PDA

View Full Version : cubase instellingen instrument tracks vs audio tracks



pol
19 oktober 2007, 09:13
Ik zit met het volgende probleem :

Mijn drumkit from hell sampler klinkt nu eindelijk een beetje zoals ik die wil hebben, ik heb op elk kanaal redelijk wat eq + hier en daar wat compressie gezet, en nu heb ik die tracks gebounced naar audiotracks, allemaal prima...

Maar hoe zet ik nu die instellingen van de instrument tracks over naar die nieuwe audiotracks ? opslaan en terug inladen lukt niet, voor de eq settings kan ik wel presets maken, maar het zou handiger zijn als ik die settings gewoon per kanaal kan kopieren, maar cubase zegt dat ik niet kan kopieren van een instrument track naar een audiotrack.

moet ik dat nu allemaal handmatig gaan aanpassen ?

rjong999
19 oktober 2007, 09:27
Ja, vst-settings kun je in cubase niet (zoals bijv. in Logic) tussen tracks kopieren. Maar als je de drumtracks bounced met fx dan hoef je toch die fx daarna niet meer te hebben ?

pol
19 oktober 2007, 09:38
Ja, maar de drumsampler bij drumkit from hell bounced de droge tracks, en dat wil ik ook liever zo houden, voor het geval ik achteraf nog wat aan het geluid wil veranderen.
dus het is gewoon niet mogelijk om die eq settings en plugin settings mee te kopieren, zoals tussen audiokanalen wel kan ?

bass blom
19 oktober 2007, 09:45
als het een eigen systeem is van dfh kan het niet
anders is het een eitje, store preset..
maar bounce track neemt het niet mee?
lijkt me user error, want dan neemt hij het toch ook niet mee in een eindmix?

pol
19 oktober 2007, 09:58
die bounce track is een functie in het progamma van dfh, vandaar.
en ik wil ook liefst enkel droge tracks hebben, ben nog niet zeker of alles al wel goed staat, drummix klinkt ok, maar er moeten nog gitaren, bass en zang over.

presets kan ik wel opslaan voor de eq's, dat wel, maar ik zou liever de settings van de volledige track : dus eq + plugins willen meenemen, is niet echt een probleem als dit niet gaat, ik kan zo ook wel die presets voor eq en plugins overzetten, is alleen wat meer werk, en ik ben nogal aan de luie kant bij van die dingen :)

toch bedankt.

caelin
19 oktober 2007, 16:42
die bounce track is een functie in het progamma van dfh, vandaar.
en ik wil ook liefst enkel droge tracks hebben, ben nog niet zeker of alles al wel goed staat, drummix klinkt ok, maar er moeten nog gitaren, bass en zang over.

presets kan ik wel opslaan voor de eq's, dat wel, maar ik zou liever de settings van de volledige track : dus eq + plugins willen meenemen, is niet echt een probleem als dit niet gaat, ik kan zo ook wel die presets voor eq en plugins overzetten, is alleen wat meer werk, en ik ben nogal aan de luie kant bij van die dingen :)

toch bedankt.

in nuendo staat onder de levelmeter bij elke track een copy/paste dingentje ..
is dat in cubase niet ?
die neemt alles settings inc de vst plugs mee

rjong999
19 oktober 2007, 17:59
Het probleem waar je hier mee zit is dat de DFH-track een midi track is, dus die kun je niet kopieren naar een audio track.

Er zijn, als ik er over nadenk, nog wel wat mogelijkheden.

1. Je kunt de audio van dfh routen naar een aparte track waar je de effecten opzet. Vervolgens kun je de midi bouncen naar een audio track en die ook routen naar dezelfde audio track. Je hoeft dan de fx niet opnieuw in te stellen

2. Je kunt de fx instellingen als automation wegschrijven, dat is wel te kopieren. Maar niet je settings, dus welk effect enzo.

De eerste oplossing doet waarschijnlijk het beste wat je wilt.

Je kujnt natuurlijk ook de tracks door Cubase laten bouncen, dan krijg je wel de effecten mee maar idd, die zitten er dan wel op dus als je iets wilt aanpassen moet je diepre terug.

Wat ik zelf meestal doe is een midi-project maken dat alleen maar audio-tracks oplevert, die zet ik dan in een audio-project en daar zet ik pas effecten op (tenzij het geluid gelijk al goed is natuurlijk). LAternatief kun je ook een track met en een track zonder fx bouncen, nadeel is dat je vrij veel tracks krijgt, voordeel is dat je ze later nog kun mixen. Let in dat geval wel op dat sommige fx fase-problemen kunnen geven.

pol
19 oktober 2007, 18:33
in het vervolg ga ik maar routen dan, da's nog het meest overzichtelijk + ik heb nog altijd mijn effecten op de drums terwijl ik ze inprogrammeer, zo hoor ik ook alles veel duidelijker.

een copy paste ding heb ik niet kunnen vinden, wel kan ik in cubase mixerinstellingen opslaan per kanaal, maar daar ben ik vet mee als ze niet kan kopieren.