PDA

View Full Version : sg menace inruilen voor een les paul



cardinal
19 oktober 2007, 23:31
Ik denk erover na om mijn sg menace in te ruilen voor een les Paul bfg of faded standard.

Welke van de twee zouden jullie voor gaan en waarom? Ik speel vrij stevige rock over een marshall amp.

DeiDRagonas
20 oktober 2007, 00:20
FADED...
Veruit, no competition, zonder te twijfelen, by far... faded!

Ga ze beide eens naast elkaar vasthouden en voel het kwaliteitsverschil. Daar komt bij dat die faded imo veeeeeel mooier is. Als je echt een killswitch nodig hebt en de slechte afwerking je een worst is.... Tja, lastige keus... je bespaard wel een paar honderd eu dan.

Maar serieus, ga je voor sound en wil je een echte gitaar... Faded.

Succes met je keuze, grt, Roy.

LP_CL
20 oktober 2007, 02:48
ik denk dat je dan toch sowieso wat kluiten zal mogen bijbetalen.
Maar om even te antwoorden: ik zou ook voor de faded gaaan, ALS je zo een deal weet te versieren. De BFG gaat misschien gemakkelijker gaan.

Yamhammer_71
20 oktober 2007, 03:11
Waarom wil je 'm eigenlijk inruilen?

bass blom
20 oktober 2007, 10:40
Waarom wil je 'm eigenlijk inruilen?

hij wil graag een wat meer elitaire gitaar denk ik :D

glacius
20 oktober 2007, 10:56
ik zou voor de bfg gaan ..

Orpheo
20 oktober 2007, 11:18
ik zou voor de faded gaan, MITS de bfg geen quilt/flamed MAHONIE back heeft. mijn bfg heeft een quilt mahonie back, en daarom heb ik toen ook voor die gekozen (en hij klonk beter dan menig faded, by far!)

Yamhammer_71
20 oktober 2007, 12:41
Normaal gesproken zijn er redenen om over te stappen op een compleet ander model gitaar.

Een Les Paul is weer iets heel anders dan een SG...verwacht in ieder geval niet dat je meer scheur uit de Les Paul krijgt dan uit de SG. Een SG kan je schaamharen rechtovereind doen staan, terwijl een Les Paul wat 'smoother' en iets vettiger klinkt...het is jouw keuze, maar ik zou nooit overstappen vanwege de looks. Als de sound van een Les Paul is wat je wilt, dan zou ik zeggen: haal nu nog een LP Faded of BFG! :rockon: