PDA

View Full Version : Aansluiting gitaar op pc



geertbeks
19 oktober 2007, 13:14
Hej, ik ben nieuw hier.
Heb me aangemeld omdat ik een vraag heb, maar zal vaker dingen posten op dit forum.
Ik wil graag mijn muziek opnemen op de pc. Ik heb ook diverse( :satisfie: ) programma's om dit te doen. Ik probeer het op het moment met guitar tracks pro van cakewalk.
Ik kan mijn gitaar echter niet aansluiten op de pc, Hij detecteert 'm niet.
Any help? :speed:

Rouzy
19 oktober 2007, 13:16
Welkom! al bij instellingen gekeken? :satisfie:

Petekay
19 oktober 2007, 13:17
Hoi, ten eerste welkom.

Mag ik vragen wat voor geluidskaart je gebruik?

almarvk
19 oktober 2007, 13:19
Deze gaat naar recording...

Tin
19 oktober 2007, 13:19
De record out/headphone out van je versterker verbinden aan de line in op je geluidskaart.

TimmU
19 oktober 2007, 13:42
kijk even bij je instellingen welke bron word gekozen om op te nemen.
die moet je waarschijnlijk even op line in zetten. verder niet vergeten dat het volume van je versterker gelijk staat aan het line-out volume. draai je je versterker dicht , dan hoor je dus ook niets!
Succes! :gitarist:

Roman
19 oktober 2007, 14:48
Hej, ik ben nieuw hier.
Heb me aangemeld omdat ik een vraag heb, maar zal vaker dingen posten op dit forum.
Ik wil graag mijn muziek opnemen op de pc. Ik heb ook diverse( :satisfie: ) programma's om dit te doen. Ik probeer het op het moment met guitar tracks pro van cakewalk.
Ik kan mijn gitaar echter niet aansluiten op de pc, Hij detecteert 'm niet.
Any help? :speed:
Welkom Geert.

Je gitaar aansluiten op je PC wil en dan verwachten dat Windows je Gitaar zal herkennen, helaas... zo werkt dat niet :(
Wat je hiervoor nodig zou kunnen hebben is een interface tussen je gitaar en je pc.

Wellicht kun je in deze thread (recording) de recente topics eens bekijken, er is hier laatste tijd veel over geschreven.