PDA

View Full Version : Gitaar en ukelele op één versterker?



Neef Ron
20 oktober 2007, 09:10
Met mijn smartlappentrio (accordeon, ukelele, contrabas) wil ik mijn contrabas bij enkele nummers omruilen voor een gitaar (ik heb een elektro akoustische, nylonsnarige Epiphone C70CE). Nu gaan we ingangen tekort komen op onze power mixer en vraag ik me af wat het beste is.

Kunnen we een nieuwe gitaarversterker kopen en daar de gitaar en ukelele op aansluiten? Is het gebruikelijk om met twee verschillende instrumenten gelijktijdig over dezelfde versterker te spelen? Nog suggesties voor vermogen of type versterker? Of is het toch handiger om een goede basversterker aan te schaffen en dan de gitaar en ukelele over de EMX te schakelen?

We gebruiken een Yamaha EMX power mixer met zes ingangen. Op drie daarvan zit een zangmicrofoon, de vierde microfoon zetten we voor een oefenversterkertje waar de ukelele doorheen speelt. Op ingangen 5 en 6 van de EMX zitten de accordeon en de contrabas.

peter_heijnen
20 oktober 2007, 12:14
Je kunt ook een klein extra mixertje kopen: http://www.feedback.nl/?id=55&b=XX1002&a=98&treeID=7_1_1
Gitaar en ukelele krijgen dan ieder een eigen kanaal op de kleine mixer, en de mixer sluit je aan op een van de kanalen van de powermixer. Licht, klein, en goedkoop.

Neef Ron
3 november 2007, 00:42
Bedankt voor de tip, we hebben een mixertje gekocht. Op de repetitie bevalt het goed, binnenkort bij een optreden ook eens uitproberen.