PDA

View Full Version : Pedalboard meerdere pedalen tegelijk schakelen



gobius
19 oktober 2007, 22:08
Ik wil een pedal board maken. Ik heb drie distortion pedalen. Verder een laney lc 30 met een clean kanaal en een scheur kanaal.

Nu wil een pedal board bouwen waarbij ik een aantal schakelaars maak. Daarmee moet het mogelijk zijn zowel mijn kanalen te schakelen als mijn effectpedalen. Dus bijvoorbeeld:
schakelaar 1: clean kanaal
schakelaar 2: scheur kanaal + 1 distortion pedaal.

Ok, het klinkt erg ingewikkeld, maar misschien heeft iemand van jullie een idee.

zjanke
20 oktober 2007, 08:51
Klinkt niet ingewikkeld, dat klinkt alsof je midi nodig hebt. Daar zit een grote maar aan, je versterker moet met midi om kunnen gaan en een LC30 kan dat volgens mij niet.

drap
20 oktober 2007, 10:02
Als je bepaalde groepen tegelijk wil inschakelen, is het met bijvoorbeeld een line selector wel te doen en er zijn vele andere pedalen daarvoor. Maar ik begrijp dat het maar om één pedaal over je clean kanaal aan/uit gaat? Dan heb je niet eens een line selector nodig.

Mike McCready
20 oktober 2007, 14:29
Wordt lastig lijkt me... Wat veel gedaan wordt is de footswitch van je Laney en je ditortionpedaal discht bij elkaar zetten zodat je allebei de knoppen tegelijk in kunt trappen, maar daar was je zelf waarschijnlijk ook al op gekomen...

gobius
21 oktober 2007, 00:11
Als je bepaalde groepen tegelijk wil inschakelen, is het met bijvoorbeeld een line selector wel te doen en er zijn vele andere pedalen daarvoor. Maar ik begrijp dat het maar om één pedaal over je clean kanaal aan/uit gaat? Dan heb je niet eens een line selector nodig.

thanx. Heb dus gekeken naar zo'n boss line selector, maarrrr, volgens mij kun je daar maar tussen twee verschillende settings kiezen. Ik zou dus willlen kiezen tussen:
1. clean van versterker;
2. crunch van versterker;
3. crunch van versterker + marshall guv'nor distortion;
4. crunch van versterker + tube screamer.

Ben gelukking niet veeleisend oid.

Is zo'n line selector lastig te bouwen?

Hell's Engl
21 oktober 2007, 10:31
Is 'n Brunetti Vector niks voor jou dan? Of de Massotti TB-6? Deze kunnen ook je amp-switchen...

Joost

zjanke
21 oktober 2007, 11:11
Weer wat geleerd, ik wist niet dat er apparaten bestonden die dat ook konden. Wel een prijzige oplossing....

RolandT
21 oktober 2007, 11:16
Kijk eens naar loop-master (http://www.loop-master.com/index.php?cPath=33) die mannen maken zowat alles.

Hell's Engl
21 oktober 2007, 15:49
Vinni (op dit forum) heeft 't Vector te koop en op marktplaats staat 'n Carl Martin Combinator 2 tekoop... ook 'n soort gelijk looper, alleen weet ik niet of deze ook je amp kan switchen..

Joost

Hell's Engl
21 oktober 2007, 17:04
http://www.youtube.com/watch?v=f7rlAGYcB3c

Die Fuzzface klinkt wel erg bruut!!

Joost

vinni
22 oktober 2007, 11:48
Het gaat er toch niet om wat het kost!.....het gaat erom wat je dr voor krijgt! :seriousf:


Maar inderdaad....een Vector kan dit wel oplossen.....en een hele hoop meer.
P.m. me maar of zie Gitaarmarkt.

Groet,
Vinni

Sj03rd
22 oktober 2007, 16:18
Het gaat er toch niet om wat het kost!.....het gaat erom wat je dr voor krijgt!


Maar inderdaad....een Vector kan dit wel oplossen.....en een hele hoop meer.
P.m. me maar of zie Gitaarmarkt.

te laat....verkocht :D

Angel
22 oktober 2007, 19:03
te laat....verkocht :D
:angry: Grrrrrrrrrrrrr :angry: