PDA

View Full Version : Lag?



sandra-kane
19 oktober 2007, 18:06
hallo,
ik heb hulp nodig!
ik wil een lag kopen!
maar k weet niet of die goed is
iemand ervaring?
of tips?

Realeigo
19 oktober 2007, 18:06
Testen....
als hij goed aanvoelt dan is hij goed..

jasper159
19 oktober 2007, 18:13
Waarom wil je een gitaar kopen waarvan je niet weet of hij goed is of neit?

sandra-kane
19 oktober 2007, 18:16
Waarom wil je een gitaar kopen waarvan je niet weet of hij goed is of neit?
omdat er veel zijn die zeggen dat die goed is .
maar die personen zijn nou niet egt de types voor gitaar spelen:P
maar testen lijkt me wel een goed plan!

dunnoaname
19 oktober 2007, 18:19
Het belangrijkste is of JIJ hem goed vind. Testen dus. Als je zelf nog maar weinig gitaren bespeeld hebt tot nu toe of nog niet echt gitaar kan spelen zou je iemand kunnen meenemen die wel veel van gitaren weet.

Zou zoiets misschien in koeienletters bovenaan het forum geplaatst kunne worden? Of is dat zonde om dat er dan nog maar 1/10e van het huidige aantal topics wordt geopend?

Kaboemba
19 oktober 2007, 19:01
Goed is nog al moeilijk te zeggen als je niet het type en de prijs vermeldt.

Maar lag maakte leuke gitaren, de chinese gitaartje van nu zijn een stuk minder, kan ook niet anders voor die prijs, maar nog altijd in prijs en kwaliteit erg goed.

Solidkick
19 oktober 2007, 21:25
Ik heb een oudere Roxanne Classic van de Franse productie.
Goede gitaar.

Riky
20 oktober 2007, 10:26
Hej sandra,

Ik zelf een tijd geleden ook LAG arkane am 100 gekocht.. Echt heel fijn gitaartje. Hals vind ik perfect. Niet te dun, niet te dik. Als je hem goed afsteld hoef je hem nooit te stemmen.
Brug element heeft een hele vette sound!
Mid element is heel goed te gruiken voor funky dingetjes en nek element heeft een beetje strat sound alleen dan in humber vorm... Goed te gebruiken voor clean. hij klinkt heel vol, veel bass maar de notes die je aanslaat blijven toch goed te horen..

Als ik een nadeel zou moeten noemen zou dat kunnen zijn dat de matte lak van de gitaar niet matt blijf... De pekken waar je met je arm of hand overheen gaat worden glanzend... Personlijk vind ik dit wel cool, maar je kunt het natuurlijk ook jammer vinden...

De lag arkane vind ik een heel veel zijdig gitaarje. Ook is de prijs kwaliteits verhouding zeer goed!

jasper159
20 oktober 2007, 11:54
Ja hoor, "goede" gitaren zijn er zoveel, maar een gitaar is pas "goed" als je een klik voelt als je hem bespeeld :)

Kaboemba
20 oktober 2007, 12:32
Ja hoor, "goede" gitaren zijn er zoveel, maar een gitaar is pas "goed" als je een klik voelt als je hem bespeeld :)

Sjesus die kan echt in de leuter top tien, wat een dooddoener.
Bovendien als je pech hebt "klik" je pas bij 5000 euro, mooi klote als je 300 euro hebt.

Zoek gewoon een goede gitaar binnen je budget, dat "klikken" (wat het ook mogen zijn) komt later wel.

FooFoo
20 oktober 2007, 12:40
toffe gast ben jij!

Kaboemba
20 oktober 2007, 13:20
toffe gast ben jij!

Idd, bedankt.
Maar ff serieus wat moet iemand nu met zo'n opmerking van "een klik".
Iemand vraagt serieus info over een merk/type en dan krijg je als antwoord het maakt niet uit er moet een klik zijn.
Als je net begint of nog niet zo gevorderd bent dan weet je helemaal niks van "een klik", maar wil je gewoon weten of je voor je geld iets goed koopt.
Ik vind het een opmerking van het zelfde nivo als "geluid zit in je vingers" als iemand b.v. wil weten of de versterker die hij wil kopen is wat hij zoekt.
dooddoeners waar de topic starten geen donder aan heeft en bovendien (zeker bij een beginner) nog niet waar is ook.

Ik snap best dat iemand goed moet kijken. luisteren en voelen of de gitaar hem/haar lekker ligt, maar zeg dat dan en heb het niet over een vage klik.

jasper159
20 oktober 2007, 13:27
Idd, bedankt.
Maar ff serieus wat moet iemand nu met zo'n opmerking van "een klik".
Iemand vraagt serieus info over een merk/type en dan krijg je als antwoord het maakt niet uit er moet een klik zijn.
Als je net begint of nog niet zo gevorderd bent dan weet je helemaal niks van "een klik", maar wil je gewoon weten of je voor je geld iets goed koopt.
Ik vind het een opmerking van het zelfde nivo als "geluid zit in je vingers" als iemand b.v. wil weten of de versterker die hij wil kopen is wat hij zoekt.
dooddoeners waar de topic starten geen donder aan heeft en bovendien (zeker bij een beginner) nog niet waar is ook.

Ik snap best dat iemand goed moet kijken. luisteren en voelen of de gitaar hem/haar lekker ligt, maar zeg dat dan en heb het niet over een vage klik.

Een klik is niet "een klik".
Maar gewoon, alsdie goed aanvoelt, dat bedoel ik met een klik.
TESTEN DUS, niet zomaar vragen of die "goed" is, goed is voor iedereen iets anders.

Kaboemba
20 oktober 2007, 13:38
Ik snap best wat je met een klik bedoelt, echter je moet ook maar de ervaring de kennis en het geld voor die klik hebben.

Vaak hebben beginners/minder gevorderden niet echt een idee wat ze zoeken en wat er dan klikt en dus kan die niet zoveel met een klik.
Bovendien is die klik er vaak niet eens meteen maar moet dat "groeien" ik heb gitaren die ik eerst niet echt helemaal gewelidg vond en die ik nu niet meer weg wil doen.

kortom het klikt ff wat makkelijker als je meer ervaring hebt en dan nog weet je het niet altijd.
Als beginner wil je vaak een goede aankoop doen, die klik ga je later wel voor.
Maar je hebt wel gelijk dat je niet zomaar wat moet vragen en dan dat maar kopen, voel het ding aan speel er is op, dan zal het misschine niet meteen het perfecte ding zijn, het is dan iig geen gitaar waar je niet op wilt spelen.

sandra-kane
22 oktober 2007, 21:18
Hej sandra,

Ik zelf een tijd geleden ook LAG arkane am 100 gekocht.. Echt heel fijn gitaartje. Hals vind ik perfect. Niet te dun, niet te dik. Als je hem goed afsteld hoef je hem nooit te stemmen.
Brug element heeft een hele vette sound!
Mid element is heel goed te gruiken voor funky dingetjes en nek element heeft een beetje strat sound alleen dan in humber vorm... Goed te gebruiken voor clean. hij klinkt heel vol, veel bass maar de notes die je aanslaat blijven toch goed te horen..

Als ik een nadeel zou moeten noemen zou dat kunnen zijn dat de matte lak van de gitaar niet matt blijf... De pekken waar je met je arm of hand overheen gaat worden glanzend... Personlijk vind ik dit wel cool, maar je kunt het natuurlijk ook jammer vinden...

De lag arkane vind ik een heel veel zijdig gitaarje. Ook is de prijs kwaliteits verhouding zeer goed!

dat was ook eigenlijk net de gitaar die ik voor ogen had ;)

Riky
25 oktober 2007, 15:56
dat was ook eigenlijk net de gitaar die ik voor ogen had ;)

Zeker moeite waard om te proberen :) Het leuke is ook dat er niet zo heel veel mensen zijn die met een lag rondlopen... Om het even te vergelijken met Ibanez en Stratjes...

jimihattricks
25 oktober 2007, 16:35
...Het leuke is ook dat er niet zo heel veel mensen zijn die met een lag rondlopen...

daar zal vast wel een reden voor zijn :)

Riky
26 oktober 2007, 14:55
daar zal vast wel een reden voor zijn :)


idd niet veel mensen kennen het merk...

Mr. Ibanez
26 oktober 2007, 19:54
Hallo Sandra,
Ik heb nu ruim een jaar een LAG Arkane 100, mat zwart. Echt een scheur-monster. Jemig, wat een woesteling. Hij begint al te grommen tegen me als ik er alleen al maar naar kijk! Lekker hoor!
En, ik vind hem supermooi vormgegeven. Ik heb persoonlijk nog geen minuut spijt gehad van die bijna 400 euro! Dus, hop-hop-hop naar de gitaarboer om zelf te voelen, proeven, snuffelen en spelen!

iwamoto
26 oktober 2007, 20:33
daar zal vast wel een reden voor zijn :)
naja, er zijn ook niet veel mensen met een vigier, terwijl ze echt heel cool zijn, neem nou deze
http://212.43.220.66/sites/medias/produit/photos/255.jpg

ben vanhoof
26 oktober 2007, 21:16
Ik heb een lag ak100. Vrij goede gitaar, erg snelle hals. Wel heeft hij medium frets (wat dunner is dan normaal) en daar moet je wel voor zijn. De elementen zijn niet slecht (vrij warm), maar het brug element heb ik vervangen door een emg81. Ook de brug is een beetje goedkoop gemaakt tegenover mn jackson rr5, maar een gitaar van 300€ mag je eig niet vergelijken met 1 van 1200.