PDA

View Full Version : Fender Bassman 135 verkopen.



Jedeel
19 oktober 2007, 16:52
Ik heb via via een Fender Bassman 135 gekregen.
Ik speel zelf geen bas en wil deze top op marktplaats verkopen.

Ik heb de top uitgeprobeerd, even een oudere hifibox erop aangesloten en mijn akoestische gitaar. Beide kanalen doen het.
Het viel mij wel op dat er een lichte hum klinkt. Maakt niet uit hoe hard ik de voortrap of eindtrap uitstuur, de lichte hum blijft op gelijk volume.
(Misschien het standaard bijgeluid?)

In de kast zit een beschreven sticker dat de versterker in 1983 geheel is nagekeken en de buizen zijn vervangen. Er zitten 4 "Ultron 6L6 GB" in.

Wat zou ik voor deze versterker kunnen vragen?

Saf
19 oktober 2007, 18:07
ik heb mijn bassman 135 twee of drie jaar terug gekocht voor 250 volgens mij is dat wat weinig ik den kdat je rond de 350 / 400 ofzo moet gaan zitten afhankelijk van de staat etc. Misschien wel iets voor mij?

Jedeel
19 oktober 2007, 18:52
ik heb mijn bassman 135 twee of drie jaar terug gekocht voor 250 volgens mij is dat wat weinig ik den kdat je rond de 350 / 400 ofzo moet gaan zitten afhankelijk van de staat etc. Misschien wel iets voor mij?
Omdat we hier niet mogen 'handelen' c.q. commercieel bezig wezen, zal ik mij beperken tot een vraag;
Waarom zou je een 2e willen hebben? :-)

pimmetje
19 oktober 2007, 20:21
Heel goed :D
Ik zat al met de vinger bij de delete-knop te kijken welke kant dit onderwerp op zou gaan.

Saf
19 oktober 2007, 23:37
zo had ik het ook niet bedoeld.

Waarom een tweede? we treden nog al veel op (gemiddeld rond de 35/40 keer per jaar met mijn hoofdband )en zou opzich wel een reserve kunnen gebruiken. Maar aangezien ik daar ook al een sound city 100 en een london city dea130 top voor heb denk ik dat ik mijn vrouw toch niet zo ver om kan krijgen. vandaar ook het misschien iets voor mij? (tis eignelijk meer een verslaving dat aankopen van bassen/gitaren/versterkers)

Ik vind het een ontzettend lekkere en fijne basversterker het is echt mijn favoriet. Ik begrijp van mijn kant eigenlijk neit dat iemand hem zou willen verkopen. We gebruiken hem met name in de oefenruimte echt overal voor. Met de viool/mandoliene/banjo/gitaar of zelfs zang over het tweede kanaal en alles klinkt goed. Geniale versterkers als je het mij vraagt.

Frits van Mourik
20 oktober 2007, 00:29
Ik heb de top uitgeprobeerd, even een oudere hifibox erop aangesloten en mijn akoestische gitaar. Beide kanalen doen het.
Het viel mij wel op dat er een lichte hum klinkt. Maakt niet uit hoe hard ik de voortrap of eindtrap uitstuur, de lichte hum blijft op gelijk volume.
(Misschien het standaard bijgeluid?)



Op de achterzijde van je amp tref je waarschijnlijk twee instelpotmeters aan,
gemerkt "hum balance" en "output tube matching".
Probeer door deze voorzichtig te verdraaien, de brom te minimaliseren.
Zoals je het beschrijft, geef ik de meeste kans aan de "matching"-pot.
NB: Laat eerst je amp een 1/2 uurtje opwarmen.

Blijft 'tie desondanks brommen, dan wordt 't wellicht tijd voor een "recap-job".

Jedeel
20 oktober 2007, 01:38
Op de achterzijde van je amp tref je waarschijnlijk twee instelpotmeters aan,
gemerkt "hum balance" en "output tube matching".
Probeer door deze voorzichtig te verdraaien, de brom te minimaliseren.
Zoals je het beschrijft, geef ik de meeste kans aan de "matching"-pot.
NB: Laat eerst je amp een 1/2 uurtje opwarmen.

Blijft 'tie desondanks brommen, dan wordt 't wellicht tijd voor een "recap-job".
Klopt, die twee trimmers heb ik gezien.
Ik zal daar voorzichtig iets aan verdraaien.

"Recab-job" is de condensatoren vervangen? (Heb ik iets over gelezen)

Jedeel
20 oktober 2007, 17:57
Klopt, die twee trimmers heb ik gezien.
Ik zal daar voorzichtig iets aan verdraaien.

Ik heb eerst voorzichtig de trimmers iets verdraaid, maar omdat dat niet hielp ites meer verdraaid; maakt niet uit de hum blijft.

Zou dat dan kunnen liggen aan oude (verouderde?) condensatoren?

Frits van Mourik
21 oktober 2007, 01:30
Jazeker. De elektrolytische condensatoren (elko's) in je amp verouderen.
Da's een chemisch proces, alhoewel heftig gebruik het verouderingsproces versnelt.
Elko's van 20- 30 jaar oud zijn hoe dan ook - door hun leeftijd - suspect.

Saf
21 oktober 2007, 12:21
een paar elcootjes laten ervangen is niet zo'n dure reparatie. Ik zou hem laten servicen en dan lekker zelf op spelen is in mijn ogen een veelzijdige goed klinkede versterker.

Marc Oblivian
24 oktober 2007, 10:08
we treden nog al veel op (gemiddeld rond de 35/40 keer per jaar met mijn HOOFDBAND ).

Ah....een Roadkill coverband?

sorry...flauw (heheh)

Saf
24 oktober 2007, 17:19
nee ierse folkband ala the pogues, tossers en consorten. Af gelopen jaar wel ietsjes rustiger gedaan.

dejohan
8 november 2007, 10:45
Ik zou de prijs eerder op 500-600 euro zetten.
Aangezien de buizenhype ook al in basland is beland, en deze de enige ouwe Bassman is die luid en clean genoeg is om over te bassen, beginnen deze amps stilletjesaan interesse op te wekken in basland.
Ik heb dit type amps verkopen weten worden (amp en cab) voor 800-1000 euro.