ik had ook al gemengde gevoelens ja, ziek kwam in gedachte maar ik sprak het niet uit.

grayfink
21 oktober 2007, 19:15
Nergens schrijft de topicstarter trouwens dat al het geld aan gear op gaat. Hij heeft 9000€ geërfd, en wil zich nu fatsoenlijke spullen kopen. Dat is iets anders als gear kopen voor 9000€.

Dirk_Hendrik
21 oktober 2007, 19:21
Ben ik de enige die dit een ziek topic vind?

Gecondoleerd!

Nee. Hier nog één. En dan vnl omdat de meesten weer het standaard rijtje op beginnen te noemen. Dat maakt het niet alléén ziek maar ook nog dodelijk saai.

Dweezman
21 oktober 2007, 19:34
Nee. Hier nog één. En dan vnl omdat de meesten weer het standaard rijtje op beginnen te noemen. Dat maakt het niet alléén ziek maar ook nog dodelijk saai.

dodelijk saai?

GunMetalBlue
21 oktober 2007, 19:37
Nou moet ik toch ook wel ff grinniken bij die woordspeling :sssh:


Maar wat hiervoor gezegd werd klopt wel, ik lees nooit iets Exotisch in zo'n topic. Wie heeft er exotische voorstellen? :cheerup:

Speeddemon
21 oktober 2007, 20:12
Nee. Hier nog één. En dan vnl omdat de meesten weer het standaard rijtje op beginnen te noemen. Dat maakt het niet alléén ziek maar ook nog dodelijk saai.
Dat krijg je als je Artic Monkeys en Jimi wil spelen. ;)

*Ik* wil bijvoorbeeld Loudness, Whitesnake, Stryper, Dokken en Ratt spelen.
Dan kom je er niet met een Stratje en een BF Fender amp. :dance:

ADA MP-1, hotrodded JCM800, en een stel puntige gitaren, zeg ik!

(Then again, m'n gepimpte Burny LPC's met m'n nieuwe Engl Invader 100 + 4x12" Vintage 30 cab doen 't ook goed...)

Dirk_Hendrik
21 oktober 2007, 20:44
en een stel puntige gitaren, zeg ik!


Da's mooi! Ik heb nog een BC Rich Bitch in de aanbieding!!

bass blom
21 oktober 2007, 20:45
Nou moet ik toch ook wel ff grinniken bij die woordspeling :sssh:


Maar wat hiervoor gezegd werd klopt wel, ik lees nooit iets Exotisch in zo'n topic. Wie heeft er exotische voorstellen? :cheerup:

dat van orpheo is redelijk exotisch wel :dontgeti:

Speeddemon
21 oktober 2007, 21:17
Da's mooi! Ik heb nog een BC Rich Bitch in de aanbieding!!
zonder T, maar foto's?

gnoeontheboard
21 oktober 2007, 22:37
Laat die jongen eerst eens een goeie AMP kopen!! :D

Ik denk dat je aan een mooie fender EN een mooie LP moet denken.

Die HSS USA Strat die ze bij Feedback hebben heb ik 's in mn handjes mogne hebben en dat is een heel mooi ding!! :) (1200e)


Succes met je keuze!!
(En denk ook aan je effecten-voorraad als je toch bezig bent ;) )

ccc
21 oktober 2007, 23:55
Ik zat met hetzelfde probleem, erfde 5000 € van een oom pastoor. De man had zijn hele leven gekankerd op mijn stijl van leven, en de ultieme wraak was het hele bedrag te spenderen aan muziek. Ik wou per se een ES-335 en ging dus shoppen. Probeerde er een hele zooi Gibbies en er was altijd wat op aan te merken. De "goeie" hadden altijd wat issues (vooral op afwerking). Na een tijdje kwam ik gewoon op custom orders....
Dus ik bestelde gewoon een Hamer met mijn eigen specs.
Ik ben nog altijd overtuigd dat als je gewoon genoeg budget hebt, zoek een bouwer die gewoon maakt wat je precies wil.

Nu speel ik alleen een paar custom build Hamers op een paar Valvetech's en ben compleet gelukkig.....

rafke182
22 oktober 2007, 17:06
Ik zou het volgende doen...

Koop u een gibson lp standard en een amerikaanse Fender strat (of een "Haar") en als versterker een Fender deluxe reverb en een paar pedalen en dan kun je toch al veel kanten uit zoals blues, rock, jazz, pop, country etc ...behalve metal.

seraphim
24 oktober 2007, 09:49
Hallo!

Dank voor alle comments! om nog even duidelijk te zijn ik ben nooit van plan geweest om al dat geld uit te geven, simpelweg echt goede spullen te kopen. Dit wil ik natuurlijk goed overdenken, zodoende de topic. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar waarschijnlijk wordt het een Eric Johnson Stratocaster, echt fantastische dingen over dat ding gehoord en hij speelt ook echt goed. Een heel mooi beetje warm wat minder dun Stratocaster geluid. Voor de looks zou ik eerder voor een Jazzmaster gaan, die gitaar ziet er echt fantastisch uit. Maar het geluid is niet echt fantastisch. Een beetje een one-trick pony, een strat is veel veelzijdiger denk ik.
Ik ben er nog niet helemaal uit welke amp hier het beste bij past.
Misschien suggesties...

Orpheo
24 oktober 2007, 09:55
ja, de HOOK captain. daarop klinkt zelfs een strat goed.

Rormo
24 oktober 2007, 10:40
Als je een beetje geld uit wilt geven zou ik zeggen: Marshall JVM. Dat ding is zo super veelzijdig, daar kun je alles op spelen. Geluid is ook nog eens super.

Orpheo
24 oktober 2007, 10:48
Als je een beetje geld uit wilt geven zou ik zeggen: Marshall JVM. Dat ding is zo super veelzijdig, daar kun je alles op spelen. Geluid is ook nog eens super.

kan je net zo goed de HOOK nemen. de JVM is daarbij vergeleken een transistorragbak. De hook heeft 2 kanalen met op het tweede kanaal een tweede master/gain control, per kanaal boost en edge/spank knopje (extra highs). hij excelleert alleen extreem in het maken van immens veel, en heel veel GOEIE sounds. hij heeft een superstrak laag, lekker knorrend, grommend mid, en smoothe highs. maar ach, dat hangt van je instellingen af. wil je een los laag, mild mid en heel knijpend hoog, kan t ook. dat vind ik zo tof aan de hook.

ildotore
24 oktober 2007, 11:30
mm ik zou even die nieuwe vintage modern van Marshall proberen, of een Soldano( mijn favo maar is wel echt beetje beperkt tot jazz en blues)

Maar het blijft toch persoonlijk...gewoon ff testen .

Qua gitaren.. als je een veelzijdige axe wilt, kan je wellicht even een Ibanez jem proberen, die van mij 77fp uit`88(zo spuuglelijk dat ze weer mooi is) kan zowel schel als een telecaster, als midden warm bluessy als een strat, maar vooral diep met sustain als een Gibson lp.

Echt een axe voor bijna alle stijlen( geen death /speed oid)

En die witte met gouden hardware is nog best guitig om naar te kijken..
Verder een wah erbij en je bent zo goed als klaar.

Een Musicman is ook een goede optie( en waarde-vast)
Succes anyway.

Benny the cat
24 oktober 2007, 11:55
9000 Euro ? 9000 euro ? verdomme er gaan bij mij een hoop mensen dood
in de fam. maar ik erf nix. godverdomme man.

ik heb dan ook nooit 's geluk.

Nobilta
24 oktober 2007, 12:30
Seraphim, welke gitaar en versterker heb je nu eigenlijk? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Rormo
24 oktober 2007, 13:13
kan je net zo goed de HOOK nemen. de JVM is daarbij vergeleken een transistorragbak. De hook heeft 2 kanalen met op het tweede kanaal een tweede master/gain control, per kanaal boost en edge/spank knopje (extra highs). hij excelleert alleen extreem in het maken van immens veel, en heel veel GOEIE sounds. hij heeft een superstrak laag, lekker knorrend, grommend mid, en smoothe highs. maar ach, dat hangt van je instellingen af. wil je een los laag, mild mid en heel knijpend hoog, kan t ook. dat vind ik zo tof aan de hook.

Tsja ik heb geen ervaring met een Hook dus kan er niet over oordelen. Maar een JVM met 4 kanalen met op elke kanaal 3 modi (dus 12 sounds die met de footswitch te switchesn zijn) maakt hem mega divers. Ook de JVM heeft 2 masters. Maar zoals gezegd kan ik niet vergelijken met een Hook, want die heb ik nooit gehoord.

Dweezman
24 oktober 2007, 15:33
ik zou 'n ferrari nemen, die zijn echt nog sneller....

Blend
24 oktober 2007, 15:46
Fender NoCaster en een Gibson SG + een Fender Bandmaster Reverb en nog een hoop effecten. Kan je héle leuke dingen mee doen denk ik zo.

seraphim
25 oktober 2007, 00:33
Seraphim, welke gitaar en versterker heb je nu eigenlijk? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik heb nu een Michael Kelly Patriot en een klein Ampegje van 30 jaar of iets in die richting (gehad van een vriend van me vader die dat ding nog ergens had rondslingeren). Dus ja, ik ga er nu wel op vooruit =D

kassie
25 oktober 2007, 10:29
staat ook net een marshall silver jubilee op marktplaats. Is naast een van de beste marshall's ook nog eens een goede investering

hubert
25 oktober 2007, 11:53
Ik heb nu een Michael Kelly Patriot en een klein Ampegje van 30 jaar of iets in die richting (gehad van een vriend van me vader die dat ding nog ergens had rondslingeren). Dus ja, ik ga er nu wel op vooruit =D

kleine ampeg van 30 jaar oud?
daar ben ik dan weer benieuwd naar....

Nobler
25 oktober 2007, 13:02
Je hebt het geld om méér dan één gitaar of versterker te kopen, waarom dan per se op zoek naar alleskunners? Dat zijn meestal compromis-dingen die misschien wel alles een beetje kunnen, maar niets echt goed. Ik zou daarom een goeie Fender Stratocaster, een mooie Gibson Les Paul, een lekkere Marshall en een fijne Fender buizenbak kopen. Dan kun je er toch echt alles mee? Strat via Marshall, Strat via de Fender, LP via de Marshall of LP via de Fender, alle soorten stijlen mogelijk. Lijkt mij het beste wat je met je geld kunt doen en volgens mij zou het er genoeg voor moeten zijn.

Evil-Payasos
25 oktober 2007, 13:16
Test veel uit...

Maar mijn droom zou wel:

Fender strat met twin reverb
Gibson les paul met dikke marshal! :dance:

Maar test gewoon veel uit, voor dat geld kan je geen ''slechte'' gear kopen...

Sterkte,

Hollemans
25 oktober 2007, 16:18
9000 zal ik vast zetten tegen 4,5 (of hoogst mogelijke rente)% en volgend jaar zoveel mogelijk staggs kopen :hippie: :hippie:

Danielovich
26 oktober 2007, 19:45
9000 zal ik vast zetten tegen 4,5 (of hoogst mogelijke rente)% en volgend jaar zoveel mogelijk staggs kopen :hippie: :hippie:

En dan? wat moet je in godsnaam voor 9000 euro aan staggs?

Evil-Payasos
26 oktober 2007, 21:17
En dan? wat moet je in godsnaam voor 9000 euro aan staggs?

Iniedergeval genoeg brandhout..

Tupelo
26 oktober 2007, 22:08
Laat iets leuks maken, geheel naar eigen looks and specs.

Nevaratoiel
26 oktober 2007, 22:16
Je mag het geld wel aan mij doneren hoor. Zou ik helemáál geen problemen mee hebben. ;)

dr.distortion
26 oktober 2007, 22:24
Je mag het geld wel aan mij doneren hoor. Zou ik helemáál geen problemen mee hebben. ;)

Het zal eens geen vrouw zijn die dit meteen roept (niet lullig bedoeld hoor) :D

Nevaratoiel
28 oktober 2007, 01:29
Het zal eens geen vrouw zijn die dit meteen roept (niet lullig bedoeld hoor) :DHah! Meestal zijn het de mannen die van die geldwolven zijn! ;)

CrudeSapphire
31 oktober 2007, 11:27
Artic monkeys, magic numbers,

Euh gewoon een fendertje van 1000 euro zal wel volstaan zeker :|