PDA

View Full Version : wat voor gitaar is dit?



wortel187
19 oktober 2007, 22:37
hoi allemaal,

kan iemand mij vertellen wat voor gitaar dit is?

het gaat om deze gitaar: ---> http://www.youtube.com/watch?v=O2KnC0vMKZ0

alvast bedankt...

Vonk
19 oktober 2007, 23:22
Een akoestische gitaar :hippie:. Lekker belangrijk welk merk het is, zo bijzonder is het niet. Je kan beter zelf naar de winkel gaan en degene kiezen die je zelf het mooiste vind klinken (ik neem aan dat je een gitaar wilt gaan kopen).

Ik versta geen Arabisch of wat dan, maar ik vermoed dat ie ons een riedeltje wilde leren...?

wortel187
19 oktober 2007, 23:24
nee ik heb al een gitaar maar ik probeerde dit liedje na te spelen maar het klinkt gewoon anders dan bij mij, ik heb namelijk een klassieke gitaar, maar een klassieke is toch een akoestische?

Harald
20 oktober 2007, 09:00
Akoestisch wordt meestal een steelstring mee bedoeld, al is een klassieke natuurlijk ook akoestisch. Maar dit is gewoon een klassieke gitaar zo te zien, en aan de plekken op de hals te zien, oud en bepaald niet zo bijzonder. HEt filmpje is bij de close up (heb trouwens maar een kort stukje gekeken) trouwens niet in sync met het geluid. Gebeurt wel vaker op youtube. Hoor hem E B G zeggen ergens, stemming zal dus wel gewoon standaard zijn. De synchronisatie is waarschijnlijk het probleem. Ach, je weet ongeveer waar het zit. Gewoon verder op gehoor uitwerken. Zo moeilijk is het niet, en is goede training.

wortel187
20 oktober 2007, 11:39
o ok bedankt voor jullie reacties.

-=JEROEN=-
20 oktober 2007, 20:31
ik denk inderdaad dat jou gitaar anders klinkt dan wat hij speelt omdat het beeld van de video niet gelijk loopt met het geluid ;)

wortel187
20 oktober 2007, 21:38
haha, ja maar het komt denk ik ook omdat ik net ben begonnen want als ik bijvoorbeeld mijn D los laat dan klinkt ie dubbel en soms als ik een klank aan sla klinkt ie niet zuiver, maar dat is denk ik oefenen of niet? iemand tips?

Vonk
20 oktober 2007, 21:52
Het lijkt me dat je de basis niet onder de knie hebt, wat natuurlijk begrijpelijk is als beginner. Je moet nu erg langzaam spelen om de problemen te herkennen, en kritisch zijn op wat je hoort. Als er iets niet goed klinkt moet je zoeken waar het probleem ligt.
Een leraar kan je hiermee het beste helpen, aangezien wij over internet niet kunnen zien wat jij verkeerd doet.

Arts
21 oktober 2007, 00:15
ik zou zegggen .. Mail hem:
kaliber_r@Hotmail.com