PDA

View Full Version : Alternatief voor G-System?



timkermans
19 oktober 2007, 16:28
Hey Jongens,

ik hoor her en der dat de G-system een tone-suck beestje is geworden,... Daarom ben ik gaan zoeken naar een alternatief

Hier ben ik op de combinatie Voodoolab Pedal switch en Commander gebotst. De combinatie van deze 2 met een G-major bijvoorbeeld (dus met relais) kost iets van een 800 euro , wat toch bijna de helft is van een G-system. En hier is alles true bypass, met de juiste buffering.

Iemand opmerkingen?

bluegate
19 oktober 2007, 17:03
Ik zou zeggen zelf proberen en niet alleen afgaan op wat je leest en hoort.

De G-Major is nog erger qua tone-suck dan de G-system dus ik weet niet of
dat een betere keuze is.
Goedkoper, ja.

arjanb01
19 oktober 2007, 17:23
Tonesuck ? Met een G-major ??? Ligt er maar net aan hoeveel effecten je door de effectloop stuurt.
Heb zelf een g-major en ik stuur 1 hooguit 2 effecten per programma door mn loop en niks geen tonesuck. Waar komen die verhalen over tonesuck toch vandaan? Als die apparaten echt zo slecht waren werden ze niet ontzettend veel gebruikt door profesionele gitaristen (waaronder Steve Lukather en mijn oude gitaarleraar).

Erikt
19 oktober 2007, 17:25
ja dat lijkt mij ook, als je 1500 voor zown ding neerlegt mag je toch wel een beetje goede sound verwachten zonder brom/kraak/tone-suck.. oniedan?

arjanb01
19 oktober 2007, 17:26
Ja oke, maar ik heb echt geen last van tonesuck, dus ik begrijp niet helemaal waarom die g-major hier zo negatief wordt neergezet.
Gewoon kwestie van spaarzaam zijn met de parameters van je effecten. Effecten moet je altijd spaarzaam gebruiken in je gitaarsignaar, tenminste, dat heb ik altijd geleerd.

bluegate
19 oktober 2007, 20:14
Lukather gebruikt trouwens de G-Force niet de G-Major.
Die klinkt een stuk beter, maar is weer wat killer van klank.

Indien je een goede versterker hebt, goede kabels en een goede gitaar
dan valt je een verandering veel sneller op.
Zelfs de Eventides die ik heb gehad (3 stuks) hadden hier last van.
Het verschil met effectprocessor en zonder is behoorlijk te noemen.
Maar ik ben daar een beetje vanaf gestapt, want het is wel verdomd
handig om een apparaat als de G-system te hebben.
Ik ben er ook zeer blij mee.

Daarom mijn advies, ga testen en neem alles wat je leest en hoort met een
korreltje zout.

arjanb01
19 oktober 2007, 20:36
Ik ben zeer blij met mn g-major. Heb goeie kabels, en een goeie versterker, maar ik vind het verdomde handig om live met effecten te spelen, maakt het geheel toch wat dynamischer. Tonesuck of niet.