PDA

View Full Version : drank... (Memoryman kaduuk)



Dweezman
20 oktober 2007, 14:24
...maakt meer kapot dan je lief is. En het tast je geheugen ook ernstig aan, in mijn geval mijn Memoryman Deluxe.

Gister ging er een fles bier over m' n pedalboard heen, en je raadt het al: Memoryman kon niet tegen alcohol. Net nu we midden in een clubtour zitten met de band, ironisch genoeg gesponsord door Dommelsch. De MMdlx is mijn favo pedaal, wat ik in ieder nummer gebruik.

Dus ik heb snel hulp nodig: De MMdlx doet het nog wel, maar alleen knalhard. De volume-regeling doet het niet meer, de overige functies wel.

Komt dit iemand bekend voor? D_H, Speedy? Alle hulp is welkom.

Dirk_Hendrik
20 oktober 2007, 14:41
..
Komt dit iemand bekend voor? D_H, Speedy? Alle hulp is welkom.


Ja. Ik kan je er alléén geen kant en klaar "fix" recept voor geven. (Behalve PM-en ;) )

Dweezman
20 oktober 2007, 14:45
PM-me, puh-leeze! ;-)

Ik heb 't pedaal nu open, ziet er allemaal droog en netjes uit....

hoofd
20 oktober 2007, 14:58
Probeer 's een paar gebakken eitjes en een groot glas melk. Dat werkt bij mij meestal wel als ik teveel drank binnen heb gehad.

Dweezman
20 oktober 2007, 15:13
dat hielp niks...

Rouzy
20 oktober 2007, 15:29
Dus ik heb snel hulp nodig: De MMdlx doet het nog wel, maar alleen knalhard. De volume-regeling doet het niet meer, de overige functies wel.

Potmeter vervangen?
of met wat contact spray spuiten :)

Dweezman
20 oktober 2007, 15:51
D_H: je PM box is vol!

Ik heb iets gevonden...

Dweezman
20 oktober 2007, 16:39
YEAH BABY!

Hij doet 't weer!

Lang leve D_H!
Lang leve dit forum!
Lang leve mijn soldeerseltjes!

;-)

hoofd
20 oktober 2007, 16:47
Daar drinken we op, biertje!?

Dweezman
20 oktober 2007, 16:54
Ghehe!

Ad fundum!

ponq
20 oktober 2007, 17:08
Ik ben nog wel benieuwd wat het nu was...

Dweezman
20 oktober 2007, 17:21
Brakke soldeer. Draadje opnieuw vastzetten en klaar.

Weinig met bier te maken.

Speeddemon
20 oktober 2007, 17:57
YEAH BABY!

Hij doet 't weer!

Lang D_H!
Lang leve dit forum!
Lang leve mijn soldeerseltjes!

;-)
Lang D_H? Is dat een Chinese naam ofzo? :dance:

Debaser
20 oktober 2007, 20:25
Lang D_H? Is dat een Chinese naam ofzo? :dance:

Jup, staat naast : Lang, KD

Dweezman
13 november 2007, 20:47
Bah, wederom troubles. Zelfde probleem, maar nu zonder loszittende draden. Naar mijn idee is de switch gammel. Soms werkt het effect goed, soms knalhard... Uitgerekend tijdens een gig begon 'ie weer te kutten...

Enig idee wat voor footswitch er in de EHX mmdlx zit, en of ik die ergens los kan krijgen?

Dweezman
14 november 2007, 10:41
anyone?


1234567890

Dirk_Hendrik
14 november 2007, 10:51
Watvoor switch er in zit kan verschillen per MMDL. Even kijken dus. Je kan ze kopen bij bv www.newtone-online.nl (http://www.newtone-online.nl)

drap
14 november 2007, 11:15
Hey, waar is m'n citaat in je sig gebleven! Kan ik weer een nieuwe verzinnen... :sneaky:

Dweezman
14 november 2007, 12:36
Watvoor switch er in zit kan verschillen per MMDL. Even kijken dus. Je kan ze kopen bij bv www.newtone-online.nl (http://www.newtone-online.nl)

thnx. Hij lijkt hier op:
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=22_23&products_id=34

denk dat ik 'm maar bestel.

Luke-wannabe
14 november 2007, 12:58
Kun je niet beter een nieuwe kopen? Als je er toch steeds gekut mee hebt...

ponq
14 november 2007, 13:18
Meet je huidige switch eerst eens door. Wellicht blijkt ie gewoon in orde en zit het probleem elders.

Dirk_Hendrik
14 november 2007, 13:21
Kun je niet beter een nieuwe kopen? Als je er toch steeds gekut mee hebt...

Gezien de huidige produktiekwaliteit van EH is dat geen enkele garantie dat je niet weer even hard gekloot gaat hebben. ... jammergenoeg.

Joey Handsome
14 november 2007, 13:23
Zijn die vintage pedalen dan een stuk beter geproduceerd? En hoe zit het met die nano pedalen?

Dweezman
14 november 2007, 14:25
Kun je niet beter een nieuwe kopen? Als je er toch steeds gekut mee hebt...

weet je wat dat ding kost!? Niet normaal.
Ik hou me aanbevolen voor 'n goede prijs, nieuw of gebruikt, maar ik ga geen 275e betalen voor n pedaal wat ik ooit zelf voor 175e nieuw kocht.

Luke-wannabe
14 november 2007, 14:31
weet je wat dat ding kost!? Niet normaal.
Ik hou me aanbevolen voor 'n goede prijs, nieuw of gebruikt, maar ik ga geen 275e betalen voor n pedaal wat ik ooit zelf voor 175e nieuw kocht.
Woow! Sorry ik wist niet dat ie zo duur was...

zoon van Piet
15 november 2007, 19:32
Gezien de huidige produktiekwaliteit van EH is dat geen enkele garantie dat je niet weer even hard gekloot gaat hebben. ... jammergenoeg.


Zijn die vintage pedalen dan een stuk beter geproduceerd? En hoe zit het met die nano pedalen?

Vroeger was EH ook al bagger. Ooit een spiksplinternw ( maar nu vintage) pedaal getest, dat het niet deed en ze gaven destijds regelmatig de geest. Als ik nu een van m'n ouwe EH's aansluit zeg ik eerst een gebedje...

Het drankprobleem waar dit topic mee begon is me als kroeggitarist wel bekend. We gebruikten een fohn om bierbevattende pedalen droog te blazen. Zal wel niet goed zijn voor de print, op de lange duur. maar het werkte wel..

Joey Handsome
16 november 2007, 17:11
Klinkt goed. Ik speel over bijna alleen maar EHX... Ze klinken wel mooi. :)

Dirk_Hendrik
16 november 2007, 18:00
Oh Yeah! dat is ook het jammere aan EH. Ze maken, klanktechnisch, van die fantastische ontwerpen maar werken ze fysiek zo twijfelachtig uit.

Joey Handsome
18 november 2007, 12:07
Het is me inderdaad wel al een paar keer overkomen dat ik een nieuwe kocht en dat ie gelijk uit de doos kapot was. Beetje jammer...

Toch even een familie foto van mijn EHX pedaaltjes:

http://i96.photobucket.com/albums/l184/joeyhandsome/200.jpg

Dude
18 november 2007, 12:21
shit zeg bekend probleem, 2 weken terug middenin een gig en vol glas bier in mn pedalenbak gehad, overal glas en bier in en over, geen tijd om te checken of alles het deed. alles leek ok, doorspelen dus.

Thuisgekomen pedalenbord op zn kop op het aanrecht, sloot bier er uitgelopen de volgende morgen. Alles doorweekt dus, daarna helemaal vergeten.... de gig erna ging ook zonder problemen alleen thuis later effe oefenen en ineens een iel en dun geluid....

uiteindelijk doen zowel mn RAT als een boss choruspedaal het niet meer. Wel zonde....

de marshall JVM footswitch kreeg hem vol over zich heen trouwens... die blijft het gewoon prima doen !!

Thoon_Loque
20 november 2007, 18:24
Da's zo kl*te ja...

Weinig aan te doen.

Alhoewel, Rowwen Heze hebben altijd hun pedaaltjes e.d. in (dikker doorzichtig) plastic zakjes verpakt. Ik weet niet of dat een optie is qua warmte van de pedalen.

TimmU
21 november 2007, 00:01
Da's zo kl*te ja...

Weinig aan te doen.

Alhoewel, Rowwen Heze hebben altijd hun pedaaltjes e.d. in (dikker doorzichtig) plastic zakjes verpakt. Ik weet niet of dat een optie is qua warmte van de pedalen.
pedaaltjes worden over het algemeen niet zo warm , geloof ik .een Tubescreamer wel een beetje, maar die moet je dus een beetje verstoppen als je zoiets wilt gaan doen.
Misschien een volumepedaal na je memoryman zetten? om je geluid weer te normaliseren ? gewoon op het normale volume zetten. komt er een gewoon signaal uit je memoryman, dan is er nix aan de hand. komt er een loeiharde sound uit, gaatie op het gewone volume weer door!

Dweezman
21 november 2007, 13:04
hehe! goeie tip. Alleen zit mn board helemaal vol, en is er geen ruimte voor 'n volumepedaal.

Voorlopig doet 'ie weer normaal...

Dweezman
30 november 2007, 18:40
Zo, nieuwe switch er in gezet, en alles lijkt nu weer in orde. Vanavond testen in band.

onderkant van de switch heeft 9 'uiteindjes':

000
000
000

genummerd:
123
456
789


Zit nog met een dingetje: twee uiteindjes(nr 3 en 9)), onderaan de switch zijn met een stukje draad verbonden, de rest gaat met draadje richting de printplaat etc. Dat verbindings stukje heb ik er weer netjes in gezet, maar op de oude switch was er nog een pooltje verbonden, maar dan met soldeer(nr 2 en 3). In feite zaten er drie aan elkaar (2,3 en 9), twee doormiddel van een kort draadje, en een derde door een sliert soldeer.

Ik heb die ' sliert' nu niet gedaan, want ik vond 't raar: wel soldeer, geen draadje.

MM werkt nu gewoon.

weet iemand of dat derde verbonden pooltje nodig is?

thnx!