PDA

View Full Version : Er is iets vreemds aan de hand!



Alfred Jodokus
28 januari 2003, 12:25
Het valt mij op dat nu dat Gert d M endorser is van Furch er plotsklaps veel berichten cq. meldingen van aankopen komen van Furch gitaren. Heeft dit merk een plotselinge ommezwaai gemaakt. Zijn ze veel beter geworden want waar ik op andere forums ook zoek, ik ziet/lees niet veel over Furch. Leg me dit eens uit!

Dirk_Hendrik
28 januari 2003, 12:54
Furch is een realtief jong merk wat stevig aan de weg bouwt maar niet veel adverteert. Het merk is op dit moment dus klangzaam maar zeker bekend aan het worden. Ik denk niet dat de toename van het aantal meldingen echt aan GertDM ligt.

gertdm
28 januari 2003, 13:19
ik denk ook niet dat dit zo is. ik ben wel een furch fan- en endorser en het merk is vooral bij discussies hier ter sprake gekomen. Dit omdat het merk nog vrij onbekend is / was. Mensen gaan dan eens rondkijken en bovendien gaan steeds meer dealers Furches verkopen. Een ander aspect is dat da veel gitaristen goed en betaalbaar zoeken en dus krijg je discussies rond de
kwaliteit van de gesettelde merken als Crafter en Seagull tegenover nieuwkomers als Furch en Avalon. Furch is dan prijstechnisch ineens (ook) erg interessant. En trouwens als mijn bijdrages invloed hebben, tja is dat dan erg? Iedereen hoort met eigen oren en gitaristen zijn eigenwijs genoeg om eigen keuzes te bepalen. Een forum is om elkaar te helpen of te tippen.Daarnaast zijn er recentelijk tests gewees van Furches en die springen er erg goed uit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-28 13:22 ]</font>

Serefingers Super Aldi
28 januari 2003, 13:45
Gert, heb je verwijziing naar die test van Furch?

Alfred Jodokus
28 januari 2003, 14:11
Gert,

Ten eerste vind ik het niet erg bovendien heb je groot gelijk dat je Furch bijstaat. Ik ga ook niet als BMW dealer zeggen dat een Mercedes beter is. Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat Furch in een keer "in the picture" is. Ze staan nu opeens goed aangeschreven. Ik vraag me dan af "Wat is er verandert?". Temeer omdat er over de oudere cq. tweedehands Furch's niet zo goed geschreven wordt ook op dit Forum. Wat "ALDI" schrijft is waar! Zijn er onafhankelijke tests van! Zo ja kun jij misschien wat URL's doorgeven? Ik ben gewoonweg geinstresseerd in het verhaal Furch. Net zoals ik geintresseerd ben in de van Lowden afkomstige Avalon. Waar jij per slot van rekening ook op speelt.

gertdm
28 januari 2003, 15:02
oke,goed om te lezen.
onderstaand is wel interessant
http://www.guitar-centre.com/furch/reviews/tg_review1_text.htm

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Furch/

voorts hebben Gitarist en Gitaarplus getest, maar ik weet niet welke nummers dat waren.
Akustik Gitarre heeft vorig jaar gestest.
Maar met wat grasduinen op internet is er genoeg te vinden.

Overigens vind ik het (net als iedereen hier) gewoon leuk om over gitaren en dergelijke mee te kletsen, en ja dan kan ik
natuurlijk niet verbergen dat de Furch gitaar een nieuwe loot is, die na de eerste foutjes e hebben weggewerkt een kwaliteitsinstrument levert tegen een meer dan aanrekkelijke prijs.&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-28 17:09 ]</font>

JimGitaar
28 januari 2003, 15:17
Furch gitaren zijn erg aantrekkelijk als ik sommige gesprekken aan hoor in de gitaarwinkel.
Sommige mensen denken dat het een slecht merk is omdat ze het niet kennen, over vooroordelen gesproken.
Zoals Gert altijd zegt Furch gitaren zijn goede gitaren voor een redelijk betaalbare prijs dan de Martins en de Taylors.
Dat je hier meer over Furch gitaren leest komt misschien inderdaad door Gert de Meijer.
Dat komt doordat mensen hier over de kwaliteit van de gitaren horen en er in de muziekwinkel er eens op spelen en nu een eigen oordeel.
Laatst zag ik in een gitaarwinkel een paar Furch gitaren hangen tussen een aantal Lowdens en Taylors, mooi toch.

Alfred Jodokus
28 januari 2003, 15:17
Vraag: Is er geen onafhankelijk testbureau zoals TUV of consumentenbond die gitaren test?

Want de links die jij doorgeeft zijn "users comments" en dat is nou net niet wat ik zoek want ik ga mijn net nieuw gekochte gitaar ook niet afkraken. Ik zal zelfs zo ver gaan om mijn aankoop te verdedigen.

Wie zo'n site weet mag het zeggen. Ik ben zeer benieuwd.

ps. die tijdschriften ben ik al langer naar op zoek dus die zal ik ook eens bekijken!

Alfred Jodokus
28 januari 2003, 15:25
Ik heb net al eerder geschreven dat Taylor naar een bepaalde hoogte wordt gepraat! Ben je met je laatste zin -

quote

Laatst zag ik in een gitaarwinkel een paar Furch gitaren hangen tussen een aantal Lowdens en Taylors, mooi toch

unquote

- nu ook niet bang dat je datzelfde lot over Furch gaat afroepen!
Gitaar = gitaar, punt uit.
Er worden geen slechte auto's meer gemaakt en ik denk ook zo over gitaren.
Als we niet uitkijken gaan we dadelijk hetzelfde verhaal aan als dat van Taylor gitaren.

JimGitaar
28 januari 2003, 15:43
ik praat Furch niet naar een bepaalde hoogte, ik bedoel hiermee dat ze dus wel als onwijs goede gitaren worden aangezien.
In gitaarwinkels heb je van die mensen die staan te kijken naar de dure gitaren omdat die zogenaamd het beste zijn terwijl aan de andere muur gitaren als Furch, Cort, Crafter enz hangen en vervolgens die gitaren dood leuk afkraken.
In die winkel werden ze echt aangezien als kwaliteits gitaren ondanks de prijs.

Alfred Jodokus
28 januari 2003, 16:09
Sorry Jim maar dat slaat als een tiet op een drumstel. Als ik mijn Kadett tussen een Ferrari en Porsche parkeer is mijn Kadett opeens een onwijs goede auto. Nee echt waar dat slaat echt nergens op. Het is dus precies wat ik al zei. Furch wordt naar een bepaalde hoogte gepraat, ook door jou. Furch zit in het segment Seagull, Ibanez, Yamaha, Crafter etc. Maar echt niet in het segment Taylor, L'Arrivee, Lowden, Martin etc. Het zal best een goede gitaar zijn maar laten we het nu niet gaan overdrijven!
Dat Furch op de goede weg is wordt al meerdere malen herhaald en dat Furch misschien zo'n niveau zou kunnen bereiken sluit ik ook niet uit. Alle begin is moeilijk en laten we het merk wel een reele kans geven want anders maak je er hetzelfde van als het nieuwe voetbaltalent dat zichzelf en zijn kwaliteiten verpest.
Dus tot nog toe hoort de gitaar in het hierboven genoemde rijtje thuis en is dat HELEMAAL geen slecht plekkie. Gitaren van om en nabij de EUR 600,-- (in guldens nog steeds NLG 1320,--) Dat is toch een puist geld voor menigeen

JimGitaar
28 januari 2003, 16:23
Stel ik ben de Chris Frederick Martin V en pruts even een gitaar in elkaar, kap buiten in de tuin een boom, bouw der een leuk gitaartje van ziet er allemaal leuk uit. prijs 1200 euro, waarde 100 euro.
(sorry mr. Martin want ik vind het geweldige gitaren)
de gitaar komt te hangen tussen de D-45 OM- 28V in de gitaarzaak.
De gitaar kan is veel te duur. ik hoop trouwens niet dat dit gebeurt.
Furch of Crafter bouwt ook een gitaar, mooi oud heldere klank prijs: 650 euro waarde 500 euro. Deze gitaar is dan beter.
Jou kadett kan misschien wel een betere auto zijn dan die Farrari, maar toch minder duur maar wel meer kwaliteit.
Stel nou eens dat die Furch gitaren al 100 jaar lang bekend zijn en de prijs rond de 2000 euro ligt terwijl dat maar 800 euro hoeft te zijn.
sorry voor jou maar jij drukt ook een stempel op een taylor gitaar,maar waarom?
hoe hoger de prijs, maar de kwaliteit hoeft er echt niet beter te zijn.
Vraagje voor jou, heb je al eens op een Furch gitaar gespeeld?

Alfred Jodokus
28 januari 2003, 16:50
Ik heb nog niet op een Furch gespeeld maar ben dat zeker van plan! Ik heb er wel eens een in mijn handen gehad maar dat was een tweedehands en daar kan ik nou niet bepaald een goed oordeel over geven, vindt je wel!

Maar daar gaat deze dicussie niet over, het viel mij op dat opeens Furch erg veel genoemd werd. Vandaar deze dicussie. Ik was nieuwsgierig hoe dat kwam. En dat vraag ik ook!
Je hoort mij ook niet zeggen dat het slechte gitaren zijn, ik heb al gezegd dat er volgens mij geen slechte gitaren gemaakt worden. Maar ik krijg allerlei ophemelende praat over Furch en dat is nu net wat ik niet wilde horen. Ik bestempel geen enkele gitaar ook Taylor niet. Ik vind het alleen overdreven om een gitaar op te hemelen. En daarom refereerde ik al aan die Taylor discussie.

Bovendien ben ik ook met je eens dat als je een dure gitaar koopt ook gelijk zeker te weten een brok kwaliteit koopt, immmers de ene taylor/takamine/seagull etc. is de andere niet. Ik heb liever ook een gitaar met een goede prijs kwaliteits verhouding. Misschien is een Furch wel wat? Maar daar gaat deze discussie niet over en daar wil ik ook niet op in gaan. Het viel me gewoon op dat, naar mijn gevoel, opeens Furch "je van het was". Terwijl het eerst een hele Taylor hype was op dit forum dan!
Wie is de volgende Lakewood?!!?

JimGitaar
28 januari 2003, 17:00
ik maakte kennis met gitaren Furch nadat ik een artikel over Gert de Meijer las in de Gitarist. Ik ben eens gaan zoeken naar deze gitaren en ondekte dat ze van goede kwaliteit zijn voor weinig geld als je naar de kwaliteit kijkt.
Dat op dit forum Furch gitaren wat meer besproken wordt komt denk ik door dat de een er over begint de andere hetzelfde doet wat ik deed, artikelen zoeken over deze gitaren.
Zo is de Furch hier wat meer bekender.

Jim

gertdm
28 januari 2003, 17:20
Ik vind Furch een geweldige gitaar, voor relatief weinig geld. De instapmodellen zijn
al oke, de massieve gitaren (met name dus die van na 2000)kunnen zich wel degelijk
meten met andere duurdere merken. Maar los daarvan ben ik ook gitarist en heb ook andere gitaren. Ik ben ook lyrisch over mijn Guild (12string) en over mijn Lowden.
Omdat er weiig bekend is over Furch probeer ik mijn steentje bij te dragen om het merk eens onder de aandacht te brengen.
Ik speel erop omdat ik ze goed vind. Niet alle Furches zijn even goed en dat zijn ook alle Taylors niet.Taylor is ook een beetje een hype geworden. Erg goeie gitaren, waar helaas ook slechte tussen zitten, voor een vette prijs. Zie elders op het forum.
Bovendien is een gitaar ook nog een instrument waar je zelf iets aan kan doen...
Je kunt objectief een bepaalde kwaliteit
beoordelen, maar dan nog is er een subjectief element. De vorm bijvoobeeld, of de slanke hals of wat dan ook. Ik ken mensen die spelen op een oude Harmony en zijn voldaan.
En voor Alfred nog een link


http://www.guitar-centre.com/furch/reviews/tg_review1_text.htm

Buzz
28 januari 2003, 17:39
Leuk zo'n discussie die dan uit zo'n vraag komt. Maar het merk is op dit forum wat naar voren gekomen omdat sommige mensen (waaronder ikzelf) tegen het merk aan liepen en prettig verrast werden door de klank. Daarmee is het merk niet beter of slechter dan anderen en ook niet bijzonderder.
Het zegt natuurlijk wel wat als een gitaar zo positief opvalt terwijl het merk nog nauwelijks bekend is...

Dylan61
28 januari 2003, 20:36
Op mijn speurtocht heb ik ook Furch gitaren in mijn handen gehad, waarvan ik er een zeer goed vond. Het telt misschien niet maar ik heb een klasse A cd met opnames van een 15 tal verschillende Martin gitaren door Martin zelf uitgegeven, uitleg bij deze CD wordt gegeven dat je vele malen moet luisteren om de verschillen te horen en naar van loop van tijd begin je de verschillen te herkennen. Zo werkt het ook bij het uitkiezen, je voelt je toch een beetje opgelaten in zo'n winkel effe lekker met een plectrum durf ik niet met zo'n gloedje nieuwe gitaar en toch wil je een keuze maken, en dan ook nog binnen een redelijke tijd omdat de verkoper ongeduldig staat te kijken. (Na drie gitaren durfde ik al niet meer een ander model te vragen) Ik geloof er in dat er een magisch moment is dat je zegt dat is hem ! Maar met Furch had ik dat niet, lang verhaal maar ik wil er nog even aan toevoegen dat ik ook werd aangestoken door het forum.

gertdm
28 januari 2003, 21:49
zo is het...gitaren zijn nooit hetzelfde.
Dat is het leuke eraan. Ik ken maar 2 merken die erg constant zijn van kwaliteit en geluid: Lopwden en Martin.
Voor Furch ben ik gevallen vanwege de betaalbare kwaliteit. In mijn opinie steekt die uit boven Seagull e.d. Helaas is bij Furch de onderlinge verschillen teveel aanwezig geweest.Ik heb bij Vox humana ook op vele modellen gespeeld en er waren verschillen.Momenteel, en dat blijf ik zeggen, wordt dat een stuk minder evenals bepaalde constructie-foutjes. Ze worden steeds beter en de prijs blijft hetzelfde.

Nogmaals , ik heb meerdere gitaren en vooral ook veel gitaren gehad.Het is ook wat voor sound je zoekt, wat je stijl is etc.
Ik vind het logisch dat een onbekender merk dat gewoon goed is eens gepromoot wordt.
En dat er nu meer mensen het kennen is alleen maar goed. Het hoeft ook niet jouw gitaar te worden.Ik zeg alleen dat het t onderzoeken waard is.Ik heb ook erg slechte verhalen over Guild gehoord. Valt nu onder Fender. Welnu mijn Guild klinkt waanzinnig goed en zoooo luid...is dat geluk, of is het de kwaliteit van de gitaar die goed is afgesteld door een vakman...want dat wordt ook wel eens vergeten...er is meer onder de zon:)
Als ik op dit forum rondkijk zie ik ook topics over Taylor en Lárrivee en Crafter en Cort....dusse het valt allemaal wel mee.
En natuurlijk...de een zal lyrisch zijn en de ander niet.
Ik heb wel een zwak voor Furch ja.Vooral als je de story kent en merkt dat het allemaal nog zo betrokken is en niet zo gladjes met
allerlei dure glossy reclames....als ik dan hoor dat in dat fabriekje tsjechische vrouwen
met de hand die gitaren zitten te polijsten...daar word ik lyrisch van ja...net zoals ik een zwak heb voor L'arrivee.
Zo dat is eruit:)

Ibanez RuleZ
28 januari 2003, 22:00
en terecht :grin:

harrald

Dylan61
28 januari 2003, 22:35
Je heb groot gelijk Gert, en je bent artiest genoeg neem ik aan om ook niet achter iets te staan waarvan je geweten zou knagen. Dat zou je tenminste niet lang volhouden.

gertdm
28 januari 2003, 22:58
klopt helemaal:)
Ik heb allang geleerd dat het in de muziek belangrijk is je eigen gevoel te volgen.
Ook als het om je instrumenten gaat.

En het is waar dat ik een endorsement heb, maar ik word verder niet gepushed of zo.
Het enige dat ik moet doen is erop spelen. Mooi toch?
Dat is ook de enige manier om de klank en mogelijkheden van gitaren te laten horen.
En van commercie hou ik al helemaal niet.
Washburn heeft me ook een endorsement aangeboden 2 jaar geleden.
Maar Furch is mijn gevoel:)

Dylan61
29 januari 2003, 00:20
Hoe sommigen hun beroep uitoefenen vanwege hun verheven geest, en sommige voor het profijt.

Andrea Cennini 1360 - 1427

Buzz
29 januari 2003, 08:50
Honi soit qui mal y pense
(Queen Victoria)

gertdm
29 januari 2003, 10:33
:smile:

Buzz
29 januari 2003, 12:05
:razz:

Alfred Jodokus
29 januari 2003, 14:12
Ik vind al die spreuken wel aardig! En jullie vullen elkaar leuk aan!

quote
Honi soit qui mal y pense
Queen Victoria)
(Wee diegene die er kwaad van spreekt)

Spreek ik er kwaad van dan, nee dat doe ik niet. Alleen vind ik dat je objectiviteit ver te zoeken is. Het valt mij op dat sinds Gert een endorsement heeft er meer over gesproken wordt, meer geschreven etc etc.
En dan denk ik als rechtvaardig Nederlander "DAT IS WEL HEEL TOEVALLIG"

quote (Buzz)
Het zegt natuurlijk wel wat als een gitaar zo positief opvalt terwijl het merk nog nauwelijks bekend is........
unquote

Jongens, lees het bericht van Ibanez Rulez (Furch revisited) wat van mij betreft had dat hierbij kunnen staan. Dat is toch schrijnend. Ik heb hier geen woorden voor. Als je zo op je gitaar moet wachten had ik het nooit gedaan. En dan nog die afsluitende zin.

quote
maar ik hoop dat ze zoiets bij mijn gitaar niet gaan flikken
unquote

Dus hierbij laten we objectief blijven en niet te hard van stapel lopen. Blijkbaar heeft Furch nog niet veel vertrouwen gewekt en is dat iets waar ze hard aan moeten werken. Een goede gitarist als Gert is een mooi promotie-materiaal maar de fabriek zelf zal toch iets aan de verschillen tussen Furch's moeten doen!

Buzz
29 januari 2003, 14:47
Nee hoor, Alfred, ik zeg niet dat jij er kwaad van spreekt. Was een klein weerwoordje naar Dylan.
Overigens moet je op een forum geen objectiviteit verwachten. Hier worden zowel positieve als negatieve berichten door alle emoties wel wat opgeblazen.
Maar terwille van de objectiviteit zal ik dan hier maar niet zeggen, dat ik een Furch van het oudere type heb, die geen technische problemen heeft, maar wel grandioos klinkt :smile:

Alfred Jodokus
29 januari 2003, 15:02
Toch moet dat elke keer gezegd worden,
van het oudere type die geen technische problemen heeft. Maar zeg nou eens eerlijk Buzz met welke ogen cq. gedachten lees jij dat bericht van Ibanez RuleZZ (Die eigenlijk zijn nickname moet veranderen in http://www.ikbenheelbenieuwdhoemijnfurchaan.com).

Alfred Jodokus
29 januari 2003, 15:04
Geintje Ibanez, ik kon het niet laten! Sorry

gertdm
29 januari 2003, 15:44
beter een goeie furch op de knie dan 10 van een xxmerk in de lucht...

Ik ben tevreden met de 2 furches die ik heb.
En ik erken dat er ook mindere tussen zitten.
Al wordt het minder.Dat verhaal over die 4 maanden...lees mijn story over Furch..toenemende vraag etc.

En verder vind ik het een goeie inhoudelijke discussie :smile:

Buzz
29 januari 2003, 15:51
Beste Alfred,

Aan bericht van Ibanez zitten verschillende kanten:
- Het illustreert het feit, dat Furch-gitaren hun technische problemen hebben (gehad)
- Torsie aan de hals is meer een probleem door (thermische) mishandeling dan een foutje in de bouw. Het zegt mij meer iets over de dealer, die dit (willen en wetens?) niet heeft gecontroleerd.
- Bellying komt bij vele ak. gitaren voor (heus niet alleen bij Furch) en is normaal zolang er geen excessieve vervorming en/of intonatie-problemen optreden.
- Het kopen van een (tweedehands) gitaar is ook altijd een kwestie van opletten en door durven vragen. En als je onervaren bent, kun je beter een ervaren iemand meenemen.

Ik blijf erbij dat je op een forum als dit (te) enthousiaste verhalen leest en ook (te) negatieve. Waar ligt de waarheid?
Maar daarmee is Furch nog niet het merk met de maandagochtend gitaren. Da's echt flauwekul. En om maar met een spreuk te eindigen:
&lt;Woorden maken van feiten meningen>
Jiu Ti Feng-Liang (plm 800 v. Chr)

Alfred Jodokus
29 januari 2003, 16:12
Beste Buzz,

Waarom doe je dat verhaal van Ibanez zo ontzenuwen en doe je het gelijk af als "Furch maakt geen maandagmorgen gitaren" als je alles op een rij zet zijn kun je van die feiten toch een niet al te beste mening vormen. Dus er zit een goede waarheid in je spreuk. Maar eerst mocht er over Taylor niet worden gezegd dat ze maandagmorgen gitaren maken. Vervolgens komt er een topic over Furch en ik lees her en der dat Taylor gitaren juist wel maandagmorgen gitaren maakt. Dit is niet fair. Furch maakt net zoals alle fabrikanten maandagmorgen gitaren en, is niet opeens het heilige boontje dat boven merken uitstreeft. Ik ben met je eens dat er enthousiaste en negatieve verhalen op dit forum van alle merken naar boven komt. Ik denk ook dat als je alles objectief bekijkt je een gulle middenweg zult vinden om een mening te geven over, wat de algemene opinie is van Furch gitaren.
Te meer ben ik dit topic begonnen omdat het beeld wat op dit forum werd geschetst van Furch niet eerlijk was. Mijn mening was dat uit alle voorgaande berichten opeens Furch alles was wat de klok sloeg.

Om de discussie mild te houden nog een spreuk:
Wie een kuil graaft voor een ander valt niet ver van de boom (Jodokus, Afredus 29-1-2003)

Alfred Jodokus
29 januari 2003, 16:17
Nu even een echte en inhoudelijke correcte spreuk:

If all think the same, nobody thinks right.

Georg Christoph Lichtenberg

JimGitaar
29 januari 2003, 16:31
Ieder gitaarmerk ook de dure merken!!!! maken gitaren die niet goed zijn!!!!
Furch heeft ook productiefouten gemaakt, maar als iemand zijn eigen gitaarmishandeld dan kan je Furch daar toch niet de schuld van geven.
Niemand op de wereld is perfect, en waar mensen zijn worden fouten gemaakt.
Furch heeft goeie en slechte gitaren net als ieder ander merk.

Dylan61
29 januari 2003, 16:40
kinderen zijn als pannenkoeken, de eerste mislukt altijd..


(heb je ook met gitaren)

Alfred Jodokus
29 januari 2003, 16:47
Nu komen we ergens! Dit bewijst eindelijk eens wat objectiviteit!

En laten we maar ophouden met die spreukjes want immmers:

"A witty saying proves nothing."
- Voltaire (1694-1778)

Buzz
29 januari 2003, 16:54
Op 2003-01-29 16:12, schreef Alfred Jodokus:
Beste Buzz,

Waarom doe je dat verhaal van Ibanez zo ontzenuwen en doe je het gelijk af als "Furch maakt geen maandagmorgen gitaren" als je alles op een rij zet zijn kun je van die feiten toch een niet al te beste mening vormen. Dus er zit een goede waarheid in je spreuk. Maar eerst mocht er over Taylor niet worden gezegd dat ze maandagmorgen gitaren maken. Vervolgens komt er een topic over Furch en ik lees her en der dat Taylor gitaren juist wel maandagmorgen gitaren maakt. Dit is niet fair. Furch maakt net zoals alle fabrikanten maandagmorgen gitaren en, is niet opeens het heilige boontje dat boven merken uitstreeft.


Beste brave Jodokus,

Lezen is ook en vak. Ik ontzenuw geen verhaal. Ik onderken het wel degelijk. Ik vind dit echt balen voor hem. Ook stel ik niet dat Furch geen maandagochtend gitaren heeft. Ze zijn alleen niet de enige.
Maar als ik het even mag opmerken: het komt mij voor dat je voornamelijk gevoelig bent voor negatieve argumenten en positieve afdoet als niet-objectief. Maar objectiviteit (voor zover dat bestaat en hier haalbaar is) is een inachtneming van alle argumenten.
En nog dank voor de verrijking van mijn citaten-schat. :smile:

Buzz
29 januari 2003, 16:57
Op 2003-01-29 16:40, schreef Dylan61:
kinderen zijn als pannenkoeken, de eerste mislukt altijd..


(heb je ook met gitaren)


Mijn eerste kind is wel goed gelukt, hoor, pas op!

Maar misschien moet je zeggen:
Kinderen zijn net onvoldoendes: voor je het weet heb je er vier...

Alfred Jodokus
29 januari 2003, 17:09
Lieve Buzz,

Leuk dat je dat zo plastisch brengt! Ik doe mee. Lezen is zeker een vak.

- Heb ik niet geschreven dat er een overtrokken beeld ontstond over Furch gitaren en dat er alleen maar positieve meldingen van Furch op dit forum stonden.
- Heb ik niet gezegd dat ik het gevoel had dat ik dacht dat opeens Furch alles is wat de klok slaat.

Dat geeft dus een eenzijdig beeld en dat is dus wat ik bedoel met dit topic-je. Er staan nu al genoeg argumenten over Furch om een beter beeld te schetsen en dat is nou net waar het om ging. Niet om jou of iemand anders zijn gitaar af te kraken. Want daar gaat het mij niet om en dat heb ik al geschreven.

Maar als lezen voor jou erg moeilijk is kunnen we misschien samen op les! (grapje)

Alfred Jodokus
29 januari 2003, 17:17
En omdat je zo gek bent op spreuken:

"The gods too are fond of a joke."
- Aristotle (384-322 B.C.)

Buzz
29 januari 2003, 17:18
Yes, dat doen we Jodokus! En als we genoeg gelezen hebben, spelen we samen nog een stukje. Suggestie: Suite voor gitaar, harp en neusfluit van Johann Sebastian Kwak.
(ik had je profiel even bekeken :wink: )

gitaarob
29 januari 2003, 17:23
Prachtig deze discussie , wie zou er nu nog durven zeggen dat gitaristen ongeletterde analfabeten zijn ?
De mooiste engelse en latijnse spreuken komen hier voorbij.
Zeg Jodokus en Buzz , jullie hebben toch zeker geen endorsement van het N.T.I. ?

Ibanez RuleZ
29 januari 2003, 17:25
leuk, ik ben een dag niet online, en er ontspint zich een hele discussie hoe mijn post regarding Furch gitaren gelezen moet worden :grin:

Allereerst. Er moet ff opgemerkt worden dat ik wel voor een Furch ga, en dat zegt volgens mij al een heleboel. Daarnaast, ik ga inderdaad wel er een "tag" aan hangen dat ik wel een fatsoenlijke gitaar wil. Dus zo'n gitaar met een bovenblad dat ik niet goed genoeg vind, gaat gewoon terug. Overigens was het maar 1 gitaar met een ceder bovenblad die dat had, de andere c modellen hadden een keurig fijngenerfd bovenblad. Ik meot ook zeggen dat ik Furch nog niet helemaal vertrouw. Het is en blijft een tjechisch merk, en sorry voor gert, maar dat kan je wel merken. Die lui hebben nog steeds het communistische systeem in hun achterhoofd en ze zijn tot op zekere hoogte lekker amateuristisch (ik kreeg bijzonder snel een antwoordt van ze, toen ik gemaild had, alleen jammer genoeg zat er ook een virus bij :grin:.
Het is misschien een beetje een gok, maar goed, dat heb je altijd als je een gitaar besteld, enne, laten we reeel wezen, als ik een nieuwe gitaar koop, mag je verwachten dat ie OK is, en ik zal er zeker heel kritisch naar kijken als ie aankomt.

en nogmaals:
dit alles neemt niet weg dat ik TOCH voor die Furch ga en waarom? ik houd nu al van het gevoel van die gitaar: het hele idee wat er achter die fabriek zit en daarnaast zo'n stuk geluid neerzetten, dat andere merken (gevestigde merken) erbij verbleken. Dat noem ik een stuk KLASSE!

enne buzz, best wel grappig, die nickname :grin:

Harrald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-01-29 17:27 ]</font>

Alfred Jodokus
29 januari 2003, 17:26
Heel goed!

"In the end, everything is a gag."
Charlie Chaplin (1889-1977) :smile:

Buzz
29 januari 2003, 17:32
Zeg Jodokus en Buzz , jullie hebben toch zeker geen endorsement van het N.T.I. ?


Nee, ik houd het maar bij Asterix en Suske en Wiske.
Verder dan lagere school en een visakte ben ik nooit gekomen.

C'est le ton qui fait la musique
C'est la musique qui fait le guitariste

gertdm
29 januari 2003, 20:03
ik hoa voar un furch wan ons zieewn bin zuunig ...:smile:

Dylan61
30 januari 2003, 00:00
Don't follow leaders, watch the parking meters.

Bob Dylan 1965

(Weg met Bush, let op belangrijke dingen! vrij vertaald naar Dylan)

Jippie ik ben een hippie!

gertdm
30 januari 2003, 00:26
:smile: haha is waar

Alfred Jodokus
30 januari 2003, 10:28
Mooi gezegd Dylan :grin:

Maar dit schrijft zijn vader:

quote

I have opinions of my own, strong opinions, but I don't always agree with them.

George Bush Sr

unquote

Dat klinkt meer naar "stemmen in je hoofd" en dat is dan de vader van................

En dit moeten we op de bumper van George Bush Jr limo plakken.

Guns don't kill people--I do

:grin:

willemw
31 januari 2003, 23:32
bush plays furck?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: willemw op 2003-01-31 23:35 ]</font>

bónneke
1 februari 2003, 16:38
http://www.guitar-centre.com/furch/furchguitar_frame1.html

Tom Anderson plays Furch

piezo
1 februari 2003, 17:39
Van de eerste Telecasters kreeg Leo Fender er ook 9 van de 10 terug omdat ze gebreken vertoonden.
Ik heb een oudere Furch met een bellying probleem, maar doe hem er niet om weg.