PDA

View Full Version : Zoals beloofd....



JohnLord
20 oktober 2007, 11:25
Zoals ik afgelopen week heb beloofd zal ik me, hoewel ik al hier al een paar weken actief ben, nog even voorstellen. Ik ben dus JohnLord. Ik ben dan wel gitarist, maar heb natuurlijk een favo toetsenist en dito band (ja, welke zou dat nou zijn).Overigens is mijn muzikale "carriere" met op een trapharmonium begonnen maar dat terzijde, dat is ook al dik dertig jaar geleden. Als puber raakte ik geinteresseerd in popmuziek, hardrock en Deep Purple in het bijzonder. Maar ik ben pas gitaar gaan spelen toen mijn zusje voor haar school een gitaar aan moest schaffen. Uiteindelijk ben ik de enige die er ooit op gespeeld heeft. Ik heb zelfs een paar jaar klassieke gitaarlessen gevolgd en ben in de loop van die tijd ook elektrisch gaan spelen.
Om een of andere nog steeds onverklaarbare reden heb ik toen gemeend mijn gitaar tien jaar lang aan de wilgen te moeten hangen. Pas een jaar of vier geleden ben ik maar weer eens begonnen en was meteen weer verknocht aan het instrument. Na in een paar bandjes actief te zijn geweest wilde ik daar eigenlijk definitief mee stoppen ware het niet dat een vriend van mij zonder dat ik het wist een band had getipt die mij vervolgens vroegen als vaste gitarist. Ik was vergeten dat het zo leuk kon zijn. Dat is nu anderhalf jaar geleden en vind het nog steeds geweldig!

Ibanez666
20 oktober 2007, 13:20
Welkom hier! Mijn interesse gaat tegenwoordig ook uit naar Deep Purple, maar dan het nieuwere werk

JohnLord
23 oktober 2007, 20:19
Wat mij betreft kan het nieuwe werk absoluut niet tippen aan het oude (met Blackmore dus). Overigens ben ook ik geinteresseerd in Iron Maiden, net als jij.

Ibanez666
23 oktober 2007, 22:15
Het nieuwe werk is niet slechter, ik vind de sound zelfs beter. Maar ik vind Blackmore dan ook niet echt super. Iron Maiden ben ik geen fan van, hoe kom je daar bij?

JohnLord
24 oktober 2007, 11:10
De mannen spelen op Ibanez en 666 komt in nummers vaak voor, vandaar.

JohnLord
24 oktober 2007, 11:12
Voor de laatste keer even off topic: ik vind Blackmore wel super, hij maakte zijn geluid nog met alleen zijn vingers.

Ibanez666
24 oktober 2007, 13:46
De mannen spelen op Ibanez en 666 komt in nummers vaak voor, vandaar.


Volgens mij spelen ze niet op Ibanez, maar kan me vergissen.

hendrix_appendix
24 oktober 2007, 16:11
De mannen spelen op Ibanez...


:seriousf:

Kuch!:

http://img247.imageshack.us/img247/8334/photomaidenjp9.jpg

drap
24 oktober 2007, 16:44
De mannen spelen op Ibanez en 666 komt in nummers vaak voor, vandaar.

:seriousf: Ik kan je eerdere mening over de Highway series ineens begrijpen :seriousf:

JohnLord
24 oktober 2007, 16:53
ik lach me dood

Wickerman
24 oktober 2007, 18:57
Een van die gasten (ik denk Adrian) heeft wel degelijk ooit op Ibanez gespeeld. In de clips van Run to the hills und The trooper zie ik toch een Ibanez Destroyer verschijnen, of zit ik er naast ?

drap
24 oktober 2007, 19:00
Dat klopt. Adrian Smith inderdaad. Die heeft inderdaad een tijdje op een Destroyer gespeeld, ergens in de jaren '80. Maar ook op Les Pauls en SG's. Maar Maiden staat eigenlijk wel bekend om hun strats.

Wickerman
24 oktober 2007, 19:59
Maar Maiden staat eigenlijk wel bekend om hun strats.

Yup, snoeiharde metal met single pups. Nu we toch offtopic gaan, heeft iemand ze de laatste jaren Children of the damned live zien spelen ? Adrian Smith heeft een jackson Custom doubleneck waarvan de headstocks mooi samenvloeien, zo knap.

drap
24 oktober 2007, 20:12
Singlecoils nou weer net niet. Het lijkt wel zo, maar het zijn hotrails-achtige elementen bij de boys. In ieder geval in de brugpositie.

Wickerman
24 oktober 2007, 20:15
Singlecoils nou weer net niet. Het lijkt wel zo, maar het zijn hotrails-achtige elementen bij de boys. In ieder geval in de brugpositie.

Had ik geen gedacht van, van zo dichtbij heb 'k zo nu ook weer niet gezien ;)

Vonk
25 oktober 2007, 11:05
Tis gewoon algemeen bekend, zoek maar eens naar Iron Maiden en pickups. Iedere hit vertelt je dat ze hotrails gebruiken.

TimmU
28 oktober 2007, 20:13
metal kan je ook bést maken met single coil pups!