PDA

View Full Version : line6 bas amp LD150



Amadeeke
20 oktober 2007, 00:39
line6 LD150 basamp, staat in promotie voor 299 euro.

Ben stilaan aan het rondkijken voor een (oefen)amp die ook in een zaaltje zijn mannetje zou kunnen staan.
Heeft iemand positieve / negatieve podium ervaringen met deze amp ? of andere van types van line6 (LD175 LD300 )
Tis een 12 inch luidspreker met 150w versterker in een schijnbaar klein kastje dat wel handig mee naar de repetitie mee kan.

hendrix2
20 oktober 2007, 18:02
Ik ben geen basgitarist, maar in ons repetitielokaal vorig jaar stond een LD175 geloof ik (of de LD300? weet het even niet).
Ik vond het een zeer degelijke versterker met echt veel mogelijkheden. Voor de weinige keren dat ik bas speelde kon ik er echt een goed geluid uit krijgen.
Ik vermoed ook dat die 150 ook wel zal meevallen.
Heb er wel geen podiumervaring mee...

OJJVZ
20 oktober 2007, 18:16
meestal is tussen de 100 en 300 ongeveer genoeg (verschilt niet zoveel als je zou denken, vermogen X10 = volume X2) voor op podium, als het niet al té grote podia zijn, want hij gaat ook via de line-out wel naar het mengpaneel zeker, dan gebruik je hem gewoon als monitor. Ik denk dat het zo ongeveer genoeg is, maar het is niet dat je zegt van, knoeterhard, op het podium.
Ik heb er geen ervaringen mee, maar de meningen waren wel wat verdeeld over sommige Line6 versterkers, op www.basgitaarforum.nl is kort geleden daar nog een topic over geweest.
Klik (http://basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=12464&highlight=line6)
Misschien dat je hier wat aan hebt.

Amadeeke
21 oktober 2007, 11:38
bedankt voor de reacties,

Blijkbaar is Line6 nog niet zo bekend met zijn bas amps.

Moest de prijs van Ampeg niet zo hoog zijn dan was mijn keus snel gemaakt.
En of die ook makkelijk te sleuren is naar repetitie. BA115 = 30kg.

2 vliegen in 1 klap vangen zal misschien niet gaan.
Een klein goedkoop ampje voor repetitie..... en verder dromen van Ampeg...

pbas
22 oktober 2007, 18:20
Omdat mijn Fender bassman 50 niet voldoende vermogen heeft heb ik een Line 6 LD 300 gekocht en ben er zeer tevreden over. Ik gebruik niet alle mogelijkheden maar vind het wel prettig dat je zelf 4 voorkeurstoetsen kunt programmeren zodat je met een druk op de knop snel kunt overschakelen van sound tussen 2 nummers door.
Sinds kort heb ik ook ook een LD 110 om in thuis te oefenen, en deze bevalt ook goed, ga hem binnenkort uitproberen in de kroeg bij een jamsessie.